Popular Post Dahla Posted June 1, 2019 Popular Post Share Posted June 1, 2019 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strävhår Posted June 1, 2019 Share Posted June 1, 2019 En bra tidigare relation med fodervärden är nog bra, så resonerade vi. Ingen krångelpelle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vandraren Posted June 1, 2019 Share Posted June 1, 2019 Mmmm... Linjerar med hur vi tänker. p. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Friskatag Posted June 4, 2019 Popular Post Share Posted June 4, 2019 Rolig tråd detta, många fina bilder! Härliga Taxar & Hussar för mig stod det mellan tax och drever. Tillslut blev det en drever på grund av (orsaker), ja ni vet smaken är som baken. Här har ni en bild på min rekryt, hoppas jag inte förpestar tråden alldeles för mycket med min hälsning? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vandraren Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Tror nog de flesta här främst är hundälskare i allmänhet, som fastnat hårdast för tax, så nån enstaka bild på drever borde funka..... Riktigt fin jycke! p. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vandraren Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Har visat denna bild förut men älskar den högt, så se den som favorit i repris.... p. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkjon Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 1 hour ago Friskatag sa: Rolig tråd detta, många fina bilder! Härliga Taxar & Hussar för mig stod det mellan tax och drever. Tillslut blev det en drever på grund av (orsaker), ja ni vet smaken är som baken. Här har ni en bild på min rekryt, hoppas jag inte förpestar tråden alldeles för mycket med min hälsning? Ajajaj det kliar, jag får utslag, ta bort ? Blir nog bra detdär. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post kkjon Posted June 4, 2019 Popular Post Share Posted June 4, 2019 Två bilder på Axa, tagna med några timmars mellanrum. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vandraren Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Av&på= viktigaste egenskapen! p. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vandraren Posted June 13, 2019 Share Posted June 13, 2019 0F75D312-AF2B-4062-A612-790D17DB6F95.MOV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vandraren Posted June 13, 2019 Share Posted June 13, 2019 AD183B7B-7E6A-4935-BFFB-87CDA65BF37A.MOV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post daavviid Posted September 5, 2019 Popular Post Share Posted September 5, 2019 I fredags hämtade vi äntligen hem våran Billy. Första egna jakthunden, rådjur och kronhjort är tanken att jaga med han? 3 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post qvarnhill Posted October 2, 2019 Popular Post Share Posted October 2, 2019 En dag för sent så drog säsongen igång för min Flax-Tax, släpp på ett par skärgårdsöar med riktig gristerräng, antingen rena, rama djungeln eller bergknallar med tät grönska av kryp-en emellan. Premiären slutade på bästa tänkbara sätt och vi fick tre skärgårdsbockar med hem i båten. Det finns väääääldigt många öar i jaktområdet så vi kör några nya i morr'n... 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post AndreasC Posted October 3, 2019 Popular Post Share Posted October 3, 2019 Premiären var riktigt fin. Bra väder, alla hundarna fick upp. Jag fick även äran o skjuta ett smaldjur för en av mina egna taxar. Det var det första viltet med Valmeten, så den är invigd nu. Så nu hoppas vi på en kanonbra och trevlig säsong. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post qvarnhill Posted October 31, 2019 Popular Post Share Posted October 31, 2019 3 fina mufflonbaggar för flax-taxen på senaste skärgårdsjakten! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qvarnhill Posted October 31, 2019 Share Posted October 31, 2019 Dagen innan skärgårdsjakten var vi på hjortjakt... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post qvarnhill Posted October 31, 2019 Popular Post Share Posted October 31, 2019 Slänger in ett mufflondrev också! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arve Posted October 31, 2019 Share Posted October 31, 2019 Så jäkla outlandish att se mufflonjakt i svenska skärgården, haha! Ser ut lite som nåt fridlyst afrikanskt djur, men samtidigt som grannens tama gumse. Kul i vilket fall! Och hur märkliga de än är så kan man förstås lita på att en tax gör jobbet - heja heja! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post vandraren Posted January 10, 2020 Popular Post Share Posted January 10, 2020 Första rådjuret, en bockkidde, sköts för Mossekes Collins, på Gotland. Flaskan stannar alltså där. p. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post vandraren Posted January 11, 2020 Popular Post Share Posted January 11, 2020 Och idag föll andra rådjuret för lelle Collins! I ett stim nu... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arve Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Grattis vandraren! Och Collins såklart! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vandraren Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vandraren Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Det ljusare skallet tillhör Alice. Det grövre Collins. Hon tog upp 4 rådjur, han 2... Galen situation!!! De gick ihop och isär på kort tid flera gånger! p. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Takko Posted February 2, 2020 Share Posted February 2, 2020 Då var säsongen över för taxarna. Själv hade jag en spännande säsong med en unghund efter valpåret. Denna säsong skulle ju visa var vi stod efter injagandet. Och tiderna ökade efter det började skjutas för honom men inte extremt. Trevlig säsong men lite orutin lyser igenom ibland. När råjakten är som bäst.......Nu blir det slapp och bus tills nästa jaktsäsong. Sen nya tag och hoppas alla taxjägare och även alla andra rå jägare haft det trevligt denna säsong oavsett ras. Nu blir det väntans tider..... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post kkjon Posted February 2, 2020 Popular Post Share Posted February 2, 2020 Gammeltaxen (Doris) har funkat perfekt varje gång jag släppt henne, Axa var allt annat än stabil. Ibland blev det knappa minuten för att nästa drev kunde bli en halvtimme. Men hon blev bättre och bättre för att nu på slutet driva riktigt bra. Man måste vila efter en dag i skogen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts