Dansken Posted October 18 Posted October 18 Är det någon som åker mellan dessa tvenne städer som mot ersättning kunde hjälpa mig frakta en grej ? Fram och tillbaka. Det blir säkert 2 olika dagar Jag tror inte dom får skickas (trycktankar) Quote
Dansken Posted October 19 Author Posted October 19 Det är mina rökdykartuber jag fyller PCP geväret med: jag får inte i mer än 180 bar i gevärets tub, och brandkåren vill inte fylla dom åt mig längre då provtryckningen har gått ut. Dom ska ned till ett företag som heter Spiromec- och tillbaka igen när dom är klara. Jag borde naturligtvis ha åtgärdat detta i våras- men det är som det är... Det är mycket duvor i stallarna nu. Quote
Mr P Posted October 19 Posted October 19 Men det ska väl inte vara problem att skicka dom? Släpp ut luften så är det en metallbit. Quote
Dansken Posted October 19 Author Posted October 19 Det var tänkt att det skulle var 300 bar i på turen hit 😉 Quote
LGH Posted October 21 Posted October 21 Kan du inte trycktesta dem lokalt någonstans? Jag vet att när jag höll på med dykning fanns det firmor lite här och var som kunde göra det, kunde välja på åtminstone två-tre st bara här i Uppsala. Aga 324:or, antar jag? Om det är originalventiler i aluminium skulle jag försöka få dem bytta till mässing när de ändå är inne och får sig en översyn. Quote
Hipshot Posted November 8 Posted November 8 Hade tidigare en "serviceman" på räddningstjänsten som fixade detta enkelt och smidigt.. han drog dock öronen åt sig när jag bytte arbetsplats så då vart det ngt ställe i Uppsala. Borde rimligen finnas närmare firmor? Vart testar Räddningstjänsten sina tuber? Och 180 bar? Nu är jag visserligen minnessvag men hade du inte någon Cyclone? Den trycker jag regelbundet upp till 220 bar.. Quote
detstorabla Posted November 8 Posted November 8 Och har du kollat dykaffärer? De tar ofta in flaskor för provtryckning (dvs de samlar ihop ett gäng och transporterar till lämplig firma). Quote
Recommended Posts