Hoppa till innehåll

Klart man drömmer om kalla höstdagar


ka_swe

Recommended Posts

Kollade bilderna från nya viltkameran som har suttit uppe i en vecka på marken. 26 bilder på vitsvans blev det och flera var på hindar med två kid. Klart man längtar till Oktober då jag börjar jaga och man kan få smörja kråset på en av dom där goda möra kiden. Hmmmm

Är faktiskt jävligt nöjd med den nya kameran och den kostade bara 200 dollar. Ska flytta på kameran nästa vecka och för hoppnings vis få lite bilder på bockarna.

post-2298-1216317502_thumb.jpg

post-2298-1216317512_thumb.jpg

post-2298-1216317521_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul att se bilderna! :rolleyes:

Ja, det är alltid lika spännande är man ska tanka över bilderna från åtelkameran till datorn....vad har gästat åteln denna gång tro?

Ska själv ut och titta till min kamera i morgon.

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska flytta på kameran nästa vecka och för hoppnings vis få lite bilder på bockarna.

Ja, tacka f-n för det. Skulle härmed vilja beställa en 10-taggare med minst 200 poäng tills vi kommer. Fixar? :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har nu bokat bock nr 56782-5 som är en non typical 11 point på 202 poäng.

Bocken har lovat att gå upp och ställa sig bredsida på 19 meter ca 730 på morgonen den 1 november för dig Zolli

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kollade bilderna från nya viltkameran som har suttit uppe i en vecka på marken. 26 bilder på vitsvans blev det och flera var på hindar med två kid. Klart man längtar till Oktober då jag börjar jaga och man kan få smörja kråset på en av dom där goda möra kiden. Hmmmm

Är faktiskt jävligt nöjd med den nya kameran och den kostade bara 200 dollar. Ska flytta på kameran nästa vecka och för hoppnings vis få lite bilder på bockarna.

Snygga foton! :angry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fina bilder, vad är det för märke/modell på kameran? Funderar på att skaffa en själv.

Moultrie Game Spy 4.0-Megapixel Digital Camera with IR Flash 200 dollar på cabelas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Trevliga bilder ka_swe dubbel kid betyder att dom trivs :lol:

Det är en perfekt mark för hjort i mitt område. Mycket skog med små fält fyllda med majs, sojabönor, alfalfa och vinter vete.

Hjort tätheten är 44 hjortar per squaremile

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är en perfekt mark för hjort i mitt område. Mycket skog med små fält fyllda med majs, sojabönor, alfalfa och vinter vete.

Hjort tätheten är 44 hjortar per squaremile

I mina öron låter det som en bra hjortstam med 44 hjortar/SQmile! :lol::P Lite sotis ja! :D:lol::lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I mina öron låter det som en bra hjortstam med 44 hjortar/SQmile! ;):D Lite sotis ja! :D:lol::D

Ja det är en mycket bra hjortstam men bönderna och försäkrings bolagen(trafikolyckor) tycker inte det.

lol

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det är en mycket bra hjortstam men bönderna och försäkrings bolagen(trafikolyckor) tycker inte det.

lol

Ja, jag förstår det och det kan jag tänka mig att inte varken bönder el. försäkringsbolagen tycker. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har nu bokat bock nr 56782-5 som är en non typical 11 point på 202 poäng.

Bocken har lovat att gå upp och ställa sig bredsida på 19 meter ca 730 på morgonen den 1 november för dig Zolli

:););):P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag var uppe vid stugan i helgen och kollade kameran. Helt sjukt 154 bilder på 11 dagar och mindre än 10 bilder var dåliga.

Under dom 11 dagarna kom det fram hind med ett kid, hind med två kid 4 smaldjur, fem olika bockar mellan 4 och 8 taggar och en jätte stor 8 taggare som kan bli enorm, kanske inte i år men nästa helt klart. SKa flytta kameran nästa gång jag är uppe och försöka inrikta mig mer till att finna stor bocken.

post-2298-1217341066_thumb.jpg

post-2298-1217341416_thumb.jpg

post-2298-1217341472_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

..ujujuj...det här gör du bara för att jävlas.... :lol::):lol:

Inte då. Jag bara visar vad en stackars utvandrare som jag får jaga härborta. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte då. Jag bara visar vad en stackars utvandrare som jag får jaga härborta. :lol:

Mhmm...din stackare... :lol::)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mhmm...din stackare... ;):D

:D visst e de synd om ka_swe! bra han kommer till norduppland i sep så vi kan visa riktiga marker!.. :DB) ..

MVh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:D visst e de synd om ka_swe! bra han kommer till norduppland i sep så vi kan visa riktiga marker!.. ;):D ..

MVh

Precis! B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att när jag kommer att det blir ett par dagars rådjurs jakt för det är vad jag saknar mest härborta.

Jag får väl damma av mannlichern och börja tjata på Zolli

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att när jag kommer att det blir ett par dagars rådjurs jakt för det är vad jag saknar mest härborta.

Jag får väl damma av mannlichern och börja tjata på Zolli

tyvärr så har vårat jaktlag inte börjat å jaga rå vid den tiden!.. vi börjar inte jaga rå med hund förns efter älgjakten!... fråga mej inte varför med dom gör så!..

annars hadde du varit en välkommen gäst!... fast om du vill kan du få vara med och locka räv!... eller grävling!..

MVh Mamre!..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...