Joacim Posted April 18 Posted April 18 Hejsan, tänkte gå ihop med mammsen och pappsen och köpa en vacuum maskin till sambon i present. Kom med era bästa tips är ni snälla 🙏🏼 Mvh Quote
M-Ola Posted April 18 Posted April 18 2013 köte jag en Lava och den har fått jobba hårt sen dess. Alltid fungerat och det går att köpa reservdelar lätt. Inte den billigaste men jag tycker den är värd sitt pris. Lava 1 1 Quote
Galne Posted April 18 Posted April 18 Håller med M-Ola här ovan, precis en sån som han länkar till köpte jag för måååånga år sen. Den har packat mycket och sviker en aldrig, skulle jag köpa nytt hade det definitivt blivit en LaVa! Ibland är de billigare och handla dem av tyskarna direkt.. Quote
BigJim Posted April 18 Posted April 18 Dessa är jag sugen på: https://www.finnvacum.se/vakuumfrpackare 1 Quote
karelsk blandning Posted April 19 Posted April 19 9 hours ago BigJim sa: Dessa är jag sugen på: https://www.finnvacum.se/vakuumfrpackare Har en sån pro och den har fungerat riktigt bra och det är packat mycket med den. 1 Quote
Joacim Posted April 19 Author Posted April 19 Tack för era tips, se vad det blir står mellan ovan 2 eller Hylte lantmäns pro variant. Fördelen med det sistnämnda är att jag kan fixa det i veckan och slipper postgången med risk att det inte kommer i tid, ska firas på söndag nästa helg. Quote
Viktor_K Posted April 19 Posted April 19 På 2025-04-18 at 21:54 BigJim sa: Dessa är jag sugen på: https://www.finnvacum.se/vakuumfrpackare Vad kostar en sådan då? Quote
karelsk blandning Posted April 20 Posted April 20 7 hours ago Viktor_K sa: Vad kostar en sådan då? Ca 3500 för dom finns i lager. Har tydligen blivit bäst i test. Quote
Joacim Posted April 20 Author Posted April 20 12 hours ago kkjon sa: Jag har Hylte,s maskin och är nöjd med den. Jag och mamma hade hyltes under flera år, vi va nöjda med den, tyvärr sålde jag den i separationen när jag ville minimera mitt flyttlass/bohag. Hade även en 1hk köttkvarn som jag sålde även den, sådant ångrar man som fan nu men som tur är går det köpa nytt 😉😊 Quote
kkjon Posted April 20 Posted April 20 1 hour ago Joacim sa: Jag och mamma hade hyltes under flera år, vi va nöjda med den, tyvärr sålde jag den i separationen när jag ville minimera mitt flyttlass/bohag. Hade även en 1hk köttkvarn som jag sålde även den, sådant ångrar man som fan nu men som tur är går det köpa nytt 😉😊 Trist att sälja bra grejer, men ibland måste man det. Jag uppskattar funktionen där du själv avgör när den ska sluta att suga, perfekt när man packar soppor och annat flytande. Används också när jag packar kräftor. 1 Quote
MagnusN Posted April 20 Posted April 20 Lava är bra. Har haft min i +10 år. Började bli lite dåligt sug i den men det löste sig med att vända tätningslisten. Finns nya lister att köpa när det inte räcker längre. Hyltes nyare modell är riktigt bra och låter inte lika mycket som den äldre. Jäkligt snabbt och bra vakuum i den maskinen. Snabbare än Lava. 1 Quote
Recommended Posts