mattiasdahlstrom Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 grattis!var i östergötland va ni? Tackar det var vid luddingbro nånstans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Taxmannen Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Tackar det var vid luddingbro nånstans ahh... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbbohman Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Ja, hatten av för Diva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mats_bengt Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Ja då har man fått reda på vad våran tax kom på Drev SM, hon kom 2a !!!!!!!!!!!hon fick 51 poäng och 1an fick 51 ponäng med men det var nåt litet som skildje dem åt. Gratulerar såg att er hund hade fler drevminuter än den som vann så hade det gällt Drever så hade hon vunnit ( tycker nog det är ett bättre sätt än att bara att döma på PE trots två domar system blir det ju ändå en subjektiv bedömning!). Annars var resultaten rätt mediokra kan varit som när jag dömde förra året att det var gått om hjort på många provrutor och flera av hundarna hade aldrig drivit hjort innan. Var erbjuden att döma detta året med men hade lite annat som kom i vägen. Förmodligen hade den andra hunden högre poäng i något av delmomenten som räknas först men det får vi säkert en redovisning av. \Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garou Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Appropå tax och dovhjort Är det vanligt att hunden ratar dovisarna om hunden inte är vana vid dom? Insåg nu i söndags att min inte gillar Dovlukten, vägrar ta färsk löpa.. Det var 2 olika tillfällen men det var halvskovlar båda gångerna o dom kanske luktar för fränt nu i brunsten, vad vet jag Hur är era erfarenheter? /Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dahlström Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Gratulerar såg att er hund hade fler drevminuter än den som vann så hade det gällt Drever så hade hon vunnit ( tycker nog det är ett bättre sätt än att bara att döma på PE trots två domar system blir det ju ändå en subjektiv bedömning!). Annars var resultaten rätt mediokra kan varit som när jag dömde förra året att det var gått om hjort på många provrutor och flera av hundarna hade aldrig drivit hjort innan. Var erbjuden att döma detta året med men hade lite annat som kom i vägen. Förmodligen hade den andra hunden högre poäng i något av delmomenten som räknas först men det får vi säkert en redovisning av. \Mats Tack ja jag är mer än nöjd tror nog det var svåra förhållande idag 6minus på morgonen var det. kul när det går bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattiasdahlstrom Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Appropå tax och dovhjortÄr det vanligt att hunden ratar dovisarna om hunden inte är vana vid dom? Insåg nu i söndags att min inte gillar Dovlukten, vägrar ta färsk löpa.. Det var 2 olika tillfällen men det var halvskovlar båda gångerna o dom kanske luktar för fränt nu i brunsten, vad vet jag Hur är era erfarenheter? /Per jag tror nog att det luktar för mkt nu iaf, me snacka med far min han vet nog bättre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dahlström Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Är glad som f.. blev uttagen till stora SMet mot dom andra drivande små raserna . Ska bli kul att få möta drever,beagel,basset.....Det är ju en lagtävling oxå ska visst gå i Vårgårda.Det ska visst gå att följa på nätet live. Jaktjournalen håller i det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik013 Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Är glad som f.. blev uttagen till stora SMet mot dom andra drivande små raserna . Ska bli kul att få möta drever,beagel,basset.....Det är ju en lagtävling oxå ska visst gå i Vårgårda.Det ska visst gå att följa på nätet live. Jaktjournalen håller i det Grattis till framgången i sm! När går stora sm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morris Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 Är glad som f.. blev uttagen till stora SMet mot dom andra drivande små raserna . Ska bli kul att få möta drever,beagel,basset.....Det är ju en lagtävling oxå ska visst gå i Vårgårda.Det ska visst gå att följa på nätet live. Jaktjournalen håller i det Då tror jag att du kan komma att gå på grannmarken till oss, får väl hålla koll på jaktjournalen då... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dahlström Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 Då tror jag att du kan komma att gå på grannmarken till oss, får väl hålla koll på jaktjournalen då... Kul att få se andra delar av sveriges jaktmarker. SM går 28 nov är det lottning av marker o 29 är det provdag ska bli spännande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbbohman Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Inte illa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartiN-N Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Inte illa Nu måste jag gå ner och läsa tidningen som jag aldrig annars gör Grattis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattiasdahlstrom Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Inte illa du han är mde i sörmlandsbyggden med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thyrus Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Appropå tax och dovhjortÄr det vanligt att hunden ratar dovisarna om hunden inte är vana vid dom? Insåg nu i söndags att min inte gillar Dovlukten, vägrar ta färsk löpa.. Det var 2 olika tillfällen men det var halvskovlar båda gångerna o dom