Jump to content

Jag utmanar Er - Jaktsidans Mc Nab's skall krönas.

MKJ
 Share

Recommended Posts

att ni sillstrypare tar chansen att glänsa kommer inte räknas... :-*

vi kan juh inte komma på egna det måste vara en eller två svåra inte några lätta..som blir krönt i slutet av året när vi ska ha en jakt sväng ..ska börja på talet redan nu ;)

men komma med fiska upp en abbarn sen köra på en taltitetupp sen hitta en mus som katten dragit in funkar ikket...svårt svårt svårt ska de va

• Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• MKJ

28

• BigJim

6

• first_clas

6

• Bastard

5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Okaj :D

Då kör vi på detta:

Dufa, räv/gräfling ( måste ju tänka på viltvården...) och en sik på fluga? Eller en metad makrill?

Inga finnpajsare som har vågat sig med ännu  ??? Då ska jag bli den första... 3 byten på 24 timmar borde inte vara så svårt... hörde av en kamrat att en rävunge satt utanför min fälla häromdagen.. så den tar jag den 1:a.... sen åker jag på trutjakt.. och så får man väl meta upp någon abborre  :)

Borde ju vara obligatoriskt med bildbevis... inte för att jag inte tror på er.. men för att se alla olika kombinationer  :)

En hel del pajsare men bara en finnpajsare, välkommen. ;)

MVH

31/7.........trum trum trum.

Jag sitter på en vall med en studsare i morgon bitti, vad gör ni? :-*

MVH

Guest Telgetok
31/7.........trum trum trum.

Jag sitter på en vall med en studsare i morgon bitti, vad gör ni? :-*

MVH

Kör en jävla bussjävel full med invandr....... turister ;D

Nästan i mål!! (Fågel + päls) Om man fiskar upp en räka ur frysen, räknas det då enl. McNab mån tro?  ;D

Hade mitt livs rävvak nu i kväll. Vallarna slogs idag och jag tog en kvällssväng när ungarna slocknat. Rätt snart såg jag en räv som sökte sork. Efter ett tag kommer ut på fältet framför mig och lallar rakt in mot mig. Han rundar ett hörn där de inte slagit ännu på ca 50 meter. Problemet nu är att jag har en lös vorsteh framför mig. Alldeles nyss satt han snyggt och prydligt på sidan men synen av en räv blir för spännande. Räven fortsätter bort längs det oslagna gräset. Jag (vi) rör mig efter räven längs en körväg, helt öppet. Men räven är helt fokuserad på kvällsmat. Efter ha varit iväg ett par hundra meter vänder han mot oss igen. Jag sitter på häcken med knäna uppdragna som stöd. Nästan när han kommit in i "skjutsektorn" där jag har bra kulfång vänder han tillbaka ytterligare en sväng. Jycken håller på att bli ett nervvrak (jag med för den delen  ;)), men han piper inget och haschar bara fram lite när räven närmar sig.

Bort över igen och sen tillbaka mot oss igen.

När han är mitt framför mig skjuter jag. Det blir för mycket för jycken och knallar i skottet. HAn hinner ikapp honom innan han fösvinner in i vallen. Efter en kort batalj så är det färdigt. Träffen satt lite långt bak.

Puuuhhhh, vilken spänning. Trodde aldrig det skulle gå vägen. Men tålamod är en dygd i jaktliga sammanhang + en snabb vorsteh  ;). ;D

/Må

post-698-1186000689_thumb.jpg

Det här var en intressant tråd som jag missat, helt klart intressant, det är det där med fiske förstås att bara ha 24tim på sig att får en fisk :o Får man ringa en vän? ::) men honom spöade jag stort (2-0 i lax med brax 7-0)i Älvkarleby i höstas.

Nästan i mål!! (Fågel + päls) Om man fiskar upp en räka ur frysen, räknas det då enl. McNab mån tro?  ;D

Hade mitt livs rävvak nu i kväll. Vallarna slogs idag och jag tog en kvällssväng när ungarna slocknat. Rätt snart såg jag en räv som sökte sork. Efter ett tag kommer ut på fältet framför mig och lallar rakt in mot mig. Han rundar ett hörn där de inte slagit ännu på ca 50 meter. Problemet nu är att jag har en lös vorsteh framför mig. Alldeles nyss satt han snyggt och prydligt på sidan men synen av en räv blir för spännande. Räven fortsätter bort längs det oslagna gräset. Jag (vi) rör mig efter räven längs en körväg, helt öppet. Men räven är helt fokuserad på kvällsmat. Efter ha varit iväg ett par hundra meter vänder han mot oss igen. Jag sitter på häcken med knäna uppdragna som stöd. Nästan när han kommit in i "skjutsektorn" där jag har bra kulfång vänder han tillbaka ytterligare en sväng. Jycken håller på att bli ett nervvrak (jag med för den delen  ;)), men han piper inget och haschar bara fram lite när räven närmar sig.

Bort över igen och sen tillbaka mot oss igen.

När han är mitt framför mig skjuter jag. Det blir för mycket för jycken och knallar i skottet. HAn hinner ikapp honom innan han fösvinner in i vallen. Efter en kort batalj så är det färdigt. Träffen satt lite långt bak.

