Hoppa till innehåll

Vem är Ripjägarn????


Guest Ripjägarn

Recommended Posts

Guest Ripjägarn

Hej allihop..

Matte Holst heter jag och är 27 år, har en dotter på 3 månader som bara är sjukt söt..

Jag med familj bor på en gård i en liten by utanför sthlm som heter (skratta inte nu..!!!!) Suckunge..  Där har vi bott i 1 år nu och verkligen stormtrivs, tidigare så bodde vi i en liten sketlägenhet på 44 kvm precis utanför smeten, så det är en viss skillnad.

I samband med att vi flyttade ut så fick jag dels 5 minuter till min jaktmark, samt att jag får vara med på grannens mark.. Så bättre början va det svårt att få..

Jag jagar allt och väldigt mycket, jag sitter ofta på en stinkande soptipp med Hipshot (undrar om det är tippen eller Hippen som luktar???) och pangar glatt, annars har det blivit ganska mycket vak på vildsvinen som härjar dagligen på åtlarna.

Men som mitt nickname är så är det framförallt fågeljakten över stående fågelhund som är min absoluta favoritjakt, främst med strävhårig vorsteh, Ripjakten är absolut i särklass den bästa naturupplevelsen som jag kan tänka mig.

Annars så är kaninjakten på Gotland väldigt kul.. Ni kan ju fråga Hipshot va han tyckte förra året när jag bjöd med honom till kaninernas  mecka Gotland, kaninjakt på dagarna för iller och hund och skymningsjakt på sjöfågel alt. kaninvak.. Grymt rolig weekend..

Sådär ja, det va jag.. tror jag fick med det mesta och lite till.. jo just de.. En Vorsteh är planerad att inskaffas till nästa vår/sommar ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Välkommen!

Inte något ont om Vorsteh, men jag föredrar Engelsk Setter. 2 st nu.

:D :D :D :D :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Märks att du har semester, trodde du skulle komma hit betydligt snabbare :-)

Välkommen gubben!

"stinkande soptipp med Hipshot (undrar om det är tippen eller Hippen som luktar???) och pangar glatt," önskar att du kunde byta kläder någon gång så man slapp denna stank :-/ Körde ned 22 i frysen i går morse iaf...

Kaninerna.. jodå, det var utan tvekan en höjdare!!!

Tror förövrigt att Matte o jag är de två enda personerna i detta land som just nu önskar att det kunde regna. Ruskväder innebär tresiffrigt på tippen i stället för onsdagens högst blygsamma resultat..

Lyckades du få igång cdn som jag brände???

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Ripjägarn
Lyckades du få igång cdn som jag brände???

Mvh!

Japp... Har säkert kollat på den 15 gånger.. Lika kul varje gång.. Synd bara att vi inte filmar direkt på råttorna.. Det är ju ändå då som det är ett sjukt drag, det är väl min tur att filma nästa gång..

Skulle även vara kul att gå in i hangaren och filma, men det kanske är för mörkt..??

FY FAN, vilket ruttet väder det är, lite regn nu tack...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...