Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kommer säkert användas enbart mot tungt kriminella gängmedlemmar och mördare....

• Like 1
Posted
35 minutes ago sexfemåtta sa:

Kommer säkert användas enbart mot tungt kriminella gängmedlemmar och mördare....

Det får vi hoppas.

Posted
51 minutes ago sexfemåtta sa:

Var inte så säker.  Hedin-fallet visade ju tydligt att PM har inga skrupler när det kommer till övervakning och avlyssning.

Vargmotståndare, vapenlobbyister, Robsoftare, Flashbackare mm. kan ju ligga i farosonen. 

Posted

AI kan vara otroligt användbart och något som jag använder dagligen i mitt arbete. Polisen kan spara mycket tid och pengar i sitt arbete med att kartlägga misstänkta. Det kommer givetvis att missbrukas ibland men för att sätta lite perspektiv så  är det med AI ganska lätt att kartlägga tex en användare på jaktsidan.se för vem som helst. 
(Eller på andra öppna forum/sociala medier). Och det inte bara för polisen.  

Roade mig att söka på mig själv på jaktsidan på Chatgpt.  Har ni helt öppet konto på instagram eller facebook så kan vem som helst kartlägga era vanor snabbt och enkelt.

image.thumb.png.cb48d77275cdf8462573eba949f0d9d2.png

• Like 1
Posted

Verkar som vi får låsa betydligt fler avdelningar för icke-medlemmar:ph34r:

Posted
2 hours ago, Islänningen said:

Var inte så säker.  Hedin-fallet visade ju tydligt att PM har inga skrupler när det kommer till övervakning och avlyssning.

Vargmotståndare, vapenlobbyister, Robsoftare, Flashbackare mm. kan ju ligga i farosonen. 

mitt inlägg var ganska ironiskt... Jag tror inte någon kanske bör lita på att slika verktyg kommer användas på rätt sätt.

Posted
1 minute ago Islänningen sa:

Verkar som vi får låsa betydligt fler avdelningar för icke-medlemmar:ph34r:

Nja, inget kom ju från den "låsta" arean. Och man vill ju gärna att folk ska hitta hit vilket man gör om man googlar på jakt eller vapenrelatederade ämnen.

Posted
8 hours ago sexfemåtta sa:

Ja, första tiden kanske.....sen kan det mycket väl bli standardförfarande när det normaliserats.

Ungefär som med kameraövervakning.

Alla behöver skylta om man sätter upp bevakningskameror...utom Länsstyrelsen när dom gör det på din jaktmark.

Posted
På 2025-11-03 at 11:36 Islänningen sa:

Vill nyansera detta en smula.. Noas aktivister går garanterat all-in med allsköns mer eller mindre ljusskygga "hjälpmedel" men dessa huserar under nationella avdelningen eller vafan det heter. Svenne "fiberpäls o Helly-Hansen" jägaren lär inte kvala in för Noas fokus så länge man håller sig ifrån våra stora rovdjur typ.. 

• Like 1
Posted
1 hour ago Hipshot sa:

Vill nyansera detta en smula.. Noas aktivister går garanterat all-in med allsköns mer eller mindre ljusskygga "hjälpmedel" men dessa huserar under nationella avdelningen eller vafan det heter. Svenne "fiberpäls o Helly-Hansen" jägaren lär inte kvala in för Noas fokus så länge man håller sig ifrån våra stora rovdjur typ.. 

Polisen har en stor insats just nu på Stegra, Boden ihop med Arbetsmiljöverket, Skatteverket, m. fl. myndigheter för att kontrollera så att det inte är några svartbyggare.

https://www.sverigesradio.se/artikel/stor-polisinsats-pa-stegra

Posted
4 hours ago, lsjonsson said:

Polisen har en stor insats just nu på Stegra, Boden ihop med Arbetsmiljöverket, Skatteverket, m. fl. myndigheter för att kontrollera så att det inte är några svartbyggare.

https://www.sverigesradio.se/artikel/stor-polisinsats-pa-stegra

Ja... det kan nog vara en bra ide, eftersom pensionspengarna ligger i bygget...

• Like 1
Posted
56 minutes ago lindgren sa:

Ja... det kan nog vara en bra ide, eftersom pensionspengarna ligger i bygget...

Ja visst är det bra att dom gör sådana här oanmälda inspektioner och kollar handlingarna på alla anställda.:thumbsup: