Finn Inge Vidare Posted September 24, 2024 Posted September 24, 2024 Har ett arvegods en östtysk Sauer drilling med 12-12/6,5*57R ifrån tidigt 60-tal och denna har varit med i skogen med svärfar nästan jämt, förutom en vecka på älgjakten! Börjar med frågor till någon limexpert i Forumet? Vad ska jag använda för lim till en bit som lossnat? Vad ska jag använda att tvätta med då biten som är lös har olja på sig innan limning? Eftersom den har ringa marknadsvärde men mer affektionsvärde tänkte jag försöka laga kolven samt förstärka med typ glasfiber! Quote
josc72 Posted September 24, 2024 Posted September 24, 2024 https://www.clasohlson.com/se/Vattenfast-polyuretanlim-Cascol-Casco/p/34-3446?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-se-shopping-cm-low&utm_id=19748792864&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMImdTG6rTciAMVJ1SRBR3T5BbqEAQYASABEgJpA_D_BwE 1 Quote
Droggot Posted September 25, 2024 Posted September 25, 2024 När jag meckade med min kolv la jag den i Aceton för att få bort gammal olja. Blev det hundra nja men rätt ok. 1 Quote
json Posted October 3, 2024 Posted October 3, 2024 En liten bit tvättas i aceton och limmas med cyanoakrylat. Större bitar tvättas oxå i aceton men limmas med fördel med någon form av långsamthärdande tvåkomponentslim som gör att justeringar kan göras under härdnigstiden. Någon form av styrstift kan användas för att fixera ytorna mot varandra. 1 Quote
Recommended Posts