Robban240 Posted August 24, 2010 Posted August 24, 2010 Min lilla daisy:)Wachtel/gråhund 8 månader nu och blir nog en perfekt jakt hund:) Quote
SweCharlz Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Border Collie / Collie blandning. Kanske kan duga till eftersök, men där stannar det nog. Annars jäkligt lättlärd. och världens snällaste och sötaste. Quote
doenitz Posted November 5, 2010 Posted November 5, 2010 Min "byracka"..Inte mindre än 8 sorter i henne. Fadern är dock renrasig norrbottenspets och skäller såväl fågel som älg. Saga söker av och gör slag men vill inte skälla dessvärre, de generna verkar ha fallit bort. Dock har hon bra väderkorn och har gjort bra ifrån sig då jag lagt blodspår och släpat älgklöv och orrvinge.. Quote
Snirpex Posted November 8, 2010 Posted November 8, 2010 Maja, min blandras tik som fyller 3 år nu till jul. Hon är 50% finne, 25% laika och 25% smålänskstövare. En lyckad tjuvparning! Jaktidiot som skäller allt! Dock börjat fatta att det är fågel husse vill skjuta. Första tjädern åkte i backen när hon var 6 månader och sen har det bara rullat på. 31 fåglar och en mård har jag fått pangat för henne nu. De flesta på klockrena ståndskall! Quote
rotax Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 jag har en riktig gatukorsning som många skulle säga! jämte/gråhund/vorster/grönlandshund mamman är vorster/gråhund som skäller precis allt som rör sig vare sig det är älg björn grävling tamkatt och skator... fadern som är jämte/grönlandshund är det väldigt lite jagat med än. Sako som min 6 månaders valp heter har jag gjort 2 klockrena eftersök på älg med nu i oktober. jag har inte tränat något med söket på han ännu för det är så mycket varg härikring.. vi får se hur det står till med vargbeståndet till våren om vi vågar släppa några hundar längre häromkring eller om det blir bandning härdanefter.. Sako 5 månader! Quote
Upplands rovjägar´n Posted November 20, 2010 Posted November 20, 2010 Emmett är en blandning mellan jämte och stövare! han har jaga lite älg, men nu har han snöat in på räv Quote
bella Posted November 20, 2010 Posted November 20, 2010 Bella GråWachtel. 1år om någon dag. Jagar gris i hägn riktigt bra. Blåser av henne när jag vill. Tränat släp+blodspår. Rätt oprövad i skogen än. Husse har legat mest på ryggen med diskbrock denna sesongen Lägger in en länk till 1a griskontakten i Fredskog. drygt 10mån gammal: Quote
MKJ Posted November 20, 2010 Posted November 20, 2010 Zeiss - gråwachtel 50/50 och jaktmaskin som blir 2 år i Februari. Jagar allt, ihuvudsak älg och gris skjutit för honom, men även jagat björn och ställt lodjur då jag bevittnat det själv. Genomkorkad, odräglig & helt orädd för det mesta, men snäll Bilden är från i fjol, lite mer muskler nu. Quote
Tompa Jan Posted November 20, 2010 Posted November 20, 2010 Krutov, 50 gråhund, 50 Ryskeuropeisk Laika. 1 Quote
bella Posted November 20, 2010 Posted November 20, 2010 MKJ: Gud vilken vacker hund. Härligt att den funkar så bra. Längtar ut med min och prova lite. Quote
MKJ Posted November 20, 2010 Posted November 20, 2010 MKJ:Gud vilken vacker hund. Härligt att den funkar så bra. Längtar ut med min och prova lite. Mja, har ju försökt att rena på rådjur, det går obra minst sagt. Men det är alltid jakt, otrolig viltfinnare ändå. Quote
Marcus M Posted December 21, 2010 Posted December 21, 2010 Min bivande jaktkompis, Millie. (grå)wachtel (endast några procent gråhund) Quote
henric.oholm@spray.se Posted February 1, 2011 Posted February 1, 2011 Hej En bild på min blandis Douglas 75%wachtel 25% gråhund, när kortet tog var han 5 månader, han blir 1 år i mars. Endast en hare skjuten för han hittils, han har drivit Älg hjort rå hare o räv. har luktat lite på skjutna grisar och han tyckte dom var hur kul som helst. //A Quote
karelsk blandning Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 hoppas bilden fungerar. han är iaf en blandning mellan jämthund,gråhund och karelare. Quote
karelsk blandning Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 hoppas bilden fungerar. han är en blandning mellan jämthund,gråhund och karelare. Quote
MarkusR Posted May 29, 2011 Posted May 29, 2011 Tacco är som några av er redan vet, en grå/jämt/wachtel från Jensa. Här spårar vi grävling på morgonprommen, det är skitkul Quote
mbbohman Posted May 29, 2011 Posted May 29, 2011 Bilder på min lilla Aska som är 9 veckor Vit älghund + wachtel Quote
Jensa121 Posted May 29, 2011 Posted May 29, 2011 Frasse och Putte chillar lite efter frukost.. Dom väntar fortfarande på att deras nya ägare ska anmäla intresse Quote
jerseyko Posted June 8, 2011 Posted June 8, 2011 Texas ca 14 månader. Gråhund/Jämte x Wachtel från Jensa och alltså bror till MarkusR's Tacco Quote
jansson67 Posted June 8, 2011 Posted June 8, 2011 Texas ca 14 månader. Gråhund/Jämte x Wachtel från Jensa och alltså bror till MarkusR's Tacco Vad är det för mankhöjd på Texas? Quote
Jensa121 Posted June 8, 2011 Posted June 8, 2011 Frasse och Putte chillar lite efter frukost.. Dom väntar fortfarande på att deras nya ägare ska anmäla intresse Frasse har flyttat till Kolmårdenskogarna.. så nu kvarstår endast Putte.. Quote
waxin Posted June 8, 2011 Posted June 8, 2011 Texas ca 14 månader. Gråhund/Jämte x Wachtel från Jensa och alltså bror till MarkusR's Tacco Kul att Taccos brorsa hamnade så nära mig. om Texas är lika mysig/ettrig som Tacco så kommer du /har du en kanon hund. Hade en tanke i våras om att jag skulle kidnappa Tacco Quote
Recommended Posts