Hoppa till innehåll

Imm medel till glasögon !!!


Guest Telgetok

Recommended Posts

Tjaba..nån som känner till om det finns nån typ av immedel som man kan ha på sina glasögon ?

Har nu på eftermiddagen legat på marken i snön för att skjuta in studsaren med hjälp av en ryggsäck.

Svårt blev det då glasögonen immade igen,sen var stödet för lågt oxå :-

Svor och blev irriterad över det mesta >:(

Ibland såg jag fan ingenting ..men toapapper fanns i fickan att torka med så det hände att jag fick iväg ett skott då och då ;D

Behöver immedel finns det nåt sånt som funkar????

Toppskyttar borde känna igen detta problem ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

;D testa vanligt diskmedel!.. de hadde jag på visiret när ja spelade bandy!.. å de fung toppen!.. hadde de osså på visiret på hjälmen när ja körde hoj!..

MVh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag gick över till 30-dagars linser och det är bara lyyysande! Linser i kombination med jaktdiopter: vaddå imma?  ;D

KUL LÄSNING!!!!!!!

Vissa gillar att peta sej i ögonen...andra inte ;D

Har testat det mesta i linsväg....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Diskmedel kör vi till våra cyklop när vi dyker också + en rejäl spottloska innan dyket som ursköljes med saltvatten ;)

Rekomenderas dock ej till glasögon.

Optik o kikare brukar jag rengöra med en röd t-sprits blanding på 1+4.

Funkar klockrent i ngr dygn om man int tokflåsar förstås.

Hur e flåset ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Diskmedel kör vi till våra cyklop när vi dyker också + en rejäl spottloska innan dyket som ursköljes med saltvatten ;)

Rekomenderas dock ej till glasögon.

Optik o kikare brukar jag rengöra med en röd t-sprits blanding på 1+4.

Funkar klockrent i ngr dygn om man int tokflåsar förstås.

Hur e flåset ;)

Flåset är under all kritik just nu..har lixom dragits med nån infektion i över en månad nu..svetten kommer i floder ner för fejan oavsett vad jag än gör..... :(

Detta skit eller annars oxå gör att mina glasögon immar igen :(

Hörde dock att det finns imm medel att tjacka hos optikern...får väl brumma dit ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De e att betala för vatten o diskmedel har ja hört!!!

Influensa av den graden hade ja själv vid hundträning på fjället.

INGE kul men de som int dödar.....  ;D ;D ;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

;D testa vanligt diskmedel!.. de hadde jag på visiret när ja spelade bandy!.. å de fung toppen!.. hadde de osså på visiret på hjälmen när ja körde hoj!..

MVh

OT jag vet men måste bara fråga Thomas. Du menar inte att du spelat kärringhockey ??? ??? ;D :-*
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

OT jag vet men måste bara fråga Thomas. Du menar inte att du spelat kärringhockey ??? ??? ;D :-*

;D ;D.. jepps!.... för Hammarby till å med!...  ;D ;D... men ser de som en ungdoms synd!..  ;D ;D

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

http://www.medocular.se/beh_av_synfel/

Funkar kanon mot imma i synfältet...

Gjorde detta själv 2005, den bästa investering jag gjort.

Helt smärtfritt, bara psykiskt påfrestande.... ;D

Skall läsa genom detta ikväll...man är ju lixom rädd för komplikationer.

Bli inte förvånad om det dyker upp ett PM.under kvällen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var förr. Mitt mörkerseende har blivigt enormt mycket bättre! Att slippa linser, vare sig de är av glas i bågar eller plast mot hornhinnan har gjort väldigt mycket.

Förr fanns även problemen med att man såg "stjärnor" stråla ut från ljuspunkter vid mörker, men det problemet finns inte längre.

Jag har inget, absolut inget, negativt att säga om operationen. Inte ens priset...! Hade jag vetat att det skulle bli så här bra, hade jag gärna betalat det 10-dubbla.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag gick över till 30-dagars linser och det är bara lyyysande! Linser i kombination med jaktdiopter: vaddå imma?  ;D

Har oxå använt såna linser under några år nu och jag är mkt nöjd.Blir dock aningen trött i ögonen i slutet av månaden så oftast blir det nog inte 30dgr för mig.

Har ändå funderat endel på en operation som BäckaBengtson gjort...men..ja, vi får väl se...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...