vandraren Posted June 20, 2017 Posted June 20, 2017 38 minutes ago Takko sa: Vilka godingar, känns tråkigt att parningen sket sig i våras. Men kommer ny chans inhösta. Då håller vi tummarna för nästa gång!!!! Faktiskt hört om ett antal misslyckade parningar i år. Jag vill minnas att det var likadant för tre år sedan..? Vad heter din jycke? p. Quote
Takko Posted June 22, 2017 Posted June 22, 2017 På 2017-06-20 at 19:11 vandraren sa: Då håller vi tummarna för nästa gång!!!! Faktiskt hört om ett antal misslyckade parningar i år. Jag vill minnas att det var likadant för tre år sedan..? Vad heter din jycke? p. Nja, inte min utan tiken jag ska ha en valp efter är inte i min ägo. Fick ta bort min tax av åldersskäl och därför går jag o väntar o väntar o väntar Quote
Flintbüchse Posted June 27, 2017 Posted June 27, 2017 Och så igår tingade man en liten hane efter en herrejössesparning! Om 5-6 veckor kommer min lilla champion hem och blir en medlem av familjen. Underbart! Quote
Popular Post vandraren Posted June 29, 2017 Popular Post Posted June 29, 2017 Nu har jag tömt telefonens bilder till datorn, så nu kan det nog bli bilder. Lite här i tråden och lite i tråden Mossekes Alice och hennes valpar. Fler bilder kommer... Bild på valplådan och dagens loppisfynd. p. 3 Quote
TekDr Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 Fan va sugen jag blir på en ny tax . Men en valp i taget, nu får det bli springer ett tag. Men får vi bättre rådjursstam igen så får det nog bli en liten korthårshane... Quote
Popular Post vandraren Posted June 29, 2017 Popular Post Posted June 29, 2017 En sån här...? Känns igen på den vakna blicken... 5 Quote
TekDr Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 Sluta nu... jag hinner inte med fler valpar just nu... två snorvalpar och en springervalp räcker. Men fan va det suger i taxtarmen 1 Quote
lsjonsson Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 28 minutes ago vandraren sa: En sån här...? Känns igen på den vakna blicken... Vilka små charmtroll! Ögongodis! Quote
lsjonsson Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 26 minutes ago TekDr sa: Sluta nu... jag hinner inte med fler valpar just nu... två snorvalpar och en springervalp räcker. Men fan va det suger i taxtarmen Terror! Quote
Popular Post MarkusR Posted June 29, 2017 Popular Post Posted June 29, 2017 Precis hemkommen från valptitten Dottern är ganska nöjd med konfirmationspresenten, valpens mamma var en jättetrevlig, mysig och go tik. 10 Quote
Dansken Posted June 30, 2017 Posted June 30, 2017 Taxvalpar är världs mästrar i att se sorgsna ut... Dom säger allihopa: Kom och ta mig härifrån, kom och ta mig med hem: Jag har tråkigt här och får varken mat eller kärlek 1 Quote
alias Posted July 1, 2017 Posted July 1, 2017 13 hours ago Dansken sa: Taxvalpar är världs mästrar i att se sorgsna ut... Dom säger allihopa: Kom och ta mig härifrån, kom och ta mig med hem: Jag har tråkigt här och får varken mat eller kärlek Och som god tvåa i denna gren kommer vuxna exemplar ur samma ras... Farsgubbens strävhårstik tycker att man bör vila i minst två olika knän efter frukost och någon timme på någons mage på kökssoffan efter kvällsmaten (skulle någon ha svårt att förstå hennes önskemål så är hon tämligen påstridig med att klargöra vad hon vill). P.S. Jag glömde visst nämna att den här lilla taxdamen är rätt bortskämd. D.S. MVH Alias Quote
vandraren Posted July 1, 2017 Posted July 1, 2017 Idag var allihop ute och lekte i trägårn. Får be frun skicka bilder på det. Valpar är ju inte det enda småa för tillfället... Idag dök dessa upp 1 Quote
vandraren Posted July 3, 2017 Posted July 3, 2017 På 2 juli 2017 at 01:37 vandraren sa: Idag var allihop ute och lekte i trägårn. Får be frun skicka bilder på det. Valpar är ju inte det enda småa för tillfället... Idag dök dessa upp Ok..... frågan uteblev alltså... Men då får jag svara på frågan som aldrig ställdes: Nej, jag har inte gått över till strävhår!!! Hoppas detta inte landar alltför illa... p. 1 Quote
kkjon Posted July 13, 2017 Posted July 13, 2017 Jag lägger in en bild från i måndags,,, blev visst två 2 Quote
vandraren Posted July 13, 2017 Posted July 13, 2017 49 minutes ago kkjon sa: Jag lägger in en bild från i måndags,,, blev visst två Bra: där visas prov på omväxlande diet! De har utrustats med två magar: en för torrfoder och "trökmat" och en för gosaker! Under jaktsäsong kan de alltså förses med torrfoder i ena magen och med korv och fika i den andra! Praktiskt va? Så blir jyckarna uppskattade även runt lägerelden! p. Quote
Recommended Posts