Hipshot Posted January 15 Posted January 15 Var in till Interjakt eller jaktia, minns inte vilket, i Uppsala idag. De hade inte haft smal rifle knallar på över ett år!? Jensa såg inte heller ngr på ingående.. Han kollade, fanns på Kruttunnan tydligen men de skickar väl inte knallar och jag orkar inte åka dit. Hajjar att Large Rifle kan vara svårt att få tag på när mkt går till Ukraina förmodar jag men small rifle? Ev kommer XXL att få hem i närtid men säljaren där som jag snackade med lät lite osäker "kan bli förseningar".. tolkar det om att det är högst osäkert att det öht kommer. Har 7 pilar kvar till 204:an som jag vet fungerar .. sen får jag börja ta isär laddade pilar för att återanvända knallar.. alltså massa pilar där jag inte vet om tändhatten blir kvar i hylsan vid skott eller ej.. Quote
KJE81 Posted January 15 Posted January 15 Hade det gått att skicka så kunde jag ha avvarat ett paket, har du kollat med Fritid och Vildmarksliv? Senaste gången jag var där så hade de några 1000-pack Federal Small Rifle och de skickar, även om det förstås kostar en slant. De säljer även 100-pack. Quote
Hipshot Posted January 15 Author Posted January 15 Jag utgick från att de inte får skicka såna här prylar? Jag kan tveklöst kolla med dem.. 1 Quote
Islänningen Posted January 15 Posted January 15 22 minutes ago Hipshot sa: Jag utgick från att de inte får skicka såna här prylar? Jag kan tveklöst kolla med dem.. Om du har någon i bekantskapskretsen som ska till Göteborg, så kan jag avvara en del 1 Quote
Galne Posted January 15 Posted January 15 Var en i skytteklubben som satt ett par handlare som hade och de skickade gärna, ska se om jag kan få reda på vilka de var. Quote
Galne Posted January 15 Posted January 15 Tjo, han hade beställt från Rangemaster och FK-sport. De ska tydligen ha bra fraktpriser på ammunition, tändhattar mm. 1 Quote
Hipshot Posted January 15 Author Posted January 15 Ja där fanns det prylar! 250 spänn för att skicka, det får det nog vara värt. Ska kolla med dem om man kan dela en 1000 förpackning, såå jävla mkt behöver jag inte.. Tack för tips! Quote
Baberg Posted January 15 Posted January 15 Jag har dom här. 60st kvar. Vill du ha dom kan du hämta dem i Knivsta. 1 Quote
Hipshot Posted January 16 Author Posted January 16 Perfekt! Jag har detta i åtanke, mailat lite och tror det ska lösa sig MEN skiter det sig så köper jag gärna dessa. Återkommer i pm till dej i så fall Quote
Hipshot Posted January 16 Author Posted January 16 På 2025-01-15 at 19:31 Galne sa: Tjo, han hade beställt från Rangemaster och FK-sport. De ska tydligen ha bra fraktpriser på ammunition, tändhattar mm. Rangemaster var ju Übergrymma!! Fick ok att bryta ett tusenpack, beställt 500.. frakt 250 kr. Min cp-mobil strulade så jag kan inte maila bilder på legitimation och licens.. mailade fr datorn (finns säkert ngt fiffigt sätt att få in bildhelvetena i datorn) och frågade om jag kunde skicka via mobilen? De svarar nu, det gick bra... bilderna iväg och knallarna med posten i morgon! Rangemaster är ju sjukt bra!! 1 Quote
Recommended Posts