samme 0 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Hej, jag har planer på att tillverka en långbåge men jag vet inte var jag ska få tag på info, om det? (förutom hobbex då ) nån som vet var jag ska leta? jag satt nämligen hemma och läste i en gammal vapen tidning om jakt med långbåge och vart jätte taggad mvh, samme Quote Link to post Share on other sites
Alfie 4 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 http://wickedhowtos.com/index.php/2007/08/...ild-a-long-bow/ osv..... akta fingarna så du inte skär dig bara Intressat projekt, har faktiskt funderat på ett dylikt under sommaren..... Quote Link to post Share on other sites
Guest sickboy75 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Hej, jag har planer på att tillverka en långbåge men jag vet inte var jag ska få tag på info, om det? (förutom hobbex då ) nån som vet var jag ska leta? jag satt nämligen hemma och läste i en gammal vapen tidning om jakt med långbåge och vart jätte taggad mvh, samme Fan va kul samme! kan du ju göra en åt mig oxå då? Quote Link to post Share on other sites
Guest Fettdrift Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Hej, jag har planer på att tillverka en långbåge men jag vet inte var jag ska få tag på info, om det? (förutom hobbex då ) nån som vet var jag ska leta? jag satt nämligen hemma och läste i en gammal vapen tidning om jakt med långbåge och vart jätte taggad mvh, samme http://www.primitivabagar.se/ http://www.3riversarchery.com/ Quote Link to post Share on other sites
samme 0 Posted May 13, 2008 Author Share Posted May 13, 2008 sickboy75 hur många vill du ha`?? vi får se om jag lyckas med en till o börja med, men tanken är att man får så mycket mer känsla med eget tillverkat samme Quote Link to post Share on other sites
samme 0 Posted May 13, 2008 Author Share Posted May 13, 2008 har suttit och letat på nätet och det jag har funnit är, ämnen till bågen är : idegran, ask, mm så jag kommer att satsa på ask (tror jag) såg oxå att det finns en kille i sandvken som tillverkar bågar, jag måste hålla med T, M om att dom är fina !! ska försöka leta upp nån trähandlare som säljer plank i nämda trä slag, jag åter kommer samme Quote Link to post Share on other sites
Guest sickboy75 Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 sickboy75hur många vill du ha`?? vi får se om jag lyckas med en till o börja med, men tanken är att man får så mycket mer känsla med eget tillverkat samme Jag nöjer mig med en om den första blir bra och du orkar snickra? Quote Link to post Share on other sites
Fundin 3 Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Om du vill gå kurs så håller jag i en del kurser i hur man bygger bågar, www.asgard.se/henrik Quote Link to post Share on other sites
samme 0 Posted June 23, 2008 Author Share Posted June 23, 2008 Om du vill gå kurs så håller jag i en del kurser i hur man bygger bågar, www.asgard.se/henrik hej, vart är kursen? samme Quote Link to post Share on other sites
Fundin 3 Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 hej, vart är kursen? samme Oftast kring Umeå, men ibland på andra platser. Quote Link to post Share on other sites
K9 16 Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Samme din jäkel - inte sätta griller i huvudet på folk! Man kanske skulle...... Har funderat länge o väl men inte kommit till skott.. Ett par riktigt bra böcker är "The bowyers craft" och "The book of primitive archery" av Jay Masey. Mkt bra böcker i ämnet om man kan få tag på dem (out of print och begagnade är dyra!). Har ett ex av varje och de tillhör de där böckerna som aldrig någonsin kommer avyttras! //K9 Quote Link to post Share on other sites
Fundin 3 Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Köp The Traditional Bowyers Bible vol 1-4... superbra om man ska lära sig bygga. Ovan nämnde Massey är medförfattare i Vol 1-3 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts