Hoppa till innehåll

Pil skjuten med 52 punds långbåge, genomslag i sandhinken??


S

Recommended Posts

blir det begränsningar så vete fan vi har ju inge rådjur att tala om här, utan det blir att vaka utanför gryt, fågel eftervägar på morgon & kväll (nu menar jag inte att åka bil och leta fågel utan att smyga och försöka ta dom när dom äter grus)

mvh, samme

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

blir det begränsningar så vete fan vi har ju inge rådjur att tala om här, utan det blir att vaka utanför gryt, fågel eftervägar på morgon & kväll (nu menar jag inte att åka bil och leta fågel utan att smyga och försöka ta dom när dom äter grus)

mvh, samme

Vi ska inte gå händelserna i förväg och spekulera. Vi avvaktar svaret från naturvårdsverket och ser vad det blir.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

PS

Glöm inte att Punden på bågen inte är hög BARA för att få mer anslagsenergi, utan mer viktigt

få en hög hastighet på pilen, då vi skjuter i underljudsfart så är det bra med en snabb pil med tanke

på ett hjortdjurs reaktionstid

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Roger

Köp en General från Bowtech så behöver du inte oroa dig för "string jump", en tystare båge har jag aldrig hört :rolleyes:

Kommer du ner till oss på lördag den 14/6 (baltic arrow)? Det skulle vara fint att få med ett åländsk lag.

mvh

S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Roger

Köp en General från Bowtech så behöver du inte oroa dig för "string jump", en tystare båge har jag aldrig hört :rolleyes:

Kommer du ner till oss på lördag den 14/6 (baltic arrow)? Det skulle vara fint att få med ett åländsk lag.

mvh

S

Tyvärr kan jag inte det, och vi vill ju inte att ni ska förlora ansiktet heller,, vi är ju

snälla personer ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var synd, skulle gärna förlorat mot er om det överhuvudtaget är möjligt :rolleyes:, men vi får nog se upp med våra giftiga finska och norska kollegor. Tyvärr så ser det inte ut att bli något danskt lag ;) men vi får se.

Mvh

s

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var synd, skulle gärna förlorat mot er om det överhuvudtaget är möjligt :rolleyes:, men vi får nog se upp med våra giftiga finska och norska kollegor. Tyvärr så ser det inte ut att bli något danskt lag ;) men vi får se.

Mvh

s

Enkelt,, ni har inte mutat dem med öl nog bara :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Avståndet var 2m, med gevär och båge.

Att en blyspetskula svampar sig och stannar i hinken visste jag, men trodde faktiskt att en FMJ skulle skulle vandra längre in i hinken (kanske tom slå igenom).

Skall pröva 15m nästa gång.

Mvh

S

Man kan få en Tysk Jaktterrier att tugga sig genom hinken om man smörjer in den med lite blod, varför jaga med båge när "minihitler" finns?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man kan få en Tysk Jaktterrier att tugga sig genom hinken om man smörjer in den med lite blod, varför jaga med båge när "minihitler" finns?

:(:DB)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...