Hoppa till innehåll

CSS-kunniga??


Jämta

Recommended Posts

Har en blogg, där jag skulle vilja ha en egen bakgrundsbild. Problemet är att bilden inte lägger sig bakom själva bloggen, utan ovanför = inlägg etc. hamnar på lodrätt rad :blink:

Använder denna kod:

body

{background-image:

url('http://bildadressen');

background-repeat: no-repeat;

}

Men eftersom jag totalt urkass på att koda ( :D ) så har jag säkerligen missat något väsentligt misstänker jag eftersom bilden inte lägger sig bakom som den ska :)

Om det finns någon barmhärtig människa som kan med sådant, så emottager jag tacksamt tips på hur att lösa det hela ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har lyckats hitta bloggens css.kod, men nu är det ju ett stort problem..

Jag vet inte var jag ska lägga min kodsnutt i allt detta för att få in min bkg ^_^:blink:

http://www.blogtown.se/layouts/c.php?c1=FF...amp;b=1&l=3

Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig lite med detta vansinne innan jag blir helt :D:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om du får problem igen tror jag du kan skicka ett litet PM till Kaptenkrok här på forumet, han pysslar med sånt. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror det dröjer innan jag byter bakgrund och nu är ju mallen klar, bara att byta adress till bilden i den om jag vill ändra nån gång, men tack för tipset :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Koden bör ju stämma, vart du lägger den i .css filen spelar heller ingen roll.

Jo, faktiskt så gjorde det det. Den egna kodsnutten måste ligga i/efter första body{ för att det ska fungera, om inte så blir bakgrunden bara vit.

Blev rätt nöjd med bloggen och gjorde en åt en kompis också, fast då med annan bild :rolleyes:

Min egenfotade bkg.bild både på hemsidan och bloggen

bloggbild.jpg-2.jpg

Lite beskuren och så lade jag på lite transparens på den, så att text och sådant ska synas.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo, faktiskt så gjorde det det. Den egna kodsnutten måste ligga i/efter första body{ för att det ska fungera, om inte så blir bakgrunden bara vit.

Precis, jo den ska ligga i body eftersom de inställningar du gör hör till det. :rolleyes:

Kan du länka din blogg så man får se? :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...