WestinJimmy Posted September 8, 2024 Posted September 8, 2024 Hallå, nu va det jag som tjatar igen 😅 Igår sköts det en gris på en åker där grisarna varit stationerade på sistone, kan grisa komma tillbaka i närtid eller håller dom sig borta ett tag nu? Det va en årsgalt i en grupp om 2 suggor och massa årsgrisar. Quote
redtop Posted September 9, 2024 Posted September 9, 2024 Min erfarenhet från åtel är att de kan vara tillbaka kvällen efter. Quote
Ijahman Posted September 9, 2024 Posted September 9, 2024 Jag har flera gånger skjutit två grisar ur samma grupp på åtel. Efter att jag skjutit första så har de dragit iväg, för att sedan komma tillbaka och jag har kunnat skjuta en till. Men om det är samma på Åker (som jag läser i frågan) så tror jag inte de är lika snabbt tillbaka. Men säkert kvällen efter. Men efter ett par smällar har de förstått vart det är farligt. Quote
hs_merkel Posted September 9, 2024 Posted September 9, 2024 15 hours ago WestinJimmy sa: Hallå, nu va det jag som tjatar igen 😅 Igår sköts det en gris på en åker där grisarna varit stationerade på sistone, kan grisa komma tillbaka i närtid eller håller dom sig borta ett tag nu? Det va en årsgalt i en grupp om 2 suggor och massa årsgrisar. Dem kan vara tillbaka samma kväll. Har det regnat tex så kommer de upp mycket mask och det bildas kvickrot, så kan det dra riktigt bra beroende på hur biotopen ser ut för övrigt Quote
Recommended Posts