Joacim Posted March 13 Posted March 13 Någon här som vet vad det är för gänga på skruven som spänner Harrisstöden i rembygelfästet, säljaren "glömde" visst skicka med den tämligen väsentliga detaljen så får se om pappsen kan svarva mig en. Quote
Mr P Posted March 13 Posted March 13 Tyvärr har jag ingen att mäta på, annars hade det tagit 5 minuter att få fram vilken gänga det är. Quote
Joacim Posted March 16 Author Posted March 16 Tack för era svar så här långt 🙏🏼 @kkjon har inte möjlighet att mäta skruven på sina? Mvh Quote
kkjon Posted March 16 Posted March 16 Jag kan mäta skruven, men jag har bara gängtolk för metrisk gänga. 1 Quote
Joacim Posted March 16 Author Posted March 16 23 minutes ago kkjon sa: Jag kan mäta skruven, men jag har bara gängtolk för metrisk gänga. Tack 🙏🏼 Quote
Mr P Posted March 16 Posted March 16 Du behöver mäta diametern på skruven och så räknar du antalet gängor på 1 TUM, 25.4mm Quote
Mr P Posted March 16 Posted March 16 Om jag mäter och räknar gängorna på kkjons bild kommer jag fram till 3/16-24 UNC 1 Quote
TekDr Posted March 16 Posted March 16 39 minutes ago Mr P sa: Om jag mäter och räknar gängorna på kkjons bild kommer jag fram till 3/16 UNC-24 Undrar om inte den skruven ibland går under namnet #10-24 UNC också 1 Quote
Mr P Posted March 16 Posted March 16 2 minutes ago TekDr sa: Undrar om inte den skruven ibland går under namnet #10-24 UNC också Det stämmer bra det Quote
Joacim Posted March 16 Author Posted March 16 Tusen tack så mycket, då borde det gå att jaga tag i nått om inte far vill fixa en 😊 Quote
kkjon Posted March 16 Posted March 16 Verkar som denna bild är onödig, men här längden på den gängade delen. 1 Quote
Recommended Posts