Buck Posted April 14 Posted April 14 Ja enligt rubriken då. Söker en ny klass 1 studsare, skall vara ny och inget annat. Givetvis en kvalitetspjäs men nu till det krångliga. Blaser R8 och Mauser M03 har alltid känts som stabila välgjorda pjäser med lite tyngd i. Nu vill jag dock prova något annat men vill fortfarande ha en mer rejäl bössa för en storväxt typ. Tikka och Sako går bort p.g.a för korta kolvar. Har ni förslag? Quote
Buck Posted April 14 Author Posted April 14 3 minutes ago hs_merkel sa: Sauer 505 Känns lite ärtbössa tyvärr, kanske ok med semipipa? Quote
TekDr Posted April 14 Posted April 14 Torsbo har väl några fabriksnya Sauer 202 takedown kvar. Där finns vikt i dem iallafall 🤷♂️ Quote
hs_merkel Posted April 14 Posted April 14 43 minutes ago Buck sa: Känns lite ärtbössa tyvärr, kanske ok med semipipa? Ärtbössa? 3.5 kg? Quote
Buck Posted April 14 Author Posted April 14 2 hours ago TekDr sa: Torsbo har väl några fabriksnya Sauer 202 takedown kvar. Där finns vikt i dem iallafall 🤷♂️ De ska jag kolla in, tackar Quote
Buck Posted April 14 Author Posted April 14 2 hours ago hs_merkel sa: Ärtbössa? 3.5 kg? 4kg vore bättre, men det handlar också om att vill ha en lång och grovhuggen bössa. Quote
Joacim Posted April 15 Posted April 15 Klämt och känt på Steel action? @Buck Bytte till mig en sådan av @tobe för några år sedan, där har du en stabil och väldigt trevlig bössa. 1 Quote
karelsk blandning Posted April 16 Posted April 16 Ae precision? Läste lite om dem och hade kunnat tänka mig att testa en sån, men hade velat se den nya mauser25 också. Quote
hs_merkel Posted April 16 Posted April 16 1 hour ago karelsk blandning sa: Ae precision? Läste lite om dem och hade kunnat tänka mig att testa en sån, men hade velat se den nya mauser25 också. Mauser 25 var rent rappel Quote
KJE81 Posted April 16 Posted April 16 Mm, en riktig besvikelse, jag hade hoppats att det var någon slags modernisering/förenkling av M98 och inte en straight-pull inspirerad av Beretta... Quote
Popular Post exabit Posted April 16 Popular Post Posted April 16 21 minutes ago KJE81 sa: Mm, en riktig besvikelse, jag hade hoppats att det var någon slags modernisering/förenkling av M98 och inte en straight-pull inspirerad av Beretta... En av världens fulaste bössor någonsin. Vilket inte hindrar diverse köpta influencers från att ösa beröm över skiten 3 Quote
Popular Post TekDr Posted April 16 Popular Post Posted April 16 4 minutes ago exabit sa: En av världens fulaste bössor någonsin. Vilket inte hindrar diverse köpta influencers från att ösa beröm över skiten Tycker det är en konsekvent trend senaste åren, det lanseras tvivelaktiga produkter som mest är en hopkok av diverse tyckande från sälj och upper management som sen säljs in med en massiv kampanj där skiten ska visas upp av alla stora influensers samtidigt där allt givetvis lovprisas som skapat av högre makt till sång av oskulder och änglar. fan nu gick blodtrycket upp 😱 2 1 Quote
sidelock Posted April 16 Posted April 16 2 hours ago TekDr sa: Tycker det är en konsekvent trend senaste åren, det lanseras tvivelaktiga produkter som mest är en hopkok av diverse tyckande från sälj och upper management som sen säljs in med en massiv kampanj där skiten ska visas upp av alla stora influensers samtidigt där allt givetvis lovprisas som skapat av högre makt till sång av oskulder och änglar. fan nu gick blodtrycket upp 😱 Fulheten är säkert en fördel i sammanhanget bara den är unik, mauser m25 känns fortare igen jämfört med sako hunter. Quote
TekDr Posted April 16 Posted April 16 8 minutes ago sidelock sa: Fulheten är säkert en fördel i sammanhanget bara den är unik, mauser m25 känns fortare igen jämfört med sako hunter. Bättre ökänd än okänd heter det ju…. Quote
Buck Posted April 16 Author Posted April 16 På 2025-04-15 at 12:42 Joacim sa: Klämt och känt på Steel action? @Buck Bytte till mig en sådan av @tobe för några år sedan, där har du en stabil och väldigt trevlig bössa. Mjo provat en men knepig vinkel på pistolgreppet, just denna sköt lite knasigt. Olika kvalitet på pipor? Quote
Buck Posted April 16 Author Posted April 16 På 2025-04-15 at 13:25 sidelock sa: Strasser rs14 valfri modell borde kunna passa. Hur driftsäkra är dom? Quote
Joacim Posted April 16 Posted April 16 1 hour ago Buck sa: Mjo provat en men knepig vinkel på pistolgreppet, just denna sköt lite knasigt. Olika kvalitet på pipor? Min sköt bara bra så kan ju diffa i kvalitén då 🤔 Quote
karelsk blandning Posted April 17 Posted April 17 Stod om just ae precision i nyaste jakt journalen så det kanske är något att testa. Quote
TekDr Posted April 17 Posted April 17 Vi har ju inte nämnt Schultz &Larsen ännu som faktiskt säljer klassiska vapen i stål och trä. 2 Quote
Buck Posted April 24 Author Posted April 24 Enda bössan jag känt på den senaste veckan var en sako 75 safari, den kändes bra, hade en löjlig prislapp och en kaliber 2mm för stor. Måste dom bygga bössor anpassade till småfolk? Quote
Recommended Posts