Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
Guest Tobbe

GPS Garmin 60cs

Recommended Posts

Guest Tobbe

Tjena alla pryl älskare!

Jag funderar på att köpa en gps garmin 60cs. Vill bara kolla om någon har en eller testat en . E de en bra grej ? Skriv gärna vad ni har för erfarenhet av denna eller liknande.Tack på för hand. MVH Tobbe

Van Helsing
Tjena alla pryl älskare!

Jag funderar på att köpa en gps garmin 60cs. Vill bara kolla om någon har en eller testat en . E de en bra grej ? Skriv gärna vad ni har för erfarenhet av denna eller liknande.Tack på för hand. MVH Tobbe

Jag har en 60cxs Grymt nöjd underbar i skogen motagning som är helt kanon vare sig man är innom hus eller har den begravd i ryggsäcken 60cs är ju föregångaren till cxs osäker på vad som skilljer dom åt.

pkällin

Dom testar just den modellen på Jaktsidan Tester, du kanske kan få lite feedback av modellen av dom.

Hampe
60cs är ju föregångaren till cxs osäker på vad som skilljer dom åt.

Dom är såvitt jag kan förstå lika förutom att CSx har:

-Barometrisk höjdmätare för extremt exakt höjdinformation

-Elektronisk kompass som ger dig din kurs, även då du står helt stilla

Belker

Hallå !

Köp inte 60cs...60cx hittar satteliterna  ruskigt mycket snabbare ( Typ på nolltid ) Detta är framförallt en fördel i skogen där jag upplever att min 60cs ibland har väldigt svårt att hitta mottagning...

Sedan beror det väl på hur man tänkt andvända den..På fjället funkar min cs helt kanon !! 

Pertan

Håller med Belker! köp en CSX istället den har minneskort så du får plats med lite karta i enheten, CS hade bara 56mb minne och 1GB så kan man använda den på lite fler platser, typ semester, CS var inte så bra på att hålla reda på sateliter som CSX verkar vara.

Köp csx så blir du inte missnöjd, i övrigt så tål den allt utom en överkörning ::)

Kolja

Instämmer med Pertan och Belker köp en CSX är helnöjd med min. ;D

jimbolo

Jag har en 76CS som fungerar exakt som 60CS förutom att det e lite bättre antenn har jag för mig o mer minne samt större display.

Skulle jag köpa en idag skulle jag helt klart välja en "eTrex Vista Cx".

Samma programm i dem allihop o nu med utbytbart minne skulle jag välja den lille o billigare varianten o köpa större minne direkt!

Kolla in: http://www.gpsdiscount.com/products/index.html?p=915

Finns tusenlappar att tjäna här oavsett vilken du väljer.

Jag köpte både min 76CS och en 60CS åt en kompis utan minsta krångel därifrån.

Passa på medans dollarn står lågt i kurs!

Alla dessa modeller är bra men välj en med -x på slutet!!!

Pertan

Köper man en utomlands så blir en eventuell service lite krångligare, du måste skicka den till england enligt generalagenten.

Kolla blocket där säljs det 2 st 60csx just nu, den ena med friluftskartan pro kostar 1595:-

jimbolo

En gps som måte servas är lätt att tappa bak bilen o vips har man backat över den ;)

Skämt åsido. Sällan de havererar. Själv har jag inte hört talas om en enda!

O gör de de är de inte under garanti-tiden ändå (för de mesta)

Men begagnat är aldrig fel.

Sen har jag hört  ::) att kartorna finns på internet att ladda ner!!!  ;D

Guest Klabbarparn

Kan bara instämma med de flesta andra. Har själv en 60CS som fungerar toppen (och räcker gott och väl för mina behov av kartor), men om jag skulle köpa en ny gps idag skulle det nog bli CSX, dels för den bättre antennen och dels för att ha mer minne & kunna byta minneskort för smidigt byte av kartor osv.

Jag gör en del av mina gps-kartor själv med Mapwel men tyvärr fungerar det inte att ha dem i minnet samtidigt med Garmins lösenordsskyddade kartor. Men om man har dem på olika minneskort så går det blixtsnabbt att byta mellan dem.

Ett tips för att få gps-en att hålla längre: Köp ett skärmskydd som man klistrar på. Det finns några som är riktigt bra och som inte tar bort mycket ljus alls från skärmen, t.ex. invisibleSHIELD.

Lycka till med köpet!

Guest Mic

För att lära sig mer om GPS se följande länk: http://www.utsidan.se/vb_forum/forumdisplay.php?forumid=37

Från detta företag har jag köpt min GPS och kartor http://www.aspidshop.com/export/store/defa...mp;currency=SEK . Man får priserna direkt i Skr. och det är snabb lev.

Har en 60cs som jag köpte när den kom ut på marknaden. Komihåg att uppdatera programvaran i GPSen. Den går att ladda ner från Garmins hemsida tillsammans med ett "nerladdnings" program. Mycket smidigt, så har man det senaste och slipper ev.buggar som finns i programmen.

Ett tips är att investera i ett navigationsprogram till GPSen. Har själv City select som jag tycker är kanon. Knappa in adressen och kör!