Jump to content

Jag utmanar Er - Jaktsidans Mc Nab's skall krönas.

MKJ
 Share

Recommended Posts

Hmm bara mellansvenskar som antar utmaningen, fågel med hagel och pälsvilt med kula borde väl passa alla?

Men, ni vågar väl inte :-* ;)

Jo då...

Jag antar utmaningen. När startar vi? För...

1 kanin med luftgeväret, 1 kråka med hagelpangen och en mört? :D

Skall vi medbringa våra redskap som vi använt under infångadet på bilden?

• Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• MKJ

28

• BigJim

6

• first_clas

6

• Bastard

5

Top Posters In This Topic

Posted Images

;D.. kul!..

ja e med!...

fågel:

mitt i mellan:

Fisk:

återkommer me resultat efter 1/8-07...

Guest Fränöbo

Som den närmaste mellansvensken, så antar jag utmaningen.

Blir nog Räv/grävling ,Gös /Abborre,Kråka /kaja.Den riktiga fågeljakten börjar när det blir snö(toppfågel).

Mvh P

ja e med!...

fågel:

pälsvilt:

Fisk:

rästen kommer efter den 14/8- 07

Bra, bra, finns lite folk med stake här :-* Frysta kråkor går bort - på 24 timmar skall allt vara taget med start 1/8.  ;D Foton gör grejen roligare tycker jag, vi får se om det finns en vettig lösning tills dess.

MVH

upplagt

pimpla i lårviken där juh midre vikt ger bättre trofe.55kilo max :D

skjuta en räv för hunden

sen gå till kråkfällan å skjuta lite som är där

sen avsluta dan med en bromma monnshine

ser inte svårheten??!

Ja utmaningen verkar trevlig. Jag ska göra vad jag kan,även om jag inte är så fiskeintresserad.

Kanske en tävlan om mest antal olika vilt på en dag,hm föresten jag ser rubrikerna i kvällspressen.Inget man kör på ett öppet forum då kanske.

Hur mycket olika temaklubbar finns det egentligen? Har hört talas om när man skjuter dubble på morkulla att man kommer med i nån klubb då. Sen så har vi ju klubbarna om man skjuter 500vilt på en dag,1000vilt osv.

Har hört om nån klubb för de som skjuter 10.000vilt på ett år dessutom,finns det nån som har mer info om denna föresten,

existerar den officielt?

Finns det mer häftiga klubbar? Sorry för lite OT föresten.

Kom på lite mer uppslag.

Ett vilt för drivande hund

Ett för stående

och ett för grythund på samma dag det vore väl en trevlig utmaning.

upplagt

Märks att du är cityräv nu för tiden. Försök hitta ett exemplar på <55kg utanför Sth kommun...det min vän, det är utmaning. ;D

Ja utmaningen verkar trevlig. Jag ska göra vad jag kan,även om jag inte är så fiskeintresserad.

Kanske en tävlan om mest antal olika vilt på en dag,hm föresten jag ser rubrikerna i kvällspressen.Inget man kör på ett öppet forum då kanske.

Hur mycket olika temaklubbar finns det egentligen? Har hört talas om när man skjuter dubble på morkulla att man kommer med i nån klubb då. Sen så har vi ju klubbarna om man skjuter 500vilt på en dag,1000vilt osv.

Har hört om nån klubb för de som skjuter 10.000vilt på ett år dessutom,finns det nån som har mer info om denna föresten,

existerar den officielt?

Finns det mer häftiga klubbar? Sorry för lite OT föresten.

Kom på lite mer uppslag.

Ett vilt för drivande hund

Ett för stående

och ett för grythund på samma dag det vore väl en trevlig utmaning.

Måttligt fiskeintresserad själv, därför flikade jag med kräftor ::);)

Märks att du är cityräv nu för tiden. Försök hitta ett exemplar på <55kg utanför Sth kommun...det min vän, det är utmaning. ;D

får juh vara i uppsala om man ska kunna plocka allt samma dag så se upp där ute ;)

Kan vara lite kul jag hörde bara om en liten kul grej och det är järpe,orre,ripa och tjäder samma dag.....

Guest Telgetok

Tänkte bara reta alla....så fort jag skjutit hårviltet knallar jag ner till stallet och skjuter mej en tamduva ,,borde ta ca.3 minuter  sen tar jag bilen och åker till brorsan..där metar jag upp ca.50 mörtar i timman   Från mej till min bror tar det ca.15 minuter med bil..

Jaja,,bara så ni vet   

Tror nästan att jag för egen del kommer försvåra det litet..

Vi får se vad som händer

Troligtvis väntar jag med inrapporteringen till i mitten av augusti..skulle gärna ha en bock, gås, och stor gädda i stället 

Måttligt fiskeintresserad själv, därför flikade jag med kräftor ::);)

Hm.. frågan är ju hur kräftor ska räknas.. Just nu ligger jag nog runt 1000 - 1500 kg per dag, som jag lyfter upp ur vatten iaf.. En del röda och andra svarta. Men de är ju inte direkt fiskade för egen maskin..  Jag får nog återkomma med foto och fullständig redovisning efter den 16:e aug.  Ska nog ta ngn timme ledig då... ;)

Guest rifle
upplagt

skjuta en räv för hunden

sen gå till kråkfällan å skjuta lite som är där

sen avsluta dan med en bromma monnshine

ser inte svårheten??!

Den första trofén klarar jag av att ta, med god marginal ;)  47kg :P 8kg fördel till mig då? ;)

MVH/Jocke

Guest Ellie

Hörru Telge...........har du ingen vinnarskalle ?

Lämna rapport mitten av augusti, det är väl den som lyckas först som vinner.

1/8 02.00 räv eller grävling, 1 st nörskrika på det senast 02.30, ner till sjön från jakttornet, ca 150 meter, fram med metspö, alles klart vid 3 tiden den 1/8........med lite planering

Tävlingen är så gott som avgjord.

Ha det pojkar.........

nå först ska det väl komma fram nått som är svårt,,just nu känns juh som fiska mört rätt lätt samma med skjuta en kråka....

er håriga jägare kan juh skjuta en trofe galt,guldfasan och fånga upp en gös/gädda över 6 kilo samma dag

andra som jagar på rätta viset skjuter en räv för hunden i gryt en på drev för nån annans hund och sliter upp en gädda över 10 kilo med händerna

Den första trofén klarar jag av att ta, med god marginal ;)  47kg :P 8kg fördel till mig då? ;)

MVH/Jocke

Hörru, vad håller du i när.. .nä :-[ :P;)

Guest hjord

Jag är gärna med, men jag som bara har skyddsjaktsområde får väl sitta på gården å vänta på att räven ska knalla förbi mej. Nån kråka ska jag nog kunna få ner sen är det bara det svåraste kvar. Att fixa en firre. Jag tror faktiskt att chansen är större att Mickel promenerar framför näsan på mej än att jag får en fisk.

Guest Telgetok
Hörru Telge...........har du ingen vinnarskalle ?

Nä inte alls faktist,dock kan det vara kul att delta :D Men att skjuta en nötskrika eller hissa upp en mört är ju inte direkt en uppmaning 8)

Sen tror jag faktist inte reglerna avsåg den som fixade detta först..dvs. redan den första augusti !! eller gjorde det  ??? I så fall kan jag inte vara med, då jag jobbar tror jag ???

Kan nämnas att jag tagit livet av ett antal duvor på ett magasin i dag,samt siktat på en räv i gott hagelhåll !!! Så jävla svårt är det inte om man bara vill.. ;D Lite skator och annat flygfä har också fått sätta livet till idag.. men men.."thats nothing to write home about" :D

Nää..jag vill nog ha det lite svårare 8)

Guest Ellie

Lättfångat.........

Hemma på gården har vi sett en harpalt 3 ggr på 4 dagar. Den springer mellan stallet och HUNDGÅRDEN (med finnstövare)

Den blir för lätt att tävla med, och inte tar jag den vid harjakten heller. Någon j-la ordning får det väl vara..

man skjuter väl inte ''gose''djur.........

Hur var reglerna nu igen, hårvilt.........??.........vilt ??..........vi ska slakta några lamm snart......

Jaha det drar ihop sig, en hel del känner sig kallade...jättekul. Har själv ingen patenterad lösning på det hela heller. Skall försöka skjuta någon räv på nån vall eller nån ytterligare griskulting kanske. Likaså skall 3 fällor öppnas den 1/8, men 2 är helt nya så där har jag inga jätteförhoppningar. Nått fågelskrälle skall man sedan hitta liksom nån mört....men jakt är jakt. ;)