Hoppa till innehåll

Hur många Norrbottningar ....................?


lsjonsson

Recommended Posts

  • Svar 157
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • lsjonsson

    26

  • Tysken

    13

  • Fredde_piteå

    5

  • Jonti

    4

Det gör min mor med....en trevlig plats på jorden med trevligt folk ;)

Vildhog

sedär ja...världen är liten :D...är du själv ifrån Hortlax, eller har din Mor flyttat dit i "efterhand"?

Mvh Fredde

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

sedär ja...världen är liten :D...är du själv ifrån Hortlax, eller har din Mor flyttat dit i "efterhand"?

Mvh Fredde

Mor är född och uppvuxen i Hortlax (bakom Lundmans), hon flyttade till Stockholm när hon träffade farsan.

Jag själv är uppväxt i Stockholm men bor numera i det fagra och viltrika Sörmland.

Har en hel drös med kusiner runt Pite.

Mvh

Vildhog

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag själv är uppväxt i Stockholm men bor numera i det fagra och viltrika Sörmland.

Mvh

Vildhog

ok...som du kanske vet så är ju Hortlax rätt så viltfattigt :P...iaf i jämförelse med sörmland :D...

Ha dé

Mvh Fredde

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ok...som du kanske vet så är ju Hortlax rätt så viltfattigt :P...iaf i jämförelse med sörmland :D...

Ha dé

Mvh Fredde

Försöker Du fjäska in Dig på jakt i Sörmalnd Fredde? ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Försöker Du fjäska in Dig på jakt i Sörmalnd Fredde? ;)

hehehe...är det uppenbart ;) ;D...närå, nog klarar jag mig med viltet vi har här...det jag gillar att jaga finns det hyffsat gott om...Bisam, Räv och Rådjur alltså...såg faktiskt 18-20st rådjur samtidigt (ja...är i chock än!) ute på en åker häromveckan :o...gissa var jag sitter den 16/8 8) ;D

Mvh Fredde

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ok...som du kanske vet så är ju Hortlax rätt så viltfattigt :P...iaf i jämförelse med sörmland :D...

Ha dé

Mvh Fredde

Tyvärr är det inte bara "vilt"på fyra ben det är dåligt med...... ;D ;D

Men stammen kanske har växt till sig ;D ;D

Att cyckla runt i Hortlax en sommarkväll när ja va ung brukade inte ge mycke fett på sylen! ;D

Men några roliga minnen har jag iaf....Nymans Epa, en blond tös en varm kväll nere vid Avan :-*....gamla minnen väcks till liv :'(

Eller känner du igen den här:

Va ska vi hitt på....jo vi tar cyckeln te Bergsviken å ät en Pizza....sen for vi hem igen!

Ha det gott

Vildhog

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det inte bara "vilt"på fyra ben det är dåligt med...... ;D ;D

Men stammen kanske har växt till sig ;D ;D

Att cyckla runt i Hortlax en sommarkväll när ja va ung brukade inte ge mycke fett på sylen! ;D

Men några roliga minnen har jag iaf....Nymans Epa, en blond tös en varm kväll nere vid Avan :-*....gamla minnen väcks till liv :'(

Eller känner du igen den här:

Va ska vi hitt på....jo vi tar cyckeln te Bergsviken å ät en Pizza....sen for vi hem igen!

Ha det gott

Vildhog

Jo...den "vilt"stammen är på uppgång ;)...

Nyman...Tommy?...är är huvudleverantör av åtelmaterial numer ;):D

Pizza i "Bärsika" är en klassiker...men vi har ju fått en Pizzeria i Hortlax nu också 8)...dock med silverfiskar i salladen och en råtta i köket...man va f*n, det som it dödar det härdar ;) ;D

Mvh Fredde

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hehehe...är det uppenbart ;) ;D...närå, nog klarar jag mig med viltet vi har här...det jag gillar att jaga finns det hyffsat gott om...Bisam, Räv och Rådjur alltså...såg faktiskt 18-20st rådjur samtidigt (ja...är i chock än!) ute på en åker häromveckan :o...gissa var jag sitter den 16/8 8) ;D

Mvh Fredde

Jodå, det var uppenbart. Det finns nog med vilt åt oss här uppe, men det kan ju alltid vara kul att bli inbjuden någon annanstans att få jaga. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

karlzzon, du har inte möjligtvis suttit på IRC förut? Om du är rätt person så förstår du vad jag menar om ja säger #Norrbotten  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...