Hipshot Posted October 22 Share Posted October 22 https://skytte.astrosweden.se/axion-xq30-pro-vaermekamera-384x288/A947822001 Bra skit eller? Tänkte dels i rävkojan och spana efter ännu inte skjutna rävar samt skjutna och se om de ligger.. Samt, medveten om att det inte alls är säkert att det fungerar, spana duvor och kajor inomhus för att sedan pluppa m luftbössan.. Testat pulsar tidigare men jag tror det var en värre modell, lämnade inget iövrigt att önska.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkjon Posted October 22 Share Posted October 22 Vad jag kan se på specen så är det bra skit. Bra med den låga förstoringen, vid span är det bra med låg förstoring. Spring o köp👍 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted October 22 Author Share Posted October 22 Blir nog så, klickar hem i morgon.. idag.. så kanske jag har den till nästa rävsittning.. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted October 23 Author Share Posted October 23 Drog ett mail till Astro och kollade lite.. fick ett så j-la märkligt svar! Tycker det är skitkul med folk som tar ut svängarna i jobbet osv men den här medarbetaren på Astro måste fuskat med morgonmedicinen big time. Oklart om hen svarade på mina frågor över huvud taget.. Men det ska nog reda sig.. ska vara få klarhet i en detaljs sen så... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sexfemåtta Posted October 23 Share Posted October 23 Fan vad kul med fina prylar ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansken Posted October 23 Share Posted October 23 Jag är föga imponerat av kundbemötandet och ordningen i pappren på Astro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buck Posted October 23 Share Posted October 23 22 minutes ago Dansken sa: Jag är föga imponerat av kundbemötandet och ordningen i pappren på Astro Då måste dom gått ner sig, de var bra förr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galne Posted October 23 Share Posted October 23 Jobbar @Flex kvar så kan du få tag på honom får du kanske bättre svar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterC Posted October 23 Share Posted October 23 1 hour ago Galne sa: Jobbar @Flex kvar så kan du få tag på honom får du kanske bättre svar... Med tanke på vad han skrev på grannkanalen för något år sedan så kan jag i princip garantera att han inte jobbar kvar där. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted October 24 Author Share Posted October 24 Flex är inte kvar där dessvärre.. jag vet inte vad som hände men oavsett vad så är det trist. Flex är en go gubbe och sjukt hjälpsam så det var ytligt sett en riktig bra matchning! Men jag vet som sagt inte vad som hände. Nu skiter vi i detta, klickat hem den nu. Kan, om postgången sköter sig, bli en rolig sittning i nästa vecka! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkjon Posted October 24 Share Posted October 24 I korta drag Jättesatsningen med ny butik och skyttebio har inte gått fullt så bra som tänkt. Nya internationella ägare. All personal blev uppsagda och endast några blev återanställda Typ så Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted October 24 Author Share Posted October 24 Ajdå.. trist.. kändes som Flex var på rätt ställe där på någotvis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted October 28 Author Share Posted October 28 Testat den skapt nu.. Inte skitimpad.. Går inte att få någon riktigt bra skärpa i bilden, man artbestämmer det mesta på rörelsemönster. Hade lite huvudbry med några råttor kring kojan, tydliga värmesignaturer som rörde sig. Den första var knepig, den var uppe och klättade i en slångren. Men tillslut löste det sig, förstod vad det var. Harar och rådjur på 350 meter syns tydligt som värmesignaturer MEN det går fan inte att avgöra på en stillbild om det är hare eller grävling typ. Ska fundera lite på hur man ska göra med det.. Fick i alla fall se en räv. På 130 meter var den rejält liten men jag såg den tydligt och med hänsyn till rörelsemönstret så var det ytterst enkelt att avgöra vad det var. Som sagt, inte skitimpad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbbohman Posted October 29 Share Posted October 29 Du har nog bland det bättre för den pengen. När du är uppe och klaffsar i träsket uppåt 50000 börjar det dyka upp mer detaljer. Att du inte är skitimpad innebär nog mest att du haft för höga förväntningar. Rörelsemönstret och "hals/inte hals" är det jag identifierar signaturerna med mest i min XQ35. Låg grundförstoring ger bra överblick men blir något svårare att se detaljer på signaturer, zooma är rätt värdelöst. Högre grundförstoring ger sämre överblick men signaturen hamnar ju "närmare" på grundförstoringen och du ser mer detaljer. Zooma är lika värdelöst här. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post kkjon Posted October 29 Popular Post Share Posted October 29 Om den har wifi så koppla upp den på telefonen, då får du en klarare bild. Så är det iallafall med min tub. Sen är det som mbbohman skriver, man lär sig med tiden att tyda rörelsemönster och halsstorlek ( gris/rådjur, hjort) 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Hipshot Posted October 29 Author Popular Post Share Posted October 29 Jämför med någon annan Pulsar som jag lånade tidigare, konstaterar att den förmodligen var *snordyr* för där såg man tydligt detaljer på en hare på 4-500 meter. Det var liksom inte ens svårt.. man såg benen på råttorna som kutade runt. Men tack som fan Micke, hade tankar på att uppdatera till nästa modell och skicka denna åter men då skiter jag i det. Det är inte jättesvårt att identifiera viltet på rörelsemönstret men jag ska nog inte jämföra med den andra. När jag fick se räven på 350 meter så fanns ingen som helst tvekan om vad det var. Funderade på att testa att koppla upp mot telefonen igår, ska se hur det fungerar i lugn och ro hemma. Finns en massa skumma inställningar i någon meny som jag öht inte vart in i.. Roddar vidare. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post kkjon Posted October 29 Popular Post Share Posted October 29 När du tittar i pulsaren är det två punkter som skärpan måste vara rätt, dels den lilla tv,n man tittar i och dels själva kikaren. Tittar man i telefonen via wifi är det bara kikarens skärpa som avgör vad man ser. Du ska nog ha stream vision 2 installerat i luren, ikonen i högra hörnet. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindgren Posted Wednesday at 10:33 AM Share Posted Wednesday at 10:33 AM Jag skulle verkligen vilja ha en annan förstoringsväxel ... Min börjar på 3.. vilket är rätt mkt på 30m... Men att köpa en bättre kostar mer än jag kan försvara.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbbohman Posted Wednesday at 11:58 AM Share Posted Wednesday at 11:58 AM 1 hour ago lindgren sa: Jag skulle verkligen vilja ha en annan förstoringsväxel ... Min börjar på 3.. vilket är rätt mkt på 30m... Men att köpa en bättre kostar mer än jag kan försvara.. 3? Har vi inte likadan? Min börjar på 2x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindgren Posted Wednesday at 12:03 PM Share Posted Wednesday at 12:03 PM 4 minutes ago, mbbohman said: 3? Har vi inte likadan? Min börjar på 2x handjagaren är 2X Våra sikten börjar väll på 3X? (samma lika där åxå av någon anledning...) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts