Jump to content

TAX

Foffe

Recommended Posts

17 minutes ago Takko sa:

En liten fråga, är det någon som har använt bärsele till en taxvalp någon gång. Om, något att rekommendera? 

Inte någon bärsele, stoppat ner valpen i en väska med huvudet utanför. 

10 hours ago kkjon sa:

Inte någon bärsele, stoppat ner valpen i en väska med huvudet utanför. 

Funkar ju det med. var frugan som tyckte det kunde vara smidigt då hon är ut o knatar innan han blir så stor så han fixar det själv.

• Like 1

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Samt hagelbössa med korrekt monterade pipor. Hagelgeväret var det vapen som i varje fall jag använde nästan uteslutande vid all jakt. Klass 1 vilt som hjort och vildsvin var knappt förekommande på den tiden. Undantaget var såklart älgjakten, till taxens stora besvikelse då den fick vara kvar hemma och var s-tsur när vi kom hem. 

• Haha 2

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

14 veckor idag. Jakten har börjat men sträcker sig till alla flygfän som finns och högviltet är nog trastarna på trädgården 🙃

EBBCA5C9-6830-4C92-B508-30AAA00004C0.jpeg

F48AC107-169F-4216-8C19-03C5A835B3E0.jpeg

EA2BEA79-2FB6-45E9-B60B-7F35E7CBEE70.jpeg

• Like 2

• 3 weeks later...

Farsans tax a.k.a. "Skäggiga damen" vaknade upp med väldigt konstiga mustascher i morse. Liknade nästan sådana där tvinnade mustascher, tror de kallas "knävelborrar":

20220821_094834.thumb.jpg.1a45ab5b2904d58d418c53fc54f64683.jpg

20220821_094819.thumb.jpg.b908f221d86809ab03a7bd774f03f60e.jpg

MVH

Alias

• Like 1

• 1 month later...
  • 1 month later...
1 hour ago qvarnhill sa:

Förvisso hägnjakt, folk får tycka precis vad de vill om det men jag bryr mig inte, hunden får jaga! Knappa 9 km igår med tre dov i backen, drygt 18 idag med två i backen, jag fattar inte hur mycket pannben det kan finnas på en liten tax! Nu får hon nog vila till nästa helg, då verkar det bli jakt på Åland för oss... 😁

360572679_flaxa_lrdag.thumb.jpg.78dfb64aa8268fdcb8e42fe7b680a527.jpg

Då är vi där samtidigt. Var ska du? Vi ska till ÅlandsFilip. Åker färjan 20.00 från Grisslehamn.

9 hours ago MagnusN sa:

Då är vi där samtidigt. Var ska du? Vi ska till ÅlandsFilip. Åker färjan 20.00 från Grisslehamn.

Inte en aaaning... 🤔 Medbjuden av en kompis som blivit inbjuden så jag har noll koll! Var visst nå'n mark i närheten av Mariehamn och en annan i närheten av Eckerö så i princip vet jag bara att vi ska till Åland. 😉

27 minutes ago qvarnhill sa:

Inte en aaaning... 🤔 Medbjuden av en kompis som blivit inbjuden så jag har noll koll! Var visst nå'n mark i närheten av Mariehamn och en annan i närheten av Eckerö så i princip vet jag bara att vi ska till Åland. 😉

Vi kanske syns på färjan! Vi åker min svarta pickis.

• Like 1