kanske luktar för fränt nu i brunsten, vad vet jag Kan ju vara brunsten. Min drev ca 40 min på dov första gången han stötte på det. Ungefär liknande när han hälsade på kronhjort. Sedan har den rackarn drivit älg (dock stoppats), men vi ska nog diskutera det där med älg ganska ingående framöver. Vad låter ni era hundra driva och hur har ni fått dem eventuellt rena från icke önskvärd djur ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsson 76 Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Min tax drev mer än gärna tidigare. Hade tillomed hade ståndskall på älg när jag smög på en gång, trodde det var mård eller grävling. Vi har haft våra "pratstunder" om älg o det har inte funkat, Karelaren tog henne när hon drev 3 älgar förbi honom, & när han satte ner henne igen så skulle hon börja driva älgarna direkt. Men i år har hon inte brytt sig än om älg iallafall... Bara hoppas att det fortsätter så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
killer_mouse Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 tar tacksamt mot förslag på bot mot trädskällare börjar bli jävligt less på ekorrar just nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dahlström Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Tagit en liten träningsrunda med taxen .Det har kommit ca 3 cm snö härligt .Taxen tog ann ett rådjurs spår o efter 5 min så var det upptag .Get med killing kom förbi på 20 meter efter 10 min. Drevet buktade riktigt bra med god kontakt en fröjd att lyssna till kallade av henne efter 45 min.Jakt imorgon sen blir det nog vila fram tills små hunds SM tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thyrus Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 1,95 mil blev det på taxen idag. Dock skare som han gick igenom så tassspåren i snön var lite röda när han kom tillbaka efter sista söket. Nu sover han på rygg framför braskaminen. Det är gött att vara tax. Ett bra drev, sedan hade han lite trubbel på hararna. Ny erfarenhet för honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dahlström Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Kul att få se andra delar av sveriges jaktmarker. SM går 28 nov är det lottning av marker o 29 är det provdag ska bli spännande Trodde jag iallafall !!!SM innställt för mycket snö . Fick reda på att Länskampen mellan Sörmland Örebro och Östergötland oxå är innställd. Säger bara JÄVLA SNÖ men bara att bita i det sura äpplet och ta nya tag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dahlström Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Trodde jag iallafall !!!SM innställt för mycket snö . Fick reda på att Länskampen mellan Sörmland Örebro och Östergötland oxå är innställd. Säger bara JÄVLA SNÖ men bara att bita i det sura äpplet och ta nya tag Hej i Taxsverige har rasen dött ut??? Bara undrar.Något måste det ju hända med alla hundar :blink:Men dom kanske är innstoppade i en taxlår ....Fick ett telefonsamtal från sörmlands taxklubb att jag var uttagen till drev SM igen ska bli kul. Så det är bara att ladda upp durasellbaterierna på tiken igen Ska gå bättre den här gången hoppas jag .Ingen som går viltspår,utställningar???? eller något annat roligt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thyrus Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Hej i Taxsverige har rasen dött ut??? Bara undrar.Något måste det ju hända med alla hundar :blink:Men dom kanske är innstoppade i en taxlår ....Fick ett telefonsamtal från sörmlands taxklubb att jag var uttagen till drev SM igen ska bli kul. Så det är bara att ladda upp durasellbaterierna på tiken igen Ska gå bättre den här gången hoppas jag .Ingen som går viltspår,utställningar???? eller något annat roligt.. Från mig har det nog mest varit tyst pga av att taxen Skorpan gick och drunknade, 1½ år gammal, i januari. Dock skedde en förändring i tisdags då en liten liten kavat kille kom hem till familjen. Ture är snart 9 veckor gammal och visar gott gry. Ska bli så spännande och se vad framtiden har i sitt sköte för denna kille. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jezzica Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Från mig har det nog mest varit tyst pga av att taxen Skorpan gick och drunknade, 1½ år gammal, i januari. Dock skedde en förändring i tisdags då en liten liten kavat kille kom hem till familjen. Ture är snart 9 veckor gammal och visar gott gry. Ska bli så spännande och se vad framtiden har i sitt sköte för denna kille. Usch, hemskt... Lider med dig. Men, skönt att ha något nytt, är säker på att Skorpan inte önskar dig ngt annat än en ny tax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
killer_mouse Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Från mig har det nog mest varit tyst pga av att taxen Skorpan gick och drunknade, 1½ år gammal, i januari. Dock skedde en förändring i tisdags då en liten liten kavat kille kom hem till familjen. Ture är snart 9 veckor gammal och visar gott gry. Ska bli så spännande och se vad framtiden har i sitt sköte för denna kille. låter som du ska fram med lite blider på kravaten synd med gammeltjejen tråkigt när sånt sker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thyrus Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 synd med gammeltjejen tråkigt när sånt sker Han var faktiskt en hane som hette Skorpan. Tänkte på Astrid Lindgrens bok om Bröderna Lejonhjärta där den ena killen heter Skorpan. Fast till ditt försvar är det inte enkelt att veta och de flesta har trott det varit en tik när man sagt namnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts