Jump to content

Recommended Posts

Posted

Funderar lite över en sån men vad finns det att passa in för stockar till en sån?

En extra än den som sitter på hade vart intressant och nånting i syntet hade vart passande för mig.

• karelsk blandning changed the title to Brno zkk 601
Posted
12 hours ago KJE81 sa:

Jo en sån hade säkert fungerat.

Månntro om det för passa in nån annan syntet stock som är kort låda.

Har inte ännu köpt någon sådan men vart lite sugen på en redan tidigare och sett att det fanns på annons nu.

Hade gjort mer nytta med en sån än zg47an som bara står.

Posted

Är du bekväm sedan innan med att säkringen löper på "fel håll"? Har haft exakt en ZKK-601 i 243win, den fick respass samma kväll som den landade hemma i princip, jobbigt att ställa om när man är van sedan 30år att säkringen manövreras fram för att vara osäkrad. 

Posted
57 minutes ago Joacim sa:

Är du bekväm sedan innan med att säkringen löper på "fel håll"? Har haft exakt en ZKK-601 i 243win, den fick respass samma kväll som den landade hemma i princip, jobbigt att ställa om när man är van sedan 30år att säkringen manövreras fram för att vara osäkrad. 

Nä det har jag inte ens tänkt eller vetat att den gör.

Då är det nog bättre att se sig om efter något annat.

Posted

Fick nån ide att ha en kort låda med kontrollerad matning.

Så kanske man ska kolla efter en ruger istället, har vart inne på en fån tidigare men stannat där.

Posted
3 hours ago karelsk blandning sa:

Fick nån ide att ha en kort låda med kontrollerad matning.

Så kanske man ska kolla efter en ruger istället, har vart inne på en fån tidigare men stannat där.

Är inne på min 5:e Ruger M77 nu, gillar de starkt. Visst lite grovhuggna men i övrigt riktigt trevliga. Så där gör du inte bort dig enligt mig iaf, dessutom ganska ofta till vettiga pengar med. 

• Like 1
Posted
18 hours ago Joacim sa:

Är inne på min 5:e Ruger M77 nu, gillar de starkt. Visst lite grovhuggna men i övrigt riktigt trevliga. Så där gör du inte bort dig enligt mig iaf, dessutom ganska ofta till vettiga pengar med. 

Hur väl har dom du haft skjutit?

Har haft ett gäng winchester 70 men har bara kvar min super grade med kontrollerad matning. Så är därför jag kollar lite på en ruger nu.

Posted
1 hour ago karelsk blandning sa:

Hur väl har dom du haft skjutit?

Har haft ett gäng winchester 70 men har bara kvar min super grade med kontrollerad matning. Så är därför jag kollar lite på en ruger nu.

Det har sällan varit några precisions vidunder men de brukar hålla 30-35mm i snitt när man håller i skaftet. 

Posted
1 minute ago Joacim sa:

Det har sällan varit några precisions vidunder men de brukar hålla 30-35mm i snitt när man håller i skaftet. 

Är inne på min 4 ruger och här vill jag flika in att det jocke skriver stämmer men ruger är ett vapen som tjänar mycket på att plastbäddas och då halveras träffbilderna.

• Like 1