Hoppa till innehåll

Ledigt arb. till den som kan formulera sig väl i skrift och tala vårdat.


lsjonsson

Recommended Posts

Lite humor i mitt tidigare påstående ;)

De vill väl som vanligt ha någon som är "kändis". Som herr Wiktorin... Fd ÖB slår rätt bra som ordförande i jägarförbundet.

BAW

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja nog förstod jag det. Det kan nog passa bra åt herr Wiktorin. Jag har ju jagat med en annan sådan höjdare här i Kalix och det var generallöjnant Curt Sjöö och en av hans undrehuggare Överste Pelle Mohlin som byggde dendär omtalade bastun med folkets skattepengar i Grubbnäsudden på tidigt 90-tal. Dom flesta norrbottningar vet nog vem dessa herrar är och en och annan sörlänning också. Sjöö blev chef över kungens adjutanter sedan när han gick i pension.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jopp, Mr Sjöö har jag allt träffat. På slottet...

Det är så här Bengus att jag gjprde lumpen på I 12, Eksjö en gång i tiden på tidigt 70-tal och Sjöö kommer därifrån. Vi började pratas vid och då nämnde jag var jag hade varit och gjort lumpen. Vi började prata befäl och han sa att försvarsledningen hade sparkat "flera j____ar" som inte passade in. Det var en riktigt trevlig karl.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns gott om sådana där konstigheter. Våran bat.chef blev degraderad under tiden jag var inne från överstelöjtnant till major. Ett riktigt kålhuvud.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...