Puuuhhhh, vilken spänning. Trodde aldrig det skulle gå vägen. Men tålamod är en dygd i jaktliga sammanhang + en snabb vorsteh  ;). ;D

/Må

Strålande, stort grattis årets första MCNAB är nästan utsedd för nog fanken fixar du att få upp en firre ;)

Har själv haft lite problem att nita ett hårvilt helt plötsligt trots rävar, grävlingar och grisar är lovliga....men jakt är jakt. ;D

MVH

Ska försöka imorgon tänkte jag.... Bara tilläggsisoleringen och ompanelningen av kåken blir klar i vettig tid....??

Återkommer med rapport i så fall.

mvh

Dard

Det var jävligt nära i förrgår. Min bayrare tog en lämmel och var ruskigt nära att hugga en ripkyckling också. Själv tog jag några öringar på torrfluga.  8) Skit i vad det är för vapen om det är hunden som gör jobbet, det är ÄNNU ädlare.  ;D

BigJim, får vi se någon fisk eller ??? ;)

Räkorna nappade dålig i frysen  :(  ;D

Nej, mina 24h har runnit ut, så det är match igen. Vi ska ut på duvjakt i morgon bitti igen och sen hade jag en räv på några meter (dåligt skottfång) igår kväll som jag tänkte kika efter innan duvjakten. När är det skjutljust på 59:e breddgraden?

MKJ, du kanske ska med i morgon för att ha nån chans på McNab?!?!  ;D

/Må

Guest Telgetok

I småviltjaktens tråd om rävar och grävlingar har jag nu ikväll presenterat en bild på en död räv !!

Troligen kommer jag i morgon dag då jag äntligen är ledig från jobbet en hel dag presentera en full McNab.  ;D ;D

För att retas litet så slet jag för att skjuta denna räv över 15 fjäll och 3 sjumila skogar...

Nix..det gjorde jag ej... 8)

Med tjurskalligheten kommer man nästan till stjärnorna....VA !!! nån som sa nåt ?????

MKJ, du kanske ska med i morgon för att ha nån chans på McNab?!?!  ;D

Morr, vänta du bara.  ;)

Börjar min duvjakt ikväll (skyddsjakt) så får vi se vem som hinner först. Men fan vet vad alla rävar tagit vägen ???

MVH

I småviltjaktens tråd om rävar och grävlingar har jag nu ikväll presenterat en bild på en död räv !!

Troligen kommer jag i morgon dag då jag äntligen är ledig från jobbet en hel dag presentera en full McNab.  ;D ;D

Ja, det ser vi verkligen fram imot, säger som kungen...sitt inte här... ;D

Guest Telgetok

Japp..... ;D

Skall ut snart och fiska kräftor ikväll, så jag behövde ändå lite bete ;D

Antar att jag kryddar McNabben med lite bilder på kräftor !!! Allt inom samma dygn ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lycka till alla ni andra också :D

[move]TELGE DEN FÖRSTE SANNE MCNAB ;D [/move]

Grattis, hoppas på att bli nummer 2 innan kvällen är över. Har inga fiskegrejor bara ???

Guest Telgetok
[move]TELGE DEN FÖRSTE SANNE MCNAB ;D [/move]

Grattis, hoppas på att bli nummer 2 innan kvällen är över. Har inga fiskegrejor bara ???

Tack så mycket... :D Skall även du fiska kräftor ikväll ?

Själv skall jag iväg med mina barn,frun är hemma så jag kan inte ens ta mej en bärs >:(

Måtte åren gå lite fortare så dom får ta sej sina körkort så jag kan fiska kräftor så som man skall göra ;D

Själv skall jag iväg med mina barn,frun är hemma så jag kan inte ens ta mej en bärs >:(

Måtte åren gå lite fortare så dom får ta sej sina körkort så jag kan fiska kräftor så som man skall göra ;D

Ja kanske det, provfiska lite he-he. Är skalen tillräckligt hårda ännu? Pälsviltet är trots allt svårast, vore dumt att missa detta slagläge. Letat febrilt efter camonäten dessutom och kom på att jag lånade ut dom till en ohederlig gåsjägare i våras ;) Tror jag tar haglan och hunden ut i färt bara så kommer nog skottläget. 8)

MVH

Med en bärs i högernäven och en stor sten i den vänstra, raglandes fram och tillbaka på en sunkig flytbrygga med ett dovt fylle-mutter om att det var fan en jätte kräfta här någonstans??....eller har du en annan metod? ;) :-* ;D

Grattis Telgetok!! :-*

/Fredde

Guest Telgetok
Med en bärs i högernäven och en stor sten i den vänstra, raglandes fram och tillbaka på en sunkig flytbrygga med ett dovt fylle-mutter om att det var fan en jätte kräfta här någonstans??....eller har du en annan metod? ;) :-* ;D

Grattis Telgetok!! :-*

/Fredde

Nää !! Den metoden är exemplarisk,trots allt har man ju kvar lite vikingablod i sej !!

Att gå bärsärk fram på nattkröken är väl bara normalt ;D

ps. Tack så mycket :D