hulken Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Är lite sugen på att ta bort öppna riktmedel på min finnbear. nå den bakre biten gick ju lätt att få lös, men vad ska man göra med hålen som blir i pipan? skruvade in dem tillhörande skruvarna, men såg så fult ut när hattarna stack upp så jag satte tillbaks alltihop. finns det nåt man kan fylla igen hålen med? och en till fråga, hur fan får man bort kornet längs fram? knackade o knackade men det rörde sig inte en milimeter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ÖrnUgglan Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Har du fått lös bägge skruvarna? En sitter under kornet om jag inte har helt fel. De brukar sitta ganska hårt, men om du värmer med varmluftspistol eller nått, så borde det släppa.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kindbo Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Jag tycker iofs att det är rent idiotiskt att ta bort de öppna riktmedlen men skall du tvunget demontera dem så använd dig av sk "stoppskruv" för att fylla igen hålen, de saknar nämligen "hattar" som du kallade det.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hulken Posted June 19, 2005 Author Share Posted June 19, 2005 Örnugglan. alla skruvarna sitter löst, iaf som jag kommer åt. men jag kommer ju inte åt skruven som sitter under själva kornet. det måste man ta bort, men det rör sig inte. det är det som är problemet =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts