Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nope! 

Köper inte ingångsantagandet, totalt ointresserad av troféer.. men många kanske är det, det köper jag :whistling:

IMG_0358.jpeg

Kollade inte så noga men min sista bock kanske också var en 6:a.. Så noga är jag :blush:

Posted

Jag jagar mest för att det är så förbaskat roligt och trevligt och utmanande och lärorikt. På andra plats komemr det fina köttet och på tredje plats eventuell trofé.

Fast visst är det trevligt kika på väggen hemma som är prydd med bock-horn :)

Fast de fungerar mest som ett minne av en fin jakt-dag

Posted

Några av dom större....

20190815_091125.jpg

PXL_20250110_140528647.jpg

• Like 2
Posted

Jäkla vilken fin trofé som du kommer att pryda väggen med hemma.:whistling::P:lol:

Posted
55 minutes ago lsjonsson sa:

Jäkla vilken fin trofé som du kommer att pryda väggen med hemma.:whistling::P:lol:

Om det är mig du menar så är det 2 olika bockar, 29 år emellan.

Den som är kokad är från 1990, tänkte att jag kommer aldrig att skjuta en lika liten igen.

Hittills har det inte inträffat iallafall.

• Like 1
Posted

Same same but different lr en annan variant på temat.

Har för mig det var på detta forum jag läste att när det gäller hanaräv så ska penisbenet med tydligen vara en trofe’. Så, det finns en 1:a gång för allt.

Tadaaa!      Aaaaa!

trofe.thumb.jpg.ad3bd9e6c2d228d2ff2212c71be801e2.jpg

Förtydligar dock att det ingen trängsel är i samlingen rörande antal av just denna trofe’-typ. Den har ohotad 1:a plats. /P

• Haha 2
Posted
1 hour ago Hipshot sa:

Rätt uppfattat! Tycker det var ett cyniskt och elakt sätt att lura bort mej från Rimbo.. hela vägen in till Huddinge med stor smärta och trauma som följd.. du hade inte ens sandat utanför din bostad.. och dingla "du får skjuta en dov" framför näsan på mej likt en bättre morot. För att snabbt och lätt reducera mej till viltsläpare över plöjor dessutom! 

"Jag tänkte inte skjuta men den var såååååå stor och såååå fin" jo tjena.. :wallbash:;)

Just det ja! Hade glömt bort den nyplöjda höstblöta åkern:D va ett bra val att ta med dig!

• Like 1
  • Haha 1
Posted
28 minutes ago Mad Mike sa:

Just det ja! Hade glömt bort den nyplöjda höstblöta åkern:D va ett bra val att ta med dig!

Kärlek!

• Thanks 1
Posted
30 minutes ago Mad Mike sa:

Röv! 

• Haha 2
Posted
4 hours ago Mr P sa:

Om det är mig du menar så är det 2 olika bockar, 29 år emellan.

Den som är kokad är från 1990, tänkte att jag kommer aldrig att skjuta en lika liten igen.

Hittills har det inte inträffat iallafall.

Ok! Det visste jag inte! Nej, den sannolikheten är nog väldigt liten.

Posted
52 minutes ago Hipshot sa:

Röv! 

:wub:

• Haha 1
Posted

För några år sen sköt jag flera fjolingar/mindre tjurar med liknande horn som på första bilden.

Hittade nu för nån vecka sen vars det låg några såna längs bak i en hylla.