Jump to content

Recommended Posts

Posted

Snyggt 💪💪💪

Posted

Det där med "patchar" har jag helt missat.. sett att det förekommer. Är det inte lite MÖP:igt? Sett på jobbet med att det förekommer div olika från olika enheter.. Jag säger inte att Mikes märken är speciellt militäriska men grejen att öht ha patchar?

Jag har faktiskt en.. men ingenstans att sätta fast den 🙂 "Lindroth & Norin" är man värsta coolers då??

Posted

Njaaaa när de är IR kompatibla och anger blodgrupp men annars är det väl som så att många inklusive skogsmulle kör med ”patches”, 

sant är att det i den lite allmänna militäriseringen finns en Tactical/cool touch till det hela men i varje fall för min del finns det lappar från många minnesvärda tävlingar och annat. 

fint pyssel Mike. /C 

Posted
9 minutes ago Christian N sa:

Njaaaa när de är IR kompatibla och anger blodgrupp men annars är det väl som så att många inklusive skogsmulle kör med ”patches”, 

sant är att det i den lite allmänna militäriseringen finns en Tactical/cool touch till det hela men i varje fall för min del finns det lappar från många minnesvärda tävlingar och annat. 

fint pyssel Mike. /C 

Något fel på IR kompatibla patchar med namn och blodgrupp_  Det har jag på min jaktryggsäck.

Posted
1 hour ago Islänningen sa:

Något fel på IR kompatibla patchar med namn och blodgrupp_  Det har jag på min jaktryggsäck.

Jag har nickname och blodtryck :tongue: 

Detta med patches som man syr på känns rätt oskyldigt tycker jag. Värre då med kardborrevarianter och diverse skumma symboler och budskap.

Detta för mina tankar till runt 1985 då det var populärt att ha en jeansjacka på vilken man hade runda metallpins typ 3-4 cm i diameter med en nål på baksidan som man fäste på jackan. Jag hade några med Iron Maiden och några fler. Var dock inte "den typen" alls så jag tror knappt att jeansjackan användes.

Posted
4 hours ago Islänningen sa:

Inte enligt mig, men jag kan inte helt bortse från andras åsikter, eller jo men jag ”känner” dem oavsett. 

jag gillar mina lappar från tävlingar osv. /C 

Posted
9 minutes ago Christian N sa:

Inte enligt mig, men jag kan inte helt bortse från andras åsikter, eller jo men jag ”känner” dem oavsett. 

jag gillar mina lappar från tävlingar osv. /C 

Då skattebetalarna var så villiga att donera dessa till mig, (via försvarsmakten), så får jag väl passa på att använda dom.