Jump to content

Recommended Posts

Posted

Även Swarres clip on ska väl typ va av den sorten med minimalt handhavande. De känner tydligen sina kunder 😺

• Haha 2
Posted
13 minutes ago TekDr sa:

Även Swarres clip on ska väl typ va av den sorten med minimalt handhavande. De känner tydligen sina kunder 😺

Lite som iPhone vs Android kanske.

iPhone: vi som vill att det bara ska funka utan krångel
Android: de som gillar att krångla och mecka med skit helt i onödan

• Like 1
  • Thanks 1
Posted

Håller med dansken i stort, men har ändå identifierat blåtand som nåt rätt användbart när man smyger flera och kan överföra siktets vy till en mobiltelefon som den andre har.

• Like 1
Posted
3 hours ago Hipshot sa:

**Poppar popcorn**

:whistling:

Tagit fram skålen med jordnötter :ph34r:

• Haha 1
  • 1 month later...
Posted

Hoppas jag inte kapar tråden för mycket men det gäller ju mörkersikten.

Tittar på en Pard, någon som har erfarenhet av denna, plus o minus. Skall ha den till åteljakt och inga långa håll. Tacksam om någon kan nämna lite om det är ett vettigt köp eller inte.

PARDNV007SP-LRF Gen II Okularmonterat Mörkersikte Med Laseravståndsmätare

Posted

Tack för bra input, mycket tacksamt med info. Fick veta att en på jobbet har en också. Skall klämma lite på den på lördag em när det är skumt. Är väl egentligen bara så att slutstycket inte tar i. Såg något om detta på vissa bössor. Funkar allt blir det en beställning 👍🏻

Posted

Vart och klämde på Parden igår. Inte otrevlig och den var riktigt bra på hans bössa/kikare. Ingen parallax justering utan funkade förträffligt på 2x. Sen plockade jag på den på Continentalen och då tog slutstycket i ringen som man spänner fast adaptern med då den stack ut lite längst ner. Får väl göra något fix med höjden på kikaren antagligen eller annat. Vad jag kunde se så vart det något sämre på min Leopold 3-9 x 50 än vad det var på hans med 2x. Nu skruvade jag inte fullt ut med justeringarna men något säger mig att det hade varit optimalt med 1-2 x förstoring istället. Kanske bara inbillning. Trevligt och skarpt på hans bössa. Ok på min. Skulle gärna bytt kikare till en med ännu lägre förstoring men de som ligger o skramlar har lägsta på 3x. Annars blir det ommöblering och det vet jag inte om jag vill. Doctern på 30-06:an skulle varit fin men den bössan är inte dämpad, tyvärr. Någon som haft detta problem med slutstycket?

Posted
3 hours ago Takko sa:

Vart och klämde på Parden igår. Inte otrevlig och den var riktigt bra på hans bössa/kikare. Ingen parallax justering utan funkade förträffligt på 2x. Sen plockade jag på den på Continentalen och då tog slutstycket i ringen som man spänner fast adaptern med då den stack ut lite längst ner. Får väl göra något fix med höjden på kikaren antagligen eller annat. Vad jag kunde se så vart det något sämre på min Leopold 3-9 x 50 än vad det var på hans med 2x. Nu skruvade jag inte fullt ut med justeringarna men något säger mig att det hade varit optimalt med 1-2 x förstoring istället. Kanske bara inbillning. Trevligt och skarpt på hans bössa. Ok på min. Skulle gärna bytt kikare till en med ännu lägre förstoring men de som ligger o skramlar har lägsta på 3x. Annars blir det ommöblering och det vet jag inte om jag vill. Doctern på 30-06:an skulle varit fin men den bössan är inte dämpad, tyvärr. Någon som haft detta problem med slutstycket?

Jag har en sauer 202 och en Sako finnbear som jag byter mellan.
Jag har inte det problemet på någon av dessa bössor.

Jag har adaptern som följde med på sauer´n och en annan modell på sako´n.
Den andra har inga skruvar utan det är en ring man vrider åt. Men även den bygger ut lite så det kanske också tar i men värt att kolla.

317lNimHV8L._AC_.jpg

• Like 1
Posted

Värt att kolla upp.

• Like 1
Posted

Sitter och lusar lite info överallt just nu. Har en fråga även på PULSAR forward f455s eller 455. Någon som har erfarenhet av detta riktmedel?

Posted

Eller PIXFRA ..........

Posted

Blev en Infiray thermiskt fast monterat från Hylte. Får se om det var rätt eller fel med tiden...Tack för input angående mina frågor tidigare @Ihjaman. Har en stående som får det monterat och bara få ha mörkerkikaren på. Så clip on hade kanske varit bra med men gick den andra vägen. Rätt eller fel 🙂

Posted
32 minutes ago Takko sa:

Blev en Infiray thermiskt fast monterat från Hylte. Får se om det var rätt eller fel med tiden...Tack för input angående mina frågor tidigare @Ihjaman. Har en stående som får det monterat och bara få ha mörkerkikaren på. Så clip on hade kanske varit bra med men gick den andra vägen. Rätt eller fel 🙂

Rätt

• Like 1