Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ingen nyhet och trodde inte jag skulle få habegär efter något nytt längre men finns det möjligen någon här som köpt och testat.

Verkar onekligen fungera riktigt bra och eliminerar totalt behovet av ballistiska appar i skogen, det enda jag behöver är min avståndsmätare.

https://www.leupold.com/custom-dial-system

• Like 1
Posted

And so it beginns.. :D

One Mile Yankee Mike is back!!

• Haha 1
Posted

Om jag är back vet jag inte men det kittlade till i tarmluddet!

• Thanks 1
Posted

Tilltalas också av dessa. Väldigt låg och smutt profil om man inte gillar targetrattar :)  Låsknappen är genialiskt enkel. 

Posted
1 hour ago exabit sa:

Tilltalas också av dessa. Väldigt låg och smutt profil om man inte gillar targetrattar :)  Låsknappen är genialiskt enkel. 

Kan inte sluta tänka på detta, ruskigt sugen att köpa och testa, frågan är dock var jag vill ha den?

7mm Rem mag eller 260 rem

Posted
6 minutes ago Mad Mike sa:

Kan inte sluta tänka på detta, ruskigt sugen att köpa och testa, frågan är dock var jag vill ha den?

7mm Rem mag eller 260 rem

260, hela grejen med 7mm rem mag var väl att slippa ratta.😊

• Like 1
Posted
13 minutes ago sidelock sa:

260, hela grejen med 7mm rem mag var väl att slippa ratta.😊

Onekligen! 7:an är inskjuten för att kunna hålla mitt i upp till dryga 200m och det har fungerat väldigt bra.

260 är nog det logiska valet.

Posted

För non u.s residents ska cds rattar beställas via generalagent som i detta fallet är Fondprodukter, nån som haft med dom att göra? Jag har aldrig handlat därifrån. 

Posted
8 minutes ago Mad Mike sa:

För non u.s residents ska cds rattar beställas via generalagent som i detta fallet är Fondprodukter, nån som haft med dom att göra? Jag har aldrig handlat därifrån. 

Montera på drillingen, den är väl rätt kass ballistiskt sett? 🙂 

Handlat med dem.. köpte Howan via dem. De har växt och har en massa märken de säljer, brukar inte vara ett gott tecken. Men de är väl generalagent så förmodligen säljer de mest till detaljister?

Posted
7 minutes ago Hipshot sa:

Montera på drillingen, den är väl rätt kass ballistiskt sett? 🙂 

Handlat med dem.. köpte Howan via dem. De har växt och har en massa märken de säljer, brukar inte vara ett gott tecken. Men de är väl generalagent så förmodligen säljer de mest till detaljister?

Dom säljer via hemsidan, ser seriöst ut men vore kul med input från andra.

Har både bra och rätt optik på drillingarna, 260 är det logiska valet.

• Like 1
Posted

Rättar mig själv, dom säljer endast till ÅF, ännu större behov av andras erfarenheter nu.

Posted

Om det här blir krångligt är enda möjligheten att någon har en snäll u.s kontakt som hjälper till to order and ship.

Posted

Jag har haft en Vx 3 4-12x40 Duplex med CDS, ok kikare men efter ett tag användande så när man trycke in knappen, så hoppa den inte ut och låste, då fick man vrida lite fram och tillbaka, mina satt monterade på bägge kikarsiktena,annars ok, bra klick sen är moa moa då, köpte från USA 2st för att sälja en för att finansiera kikaren jag skulle ha,

Ser nu att CDS ser annorlunda ut? Kanske borttaget?

Posted

Vx5 finns med både mil och moa justering.