Hoppa till innehåll

Varmt på fötterna


dptrapper

Recommended Posts

Har ni några tips på varma skor/stövlar när man ska vara ute riktigt kalla dagar. En sko som även bör gå att använda med tegsnäs skidor.

Pris gärna ej över 1000:-

Jag ahr idag ett par nokia stövlar nyköpta, är de nå att ha på vintern??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För runt tusenlappen och att åka skidor med är nog Nokia bland det bästa(kabelbindning).

Har du bara rum för två par yllesockor och klarar av att ha ylle direkt mot foten så klarar du dig nog ganska bra ner till -15-20 grader.

Nackdelen med stövlar att du blir fuktig om du rör dig och då börjar man frysa i vilket fall som helst.

Mitt tips spara pengarna och köp ett par jörnkängor nästa år med skidsula och modellen antifrys ....du blir inte besviken....pris ca 2300....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jörn säger du ska vara varma ok hmm

Så du menar att nokiastövlarna är ok med bra sockar i?

jag kikade även på vinterstövlar som typ good year gör å liknande modeller men klarar jag mig med nokia ner till 15-20 grader så räcker det minsan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara dom är nog stora så går det nog bra.....goodyear och liknande faller bort för att dom inte är nå bra att åka skidor i....men grymt varma.

Satsa på att skaffa skor som man kan använda kabelbindning till.

Jag kom att tänka på armens nya vinterkänga vad den nu heter....den är väl förberedd för skidor och har extra vidd för sockar.....tror jag. ??? ???

15-20 minus kanske var optimistiskt, för jag skulle aldrig klara mig,  det beror på hur frusen man är om fötterna och hur man är klädd i övrigt men en del av mina kompisar klarar sig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja man får väl testa i vinter, man är ju inte ute så länge, ett par timmar typ, ska köpa lite bra sockar så får vi se. Kabelbindning har jag liksom nästan aldrig gillat, gillade mer den nya bindningen som finns på tegsnäs å i den funkar ju nästan alla typer av skor.

Funderar även på att inhandla ett par vita blixten om man kan hitta dem någonstans. De har ju som alla vet kabelbindning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...