Hoppa till innehåll

Suzuki Jimny


vakjägaren.

Recommended Posts

Nån som provat denna bil.?

Åker dryga 1000mil per år till jobb å jakt så jag bryr mig inte om komforten så jätte mycket.

Tror den är skit bra som jakt bil.

Hur är den på vanlig väg ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hör med Stefan K, han körde en sån sist jag träffade honom, och borde ha bra input.

Vill du ha hjälp att få tag på honom så hör av dig via pm till mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nån som provat denna bil.?

Åker dryga 1000mil per år till jobb å jakt så jag bryr mig inte om komforten så jätte mycket.

Tror den är skit bra som jakt bil.

Hur är den på vanlig väg ?

vilken årsmodell?
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Morsan hade en sån, och det kanske funkar om man é brud och småväxt. Värdelös komfort och rymmer heller ingenting......Hundburen för min terrier fick jag ha på tvären för att rymmas i bilen.

//Roggman66

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nån som provat denna bil.?

Åker dryga 1000mil per år till jobb å jakt så jag bryr mig inte om komforten så jätte mycket.

Tror den är skit bra som jakt bil.

Hur är den på vanlig väg ?

KÖP INTE

Hoppig/opålitlig som tusan. Önskar inte min värste ovän en jimny

Mvh Ivan som totalkvaddat med en ..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

om jag inte minns helt fel så bor du i östergötland,och inte får så mycke snö att bråka med,,köp en subaru eller en tercel eller dylikt,fina i skogen,kör själv en toyota corolla 4wd som jag är skit nöjd med,bättre pack och framkomlighet i skogen än dagens city jepar utan diff..

honda crv ska väl vara helt ok,men ska du ha en bil så är diffen det som gör den bra i skogen enligt mig,sen får den heta vad den vill

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

om jag inte minns helt fel så bor du i östergötland,och inte får så mycke snö att bråka med,,köp en subaru eller en tercel eller dylikt,fina i skogen,kör själv en toyota corolla 4wd som jag är skit nöjd med,bättre pack och framkomlighet i skogen än dagens city jepar utan diff..

honda crv ska väl vara helt ok,men ska du ha en bil så är diffen det som gör den bra i skogen enligt mig,sen får den heta vad den vill

Vilket komihåg du har  ;D

har själv en corolla 2wd.

Den är nog slut i dämpare och fjädrar och jag upplever den som för låg ( i markfrigången).

den kanske blir högre om jag byter dämpare och fjädrar , nån som vet ?

annars är den verkligen ekonomisk , bara tankat i 7 år !!!!!!!!!!!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nån som provat denna bil.?

Åker dryga 1000mil per år till jobb å jakt så jag bryr mig inte om komforten så jätte mycket.

Tror den är skit bra som jakt bil.

Hur är den på vanlig väg ?

Köp en Jeep XJ, den tar en del bensin men du kör ju så pass lite, framkomligheten är enorm och delarna billiga

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vilket komihåg du har  ;D

har själv en corolla 2wd.

Den är nog slut i dämpare och fjädrar och jag upplever den som för låg ( i markfrigången).

den kanske blir högre om jag byter dämpare och fjädrar , nån som vet ?

annars är den verkligen ekonomisk , bara tankat i 7 år !!!!!!!!!!!!

minne som en guldfisk ;)

vet inte om min är så hög men har inte än kört fast,har försökt på vägar där snön gått upp till kofångarn,he ba å åk,men den har inte nått mot en hilux eller dylikt,men pick ups är för lätt där bak och det är inge kul, skulle jag köpa en jaktbil till så älskar jag vidare med toyota,och en landcruiser som finhunter har,

ps min upplever jag lite vinglig i hastiheter över 120km,tror om man höjer bilen själv så kommer den vara vinglig i betydligt lägre hastiheter,sen måste du ha 4wd och diffför hänga med i plöjorna ;) jag klarade mig fint i omberg och deras plöjor ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Okej Suzuki är inte så värst då.

Hur är då en Honda crv ?

