storviltsjägaren Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 har hundar som gärna åkerlandå rike runt för att jaga,en laika/karelare som börjar komma igång nu, 20 grävlingar, älg,mård,räv vildsvin har han varit med på nu i höst en american foxhound han är ung än ska användas främst till våra rovdjur, varit med på 5grävlingar 2 vildsvin, drivt räv och spårat lodjur med gott intresse innan 1 års ålder en laika/gonic jagar allt och gärna rätt länge, ja har skjute älg och vildsvin för hon på ståndskall,hon är godkänd i Junsele björnpark vid 14månader och mamima vildsvins hägn vid 22månader, finns de intresse att se hundarna jaga kommer vi gärna och jagar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hs_merkel Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Någon som har en spårhund. Runt Heby? S. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urban Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Ursäkta en dum fråga! Vad ska du med en spårhund i heby till? Ör det inte bättre du skriver att du har en bra spårhund i dina krokar...?! mvh/Urban Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hs_merkel Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Har fått påringning därifrån och de är lite väl långt att åka. Är typ 2,5h. Därav undran. Själv har vi en wachtel tik som vi spårat en del med. Har gått anlagstest med henne. Gjort några skarpa eftersök/dösök. Skall gå öppen så fort vi får till en tid bara. Spårar gris,räv och rådjur. Vet jag säkert! Område söder Stockholm till Nyköping och bort mot Strängnäs är där vi huserar nu. Håller till i Nynäshamn. S. Område. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JOBEno1 Posted April 11, 2023 Share Posted April 11, 2023 Tjena. dags att väcka liv i tråden. Jag vill erbjuda två jyckar framöver när det dras igång. Då börjar vi med Colt,en 2 årig Labbe under teäning,som skulle behöva lite mer skarpa apporteringar. Vi har för lite jakt på vår mark och även för dåliga skyttar uppenbarligen så om det finns möjlighet att komma och hjälpa till med apportering så vore det väldigt kul. Dirigering sitter absolut alls inte som det ska, men han har en jäkla nos och är snabb på att apportera hem! Nr 2 är min lilla springerspaniel Faxe som jag tog över. Han kan apportera men är lite väl hård i munnen. Det jag fick till mig var att han driver Dov med skall. Jag har dock aldrig testat honom eftersom jag inte har den typen av jakt. Vildsvin tror jag inte på. Stöter utan problem både hare, fasan å allt annat som kan finnas på vår mark😂 och när han får upp vittring är det skall det har jag fått uppleva själv. Tyvärr är det en helt oerfaren förare gällande ”drevförare” Men om det saknas så hjälper jag gärna till och då stannar naturligtvis bössorna hemma, att jobba med hundarna är roligare😂. EDIT!: ljushuvudet glömde ju nämna vart jag finns! Bor i Kävlinge men tar mig naturligtvis dit jag ska inom rimliga gränser 😂😂😂 ha det gött /Johan 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
detstorabla Posted April 12, 2023 Share Posted April 12, 2023 Hänger väl på med Enzo, drygt två år. En STOR strävhårig vorstehhanne Behöver väl lite mer skarp apportering. Har ett ofog att tugga på fågel men vi jobbar på det. Har mest fokuserat på fågelarbetet. Har under resans gång noterat att han stöter rådjur ca 200-300 m innan han släpper. Skäller på synintryck. Har inte testat på vildsvin. Tränad på viltspår. Söker normalt ut 100-150 m beroende på terräng. Jag bor i Åkersberga. Har inget krav på att ha med egen bössa. Har inga problem att åka en bit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts