Hoppa till innehåll

Vem är jakobj?


jakobj

Recommended Posts

Uppdatering igen!

 

Flyttade tillbaks till Saxnäs igen i juni 2016.

Har en ny finnspets. Hämtades ifjol i november och nu är det injagningshöst på schemat. Kan inte beskriva hur skönt det är att vara tillbaks i detta liv igen.

Har också en jämthundstik på 2,5 år som gjorde första hösten ifjol med lovande resultat.

Har nu snart hunnit bli 40 år gammal och har ägnat eftermiddagen åt att läsa mina egna gamla inlägg under detta nick samt flera andra tidigare sen tidigt 00-tal. Jag tror att jag under åren som passerat hunnit mogna lite gällande ilska och sättet att hantera medmänniskor. Något som uppenbarligen hade vissa brister tidigare..

Ska försöka både läsa och skriva lite på forumet under hösten nu när jag efter rätt många år återigen ska vandra runt i de gamla tjädermarkerna. Allt kommer att vara lugnare än förr och med helt andra mål och glädjeämnen.

Ser fram emot denna höst otroligt mycket!

 

 

Uppdatering!

 

Jag var aktiv här när forumet startade, vilket år det nu var? Under nicket Rödingfiskaren. Och fram tills för några år sedan under detta nick.

Jag tröttnade på jakten och lade i princip ner alltihop. Behöll endast älgjakten som en liten del, men flyttade sedan söderut till Västervik och avyttrade även älghunden.

Tidigare bodde jag i Saxnäs/Vilhelmina och var extremt aktiv som jägare. Låg på 150 dagar/år. Och lika mycket fiske ungefär. Så omställningen till ett liv med obefintlig jakt och minimalt med fiske var rätt stor!

 

Men nu är det dags igen!

Har börjat uppdatera garderoben med sånt jag sålde av och sånt man behöver för att jaga här nere i södern. Däremot går det trögt med att finna möjligheter att jaga och jag söker efter jakt hela tiden. Egentligen var det därför jag blev aktiv på forumet igen.

Så kort sagt hoppas jag få kontakt med trevligt folk som kan hjälpa en jaktrostig, numera hundlös 37-årig  småbarnsfar igång igen. Numera finns inte tiden eller orken att hålla på som förr men lite blandad jakt då och då kombinerat med viltvård och sånt som hör till finns det iallafall plats för.

 

Hör av er om någon har något tips eller bara lust att hjälpa en återfallsjägare att komma igång lite igen!

 

Jag bor som sagt i Västervik i småland men kör gärna 10-15 mil enkel för att komma ut i skogen på lite jakt.  :smile:

 

Hittade en gammal presentation, ung och vacker! Nu gammal och eländig!  http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/1753-vem-aer-roedingfiskarn/#entry17016

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jaha..så det är du som är Rödingfiskaren !!

Undrade vart du tagit vägen ???

Ja välkommen tillbaks till forumet då.

Hoppas du kommer att trivas...

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen tebax!

Dig och Stalo har jag träffat och lärt känna som extremt duktiga jägare båda två,men roligt att se tjejen med ;D Tycker inte namnet kärringen passar ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen tebax!

Dig och Stalo har jag träffat och lärt känna som extremt duktiga jägare båda två,men roligt att se tjejen med ;D Tycker inte namnet kärringen passar ;)

Fick samma tanke ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...