Hoppa till innehåll

Billig och bra hagelammunition


dptrapper

Recommended Posts

Tjoooo

Vi jagar rätt mycket med hagel, kråka, trut mm. För tillfället använder vi GAFAB 32 gram som kostar 2,40:-/styck. Vi tycker inte att priset för GAFAB patronen motsvarar den kvalite man kunde önska.

Vi söker hagelammunition 32-36 gram, gärna us6 till bra priser.

Någon som vet var man kan hitta? Vilka märken kan vara aktuella?

Vi bor i Piteå så det måste vara en handlare som kan skicka, torsbo handels skickar inte ammunition tyvärr.

Maxpris 3:-/styck ink eventuell frakt. Gärna billigare ammunition men kvalite kan man betala lite mer för.

dptrapper@yahoo.se

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

RIO är förbluffande bra patroner och klart mer än väl prisvärda, skjutit några hundra och är helnöjd

Tror t.o.m dom är billigare än S&B men mångdubbelt bättre enligt mina erfarenheter.

S&B ska du inte ens fundera på.. Man blir lite skeptisk efter några kärnträffar och fåglarna flyger lungt därifrån... Har även hänt förutom klickningar i vad jag känner till mer än 4 olika gevär även hänt att kulorna bokstavligen runnit ur pipan..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

32 gr S&B Corona # 6

200 st / 399:- dvs minde än 2:- st

Fungerar kanon på tippen mm. Vi har använt dem i 2 års tid med mycket gott resultat.

Finns på en butik i Boden.. ::)  ;)

(Finns även GAFAB & Winchester, fast de är dyrare)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

SB är inte aktuellt då vi köper winchester Super Pigeon 36 grams för 2,66 styck. Men Rio skulle kunna vara ett alternativ om nån här uppe sålde dem. Ska visst finns nån i Boden som är med i Jaguargruppen sägs det, någon som vet vem i Boden som har rio??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gafabpluggen är tveklöst bättre än SoB men tja får man tag på ett bra parti SoB så funkra de med. Vi skjuter hellre med us 5 dock på tippen, tar lite bättre om hållen blir dryga. Vore ruskigt skoj att testa dessa Winchester super pigeon! E de us 6 va? Winchester brukar ju vara bra..

Annars Rio och RC är vettiga patroner, fick en låda Rio i bröllopspresent och det är bra klipp i dem. Köpte dem även i us 3 med 36 gram hagel för gäss och annat oknytt..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Super Pigeon finns i olika US vi kör med 6. Patronen är helt ok, bra drag i dem och bra funktion. de är tillverkade av FN i Italien för winchester. Dock är 2,66 lite väl häftigt för kråkjakten tycker jag  :-

Men rio ligger väl runt 2 pix styck om jag inte missminner mig, lägger man då på frakt så är man ju nästan uppe i samma pengar.

någon som testat trap 24g 8or mot kråk och måsfåglar i större omfattning? Skulle vara toppen om de funka då patronerna kostar runt kronan. Min tanke är att de borde gå om man drar i full choke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Skjutit en hel del fågel med 24orna.. I bocken så har jag en trappatron i ena pipan och en jaktpatron i den andra, blir hållet låte för långt så skjuter jag över pipväljaren och tar jaktpatronen. Kråkor på bra håll, inom 25 meter, kommer ned tämligen säkert. Ofta dessvärre vid liv och jag har testat någon gång på korp och det vart ett helvetes letande  >:(

Om din jakt ser ut som jag tror så kan du nog skippa trapskotten dessvärre..

Synd att du bor där du gör, vi köper Rio här hyfsat billigt. Deras 28-23 grams laddade us 5 är kanonbra! Sköt en väldig massa duva med 28 grams pluggen och jag gillar dem skarpt faktiskt, man behöver inte mer hagel alls där. Dock, inseglande trutar på lite höjd så väljer jag tveklöst hellre 36 grams laddade us 5. Påtaglig skillnad faktiskt..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan väl aldrig vara synd i bo i Norrbotten heller  ;D

Ja ska testa lite trap va de lider och återkommer sedan med en rapport om resultatet, men det är ett par månader bort.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Guest Spökplumpen

Billig och bra brukar ju inte gå hand i hand, men håller med flera andra att Rio måste anses prisvärt. Har testat Rio Royal 36g Super Heavy Load 3,25mm. Kommer inte ihåg vad dom kostade, bara att jag tyckte det var billigt. Kanske för att jag samtidigt köpte Vihtavuori Vismut för dykänderna för 1,90 euro styck (ca 20 kr/st.) :o

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Såg ngt spännande... Kollade på Torsbos hemsida, de säljer Rio 28 grams laddade trapskott för 1,15 kr styck vid 1000 plugg.. Det är en klockren plugg till div fågel o annat..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jo det är ett ok pris men Rio finns billigare tveklöst. Läge att förhandla, kräv bättre pris vid köp av 1000 plugg eller något.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...