Ante Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Hej! Har tittat lite på 22-Hornet i denna modell,är det någon som vet något om den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Hej!Har tittat lite på 22-Hornet i denna modell,är det någon som vet något om den? Är lite nyfiken på testdata.... Kan inget om pangen, däremot kanske du skall frågasätta dig vad du ska ha den till, detta är bara mitt eget tycke men 22H låter lika mycket som en 222 men är iaf inget klass 2 vapen, 22WM låter mindre kostar mindre, billigare ammunition och duger gott till all kråkjakt och liknande.. Bara en tanke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beretta Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 CZ BRNO gör mycket driftsäkra vapen. Lite råa men välskjutande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seger Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Nä Ante skippa 22 hornet och skaffa dig en 222 istället. Jag lovar att du har mer nytta av en sådan då användningsområdet är större. Några ex. 222 an är betydligt bättre vid toppjakten då hållen kan bli dryga. Du kan jaga vilt som Bäver och Rådjur men en 222,a. Om det är en Brno du tänkt köpa så har jag en bysse åt dig Men då i kalibern 222. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ante Posted January 14, 2005 Author Share Posted January 14, 2005 22-Hornet fördelar=får jaga ripa i fjällen.skjutavstånd upp till 150m.till toppfågeljakten tänkte jag använda en 243:a eller 30-06. Sedan klarar den av lite större vilt som räv tex.22wmr bör man nog inte kjuta på längre avstånd än max 100m. Tycker det verkar som en fin kaliber Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts