Hoppa till innehåll

janne pular


first_clas

Recommended Posts

har väldigt mycket kliande händer just nu och fördriver fritiden med lite trix å fix,,rätt kul men är glad amatör,snett å vint ab

första bilden är mitt nya revolver projekt,ska kitta upp den lite

andra bilden med... valross bete äre jag hittat

en sköld för nått jag inte kommer ha men roligt å testa,material är sten,porto azul classico om nå undrar,en kalksten som är väldigt mjuk å lätt att jobba med

post-1234-1209072298_thumb.jpg

post-1234-1209072307_thumb.jpg

post-1234-1209072438_thumb.jpg

post-1234-1209072450_thumb.jpg

post-1234-1209072468_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

i brist på verktyg så gör jag allt för hand även plocka ur två simpla skruvar från en amerikanskt ännu värre arbete.. nu börjar iaf formen visa sig,kommer göra den efter min hand så kanske kommer se lite holo ut,har även planer på fräsa in ett märke,men det är nog lite väl över min nivå..har endast en dremel som jag jannar med,

skölden är som klar lite slipning å såpning sen kanske dra en fas efter hela skölden och två hål...

post-1234-1209194655_thumb.jpg

post-1234-1209194666_thumb.jpg

post-1234-1209194677_thumb.jpg

post-1234-1209194720_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

fick ett pm om varför jag såpar,mättar stenen och ger ett bild spel på förädlingen :angry: rätt bra party trix för den som vill jävlas med polaren`s nya kalkstens bit hehe jävligt bra huvudvärk om inte annat

satt och filade in handgreppen idag och har kommit till en punkt där jag måste fuska lite,genom att bygga på en bit där valrossen inte hade vett att laga sina gaddar,,tror detta kommer bli svettigt med måndag ska jag ge mig på det,,fan va lite man har å göra när solen lyser,men nu äre räv timme och slut på sitta vid datan!

post-1234-1209229717_thumb.jpg

post-1234-1209229726_thumb.jpg

post-1234-1209229734_thumb.jpg

post-1234-1209230079_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Om jag inte ser helt fel är det där en kaskelottvaltand.. Är det valrossbete har den ett kristallliknande centrum och så är dom typ 50cm långa minst... Har själv en sån där valtand liggande hemma, eller 3 för att vara exakt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

den är av kapad sedan innan,jag fick slumpen,kristall vet jag inte om det var i men men samma snabel pinne sitter på 4 revolvrar och nån kniv i det här laget,kikar man på bilden syns det att jag fick fylla upp kärnan som.. källan säger sig även nerlagt djuret i fråga :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jeg finner en gang iblandt strandede Spermasett hvaler her ( kaskelott ? ) og av og til Spekkhuggere. Imponerende tannsystemer på disse. Akkurat nå har jeg faktisk 2 store underkjever fra Spemasetthval hengde i taket i garagen ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

om jag slutar retas kan du fixa lite såna där tänder va ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nu ska vi inte överdriva ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nu ska vi inte överdriva ;)

Overdrive ;) Her skal jeg være snill og grei å lede deg inn på den rette vei på en fin og ordentlig måte........og dette er takken :D:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

som att svära i kyrkan! men på tal om ledas på rätt väg så måste jag faktiskt hålla med dig om att finnstövare iaf verkar vara vettigaste hunden vi kommer överens om till räv ;) när en parson förvillat sig upp och ut på din udde så har du skrotat dom där myrslokarna ska du se ;) ,känner du inte själv hur förändringer sker dag för dag :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

som att svära i kyrkan! men på tal om ledas på rätt väg så måste jag faktiskt hålla med dig om att finnstövare iaf verkar vara vettigaste hunden vi kommer överens om till räv ;) när en parson förvillat sig upp och ut på din udde så har du skrotat dom där myrslokarna ska du se ;) ,känner du inte själv hur förändringer sker dag för dag ;)

Tror jeg må begynne å skrive på engelsk her inne , iallefall om du mener at jeg har skrevet at Finskstøveren er beste revestøver for meg ;) MEN i motsetning til deg så prøver jeg iallefall ut en hunderase før jeg dømmer den nord og ned !

Akkurat nå har jo Tessi løpetid , så kanskje jeg skulle parret henne med en Foxhound , det ville jo løftet Finskstøveren som rase betydelig :D

Nei jeg skal ikke ødelegge denne tråden din her mer enn det jeg har gjort allerede.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hehe du är lustig som en norrman du ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tackar

walle.du får hälsa tillbax till han!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...