Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

kettukiller

Träffbild

Recommended Posts

kettukiller

Provsköt några 89:or till min nya bössa i helgen. Bifogar här en bild på träffbilden med en Remington BB, skotthållet är 50.Hoppas bilden syns någorlunda.

Obs. det är inte jag som ritat räven...så alla elaka kommentarer om hur ful den är kan ni hålla för er själva..

post-174-1121798032_thumb.jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
PREP

Det hade varit en väldigt död räv

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Seger

Imponerande träffbild på 50 m måste jag säga  :o

Vilken choke fanns i bössan vid detta skott?

Tycker rävfiguren är riktigt snygg  ;D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
kettukiller

Choken är en Extra Full, sitter i övre pipan på en Jaguar...

Hmm...snygg säger du?...om rävfiguren var en hona..och jag en rävhane...så skulle jag nog tänka mig för både en

och två gånger innan jag gjorde nåt med henne...även jag har mina begränsningar.... ;D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Linus

stackars rävar om dom möter dig :D glöm inte tänka på framförhållningen som blir bra mycket mer på 50 meter

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
PREP
stackars rävar om dom möter dig :D glöm inte tänka på framförhållningen som blir bra mycket mer på 50 meter

Då ska du se hur det ser utt med 60g 2:or och  Extra Full Chok  ;D ;D :o :o

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Guest Leverpete

Ungefär samma träffbild går att få på det hållet med en gammal HVA hanabössa och plastförladdad patron 12/67 och treor. Det är bra om målet håller sig still, för det är jäkligt lätt att hamna brevid.  ;D

Pete

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
dptrapper

BB vad är det för storlek på haglen? Är de större än 1:or?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Linus

Då ska du se hur det ser utt med 60g 2:or och  Extra Full Chok  ;D ;D :o :o

kan tänka mig att det är ännu värre...lär bli köttfärs på 10-15m :P

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
kettukiller
BB vad är det för storlek på haglen? Är de större än 1:or?

4,5mm om jag inte missminner mig helt....

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
AndreaS

;D kom att tänka på något roligt... hade min kusin att testa en 12/89 patron..  ;D KABLAM! "vilken jävla smäll"  ;D  hans citat efter skottet :  -såhär mycket stryk har jag aldrig fått! inte ens i slagsmål...  ;D hahah...

Målet vi sköt på var en lerduva på 60 meters håll. Det tog 3 hagel i den. Hade upp den på en liten käpp, och på käppen var det 6 hagel.. ganska stora hagel om ja minns rätt.. Undrar om det finns att köpa 3:an eller 5:an? Med mer hagel i. Choken var 1/4 för den nyfikne...

Vet inte hur man ska beskriva rekylen, har som kraftigast skjutit med en 30/06:a...  trodde att nu flyger jag på backen efter dethär skottet! men det knyckte ju bara lite... det kändes ju knappt!  ???  efter många rykten om obehagligheter att skjuta med en 30/06 :a så säger jag: testa då att trycka av ett par 12/89 patroner och hålla god min därefter!  ;D

Håller fullständigt med i Kettukillers kommentar..  ;) 12/89.. för män som aldrig gråter!  :D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
PREP
Håller fullständigt med i Kettukillers kommentar..  ;) 12/89.. för män som aldrig gråter!  :D

Vist märks det om man skjuter 30-40st 12-89 60g ladningar under en morgon ;D 8) ;D :D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
AndreaS

Vist märks det om man skjuter 30-40st 12-89 60g ladningar under en morgon ;D 8) ;D :D

;) aaaa men visst!  ;D iaf blir väl axeln färgad i en blågrön nyans... om jag minns rätt..  ;) ;D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
kettukiller

Tyckte faktiskt inte att det var så farligt att skjuta dessa...iofs blev det väl inte så många skott ändå.Men sista skottet med Mirage 66g kändes väl iofs hyfsat...men gråta...näe..sånt gör inte jag...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
partys

Min baikal s/s verkar vara rätt så trång också....s,k rysk cylinder.....det blir dock "bara" 12/70 i henne....men så gråter ju jag en skvätt ibland också :'( :'(.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
kettukiller

Sköt på en telefonkatalog idag.Hållet var ca 55 meter och genomslaget var mellan 2500 och 300 sidor....Torde räcka gott för att få ihjäl det mesta...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
AndreaS
Sköt på en telefonkatalog idag.Hållet var ca 55 meter och genomslaget var mellan 2500 och 300 sidor....Torde räcka gott för att få ihjäl det mesta...

2500 sidor!  ;D oj jävlar vilken kanon!  ;D  ;) skämt åsido sa tryckfelsnisse och kompaniet...  :) vilken storlek på haglen hade du?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
kettukiller

Hehe...jo en jäkla kanon...å massa jäkla folk i telefonkatalogen oxå.Nä, visst är de så att tryckfelsnisse&co varit framme...

Haglen är 4,5mm...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
AndreaS

Precis...  :) undrar hur träffbilden skulle se ut om man kom över ett parti patroner med 3,4 eller 5: ans hagel? dvs mindre men fler hagel... nån som testat?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.