Hoppa till innehåll

NEF Handi-Rifle


Guest ÖrnUgglan

Recommended Posts

personligen skulle nog jag söka efter en Tomson contender istället, den är känd för sin precision....OBS! har inga som helst erfarenheter av enkelskottare i cal 22!!....men av vad jag läs mig till så verkar Tomson vara ett bra val...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest ÖrnUgglan
personligen skulle nog jag söka efter en Tomson contender istället, den är känd för sin precision....OBS! har inga som helst erfarenheter av enkelskottare i cal 22!!....men av vad jag läs mig till så verkar Tomson vara ett bra val...

Vilken typ menar du..

såg en "karbin" hos pofftech.. men sådana får man väl inte jaga med... räknas väl inte ens som gevär?

23168.jpg

Kan ju tillägga att NEF kostar 3500:- hos de Svenska handlarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om den skjuter bra och är bra funktionelt så är ju priset ok, men saknas någon av dessa variabler...ja då är det dyrt....vad gäller karbin-gevär så vet man ju inte förrens man frågat eller hur? ;) du lär få svar hos farbror blå i den frågan...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest ÖrnUgglan
Om den skjuter bra och är bra funktionelt så är ju priset ok, men saknas någon av dessa variabler...ja då är det dyrt....vad gäller karbin-gevär så vet man ju inte förrens man frågat eller hur? ;) du lär få svar hos farbror blå i den frågan...

Pipan är inte tillräckligt lång så det finns nog inga möjligheter att få licens för jakt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

TC Contender finns med gevärspipor (samt kolv) för jakt. Tryck och precision är utmärkt. Jag har ett gäng pipor från .22 LR och uppåt, inkl 2st .22Hornet som alla skjuter mkt bra i min tävlingspistol. Som för alla vapen krävs idag 45cm pipa för att få jaga - klarar NEF:en det?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest ÖrnUgglan
TC Contender finns med gevärspipor (samt kolv) för jakt. Tryck och precision är utmärkt. Jag har ett gäng pipor från .22 LR och uppåt, inkl 2st .22Hornet som alla skjuter mkt bra i min tävlingspistol. Som för alla vapen krävs idag 45cm pipa för att få jaga - klarar NEF:en det?

Neffen har 20" pipa.. 50,8 cm.

väger 2,5 kg och är 89 cm lång.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest ÖrnUgglan

Har ni någon bra info sida om Contender?  ::)

Mr Fiberclass..

Trevligt att se dig igen förresten..

Det var ju ett tag sedan du "försvann" från det där andra forumet..

Numera är det många fler som lämnat det.. bla. Håkan tror jag.

Själv så är jag inte heller där längre, blev lite less på "ägaren", och han på mig..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...