Hoppa till innehåll

Jag utmanar Er - Jaktsidans Mc Nab's skall krönas.


MKJ

Recommended Posts

  • Svar 152
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • MKJ

    28

  • BigJim

    6

  • first_clas

    6

  • Bastard

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tack så mycket... :D Skall även du fiska kräftor ikväll ?

Själv skall jag iväg med mina barn,frun är hemma så jag kan inte ens ta mej en bärs >:(

Måtte åren gå lite fortare så dom får ta sej sina körkort så jag kan fiska kräftor så som man skall göra ;D

Grattis Telgetok!

:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänkte krydda upp McNabben lite grann ;D

Var och fiskade kräftor idag som sagt och jag är besviken på resultatet,fan det var inte alls bra.

På 26 burar fick jag och mina kids inte mer än 94 st när dom små plockats bort. Förra året (jo jag skriver upp) 8) var det över 200 hundra !!

Dock så slutade vi och började plocka upp innan det vart helmörkt ute,måste komma ihåg att man är ute med ungarna,man får lixom inte pressa på för hårt tror jag. Trötta ungar på vildmarksliv rimmar dåligt om man vill få dom intresserade...tror jag i alla fall.

I alla fall så fick vi ett 40 tal kräftor innan tidsramen gick ut för McNabben ! Det är dom som ligger i backen :D

Egentligen var min McNab  enkel när jag väl skjutit räven,så jag tar nya tag och satsar på en ny,betydligt svårare.

Få se nu..gässen blir lovliga den 11-e bocken den 16-e och ringduvorna den 16-e ????

Tror nästa måste bli bock,ringduva/gås och en gädda !!

Kom igen nu mina vänner..vore kul att se var ni får ihop !!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänkte krydda upp McNabben lite grann ;D

Var och fiskade kräftor idag som sagt och jag är besviken på resultatet,fan det var inte alls bra.

På 26 burar fick jag och mina kids inte mer än 94 st när dom små plockats bort. Förra året (jo jag skriver upp) 8) var det över 200 hundra !!

Dock så slutade vi och började plocka upp innan det vart helmörkt ute,måste komma ihåg att man är ute med ungarna,man får lixom inte pressa på för hårt tror jag. Trötta ungar på vildmarksliv rimmar dåligt om man vill få dom intresserade...tror jag i alla fall.

I alla fall så fick vi ett 40 tal kräftor innan tidsramen gick ut för McNabben ! Det är dom som ligger i backen :D

Egentligen var min McNab  enkel när jag väl skjutit räven,så jag tar nya tag och satsar på en ny,betydligt svårare.

Få se nu..gässen blir lovliga den 11-e bocken den 16-e och ringduvorna den 16-e ????

Tror nästa måste bli bock,ringduva/gås och en gädda !!

Kom igen nu mina vänner..vore kul att se var ni får ihop !!

Ser ju bra ut det där! Kräftor verkar Du kunna fånga också. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Huhh,precis hemkommen från skogen !!! Vart en röd till nu ikväll...dock tog det långt bak så det var lite jobbigt ett tag... Dock är allt i hamn just nu !!!

Orkade inte fota,orkar inte heller börja på en ny McNab just nu,skall jobba i morgon igen....

Väntar in bockjakten mera just nu tror jag...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara att gratta Telgetok. Och inse att man än en gång har varit för stor i k-ften men har i alla fall en ursäkt till att jag inte lyckats än (som vanligt) 8).

Men det skall bli ändring på det under denna vecka och nästa, då det är en hel del jakt inbokat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

mcjanne måste vara svårare om vår kära har-fikande-sparkkille ska vara först ut..så dock ut som foxkiller hade nått svårt på en bild såg en av hans tama rävar å lite fågel... ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hallo sweetypaj

Krymp bilderna, under 200kb måste dom vara. Och sedan måste du skjuta en fågel med hagel. Äger du en sådan bössa ??? ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

mcjanne måste vara svårare om vår kära har-fikande-sparkkille ska vara först ut..så dock ut som foxkiller hade nått svårt på en bild såg en av hans tama rävar å lite fågel... ;)

He he FC..Tydligen så har inte nån annan fixat det än..så din favvo "spark killen" i rosa pyjamas kanske är en super-duper kille att jaga och fiska samt att ta lite lärdom av :-*

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Fränöbo

var svårare än jag trodde fisket och fågeljakten har gått utmärkt.men det andra var betydligt värre.Kan man få ändra på reglerna skjöt en mink idag med hagel och bilen är packad inför morgondagens fågeljakt lägger med 223 och tar en trut med den.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jaha, bocken har jag kort på, skall jaga duva imorn, får försöka få med kameran...sen får jag väl illkasta mig upp till sjön å meta upp en aborre, i värsta fall kan jag ta en kräfta i min egen damm med händerna, men det känns ju som man skall klara av den här uppgiften....svåraste blir väl att minnas kameran till duvjakten....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog kunnat fixa en sånhär Mcnab i torsdag, sköt först en räv, sedan kom det en flock på cirka 20 björktrastar (dock hade jag en annan kille i ett torn inte så långt bort som inte skjutit så mycket, ville ge honom chansen att skjuta sin första bock.) så björktrastarna fick vara i fred, men jag hade kunnat ta en, och sedan fiska upp en firre borde ha gott det också :P

MVH/Jocke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och det gutniska bidraget är; ringduva -rabbis-flundra

Den var snygg !! Man ser att det är pinfärskt ;D Till och med slemmet från flundran hänger ner från käften ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...