detstorabla Posted June 15 Posted June 15 En av de bästa egenskapen på elbil är att man kan ha klimatanläggningen igång (30 min) när man springer in och handlar. Tar inte speciellt mycket av batteriet heller. 1 1 Quote
exabit Posted June 16 Posted June 16 14 hours ago detstorabla sa: En av de bästa egenskapen på elbil är att man kan ha klimatanläggningen igång (30 min) när man springer in och handlar. Tar inte speciellt mycket av batteriet heller. Håller med. Att kunna dra igång AC:n och sänka rutorna lite (vent) tio minuter innan man kommer tillbaka till bilen en stekhet dag (har ej hund) är guld värt. Liiite svårt med dieselkärran Quote
MagnusN Posted June 16 Posted June 16 14 hours ago detstorabla sa: En av de bästa egenskapen på elbil är att man kan ha klimatanläggningen igång (30 min) när man springer in och handlar. Tar inte speciellt mycket av batteriet heller. Helt klart bästa med elbil, framförallt på sommaren men även när hundarna är blöta eller det är riktigt kallt. I tesla kan klimatanläggningen vara på tills batteriet är nere på på 20%. Drar rätt lite batteri. Quote
KJE81 Posted June 16 Posted June 16 3 minutes ago exabit sa: Håller med. Att kunna dra igång AC:n och sänka rutorna lite (vent) tio minuter innan man kommer tillbaka till bilen en stekhet dag (har ej hund) är guld värt. Liiite svårt med dieselkärran Det funkar fint på tjänstebilen också, en Toyota RAV4, men till skillnad från rena elbilar så verkar det som om den startar motorn för att göra det...så det kanske inte är sådär jättepopulärt med tanke på tomgångskörningsförbud och annat🤔 Quote
MagnusN Posted June 16 Posted June 16 14 hours ago detstorabla sa: En av de bästa egenskapen på elbil är att man kan ha klimatanläggningen igång (30 min) när man springer in och handlar. Tar inte speciellt mycket av batteriet heller. Helt klart bästa med elbil, framförallt på sommaren men även när hundarna är blöta eller det är riktigt kallt. I tesla kan klimatanläggningen vara på tills batteriet är nere på på 20%. Drar rätt lite batteri. Quote
Recommended Posts