Honda CRV har "ingen fyrhjulsdrift".. :o...Den hinner gräva ner sig och fastna innan fyrhjulsdriften kopplat i....då sitter du redan där med "skägget i brevlådan" och förlorat meningen med fyrhjulsdrift!!! ;D
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

;D

Vad hade du för årsmodel ?

Min är heller ingen jieho upplevelse i den hastigheten.

97a eller norrlands 16000mil ;) 98 blir med grodlysen och skit fula,äldre modellerna har jag fått för mig ska vara högre,men svårare å hitta i vettiga mil,men en toyota går å går å går ;)

cr-v har 4x4 men vette katten om hur den funkar, :-X den ska växla från 2 janne till 4-janne vid behov ::)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köp en Jeep XJ, den tar en del bensin men du kör ju så pass lite, framkomligheten är enorm och delarna billiga

Jag kör en JEEP grand cherokee. 5,2l -93

Visst drar den lite mer soppa än min C70 men jag tycker inte 1,4L/mil (Fin körning) är så farligt.

Och den tar sig fram precis överallt. Komforten finns inget att klaga på.

Köp JEEP.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

men en toyota går å går å går ;)

Det fick jag oxå höra, så jag köpte en landcruiser motorn rasa efter 5km.Fick åka till stavanger för att hämta en ny motor.

Det som jag tycker är en stor nackdel är att många utav dessa "suvar" saknar lågväxel.....den gör i många fall hela skillnaden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det fick jag oxå höra, så jag köpte en landcruiser motorn rasa efter 5km.Fick åka till stavanger för att hämta en ny motor.

Det som jag tycker är en stor nackdel är att många utav dessa "suvar" saknar lågväxel.....den gör i många fall hela skillnaden.

sen finns det juh skit bakom ratten ;) nämen tror nog vem som helst kan få en bil gå sönder om man inte ser över den,,vilket säkert ägaren innan var ett prakt exemplar på ;)

diff tycker jag är viktigt,låg å hög vet jag ej riktigt nå om,sen äre juh lite annars å köra 4x4 då man bara ska motorbromsa å mata på,inte bromsa som vissa gör, 8)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Måste lyfta här igen !!

Har ingen nått positivt å säga om Jimny´n  ??

Varje gång jag tittar på en ( på nätet) så vill jag ha en.

Har aldrig prov kört en så ni som har , shoot..............

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måste lyfta här igen !!

Har ingen nått positivt å säga om Jimny´n  ??

Varje gång jag tittar på en ( på nätet) så vill jag ha en.

Har aldrig prov kört en så ni som har , shoot..............

Som sagt jag tyckte oxo de såg coola ut..

Ta nåt annat... Säkert tips

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måste lyfta här igen !!

Har ingen nått positivt å säga om Jimny´n  ??

Varje gång jag tittar på en ( på nätet) så vill jag ha en.

Har aldrig prov kört en så ni som har , shoot..............

Totalt livsfarlig bil.........släpper det så är det en "360"......direkt! En jobbarkompis har en och bedömer den som ett skämt....så vad jag hört och anser.....köp nå´t annat!
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Jag kan varmt rekommendera Mitsubischi L200.

Enkel eller dubbel hytt.Skönt med flak och kåpa och så kan du ju frakta ev vilt på flaket me.

Och så slipper du blöta hundar i bilen= Fuktiga rutor mm

Toyota Hi Lux funkar det me.

Christer

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Golvad igen  ;D    jag ger mig...................

Skulle gärna ha en L200 eller King cab , men av nyare årsmodell.

De är ju så dyra och så dricker de väll 1,5 L oxå.  Försäkring har jag ingen aning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns inget svårare än bilfrågan tycker jag..

Min drömbil är en Volvo 745:a med förhöjd markfrigång och fyrhjulsdrift och diffspärr. Så jävla less på alla patetiska suvar som saknar något så fundamentalt som lastutrymme  >:( >:(

Kompisen har en Toyta av något slag och med hundbur inne så tja finns ingen plats bara!

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En dubbel cab så man får rum med ungarna där bak.(dagis).

Ett flak är nog fint att ha , kan köra ut potatis med och lägga djur på. Körde en räv i min kombi för en vecka sen , DET LUKTAR RÄV än i bilen.  :D  :'(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...