Hoppa till innehåll

Ungdomar/Nybörjare som önskar följa med ut på jakt


Hipshot

Recommended Posts

Hej!

Ola heter jag, 22 år gammal och huserar i Eksjö.

Jag söker jakt i alla former inom 4-5 timmar bilfärd från Eksjö (från Gävle och söderut, i stort sett).

Jägarexamen är klar, jaktkort löst och vapen finns.

Mina jakterfarenher är få. Jag har än så länge endast agerat passkytt på en älg- respektive rådjursjakt.

Vapen är jag van att handskas med, då jag hanterar dessa i mitt yrke.

Jag är tacksam för alla möjligheter till jakt, oavsett typ!

Mvh

/Ola

Lite trevlig lockjakt på räv kan nog säkert ordnas.

Själv bor man syd/öst om vetlanda. bara en halvtimme från dig.

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lite trevlig lockjakt på räv kan nog säkert ordnas.

Själv bor man syd/öst om vetlanda. bara en halvtimme från dig.

/Lasse

Hejsan lasse oom det finns tillfälle så hänger jag gärna med ut nån gång Mvh Emil

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hejsan!

Är de någon runt Borås trakten och även andra som vill jaga hos mig så bara skicka iväg ett PM.

Bor 3 mil söder om Borås. Jagar mest rådjur men även börja lite smått med vak på gris.

Rådjur är kanske inte så aktuellt nu men vak på gris funkar ju..

Som sagt, PM vid intresse.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nya jaktsäsongen står för dörren, om någon nybörjare är intresserad så är jag just på gång att bygga en ny foderplats på jaktmarken (vi har 10 åtlar o 2 forderplatser redan) så finns det möjlighet att följa med och se hur man anlägger en foderplats/åtel för vildsvin. Samtidigt kan vi åka runt på marken för att visa hur man ser olika tecken på gris i markerna och hur man hittar dom områden dom trivs i.

Senare på säsongen kan jag ta med med nybörjare på gåsjakt, hur dom brukar vara kan ni läsa under artiklar och "Drömjakten hos Mats" av Jonas Seger.

Lite kan leda till mer..

Jag finns i Enköpingstrakten ca 30min från stockholm, 30 min från västerås, 40 min från eskilstuna.

Mvh

Mats

Jaktsidan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nya jaktsäsongen står för dörren, om någon nybörjare är intresserad så är jag just på gång att bygga en ny foderplats på jaktmarken (vi har 10 åtlar o 2 forderplatser redan) så finns det möjlighet att följa med och se hur man anlägger en foderplats/åtel för vildsvin. Samtidigt kan vi åka runt på marken för att visa hur man ser olika tecken på gris i markerna och hur man hittar dom områden dom trivs i.

Senare på säsongen kan jag ta med med nybörjare på gåsjakt, hur dom brukar vara kan ni läsa under artiklar och "Drömjakten hos Mats" av Jonas Seger.

Lite kan leda till mer..

Jag finns i Enköpingstrakten ca 30min från stockholm, 30 min från västerås, 40 min från eskilstuna.

Mvh

Mats

Jaktsidan

låter inte helt fel att komma och hjälpa dej mats <_< om det nu skulle behövas :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

jag får väl lägga till en intresse anmälan här då:D bor i norrköping och skulle gärna vilja jaga vildsvin. norrköping är inget krav utan kan vara beredd att åka en bit.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bumpar, erbjuder ungdomar jakt på rådjur, vildsvin. Och då framför allt de som inte har tillgång till egna marker och inte kan komma ut på jakt.

Rådjur 16 Augusti och framåt. Vildsvin 16 april och framåt.

Oskarshamn/Högsby området.

PM:a.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Mycket bra tråd det här!

Lite ont om skåningar här verkar det dock vara. Här är iaf en! Finnes möjlighet följer jag gärna med ut på jakt här nere. Är ganska grön på jakt men har god natur- och skogsvana. Har även varit ute på vildsvinsjakt (vak & smyg) och trots min ringa jakterfarenhet har jag skjutit en del i mina dar. Bössor, bil, snus, tillstånd av alla de slag samt ett gott humör kan jag erbjuda...

Om det är någon som ska ut och vill ha lite nytt sällskap är jag den första att tacka ja!

MVH

David

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mycket bra tråd det här!

Lite ont om skåningar här verkar det dock vara. Här är iaf en! Finnes möjlighet följer jag gärna med ut på jakt här nere. Är ganska grön på jakt men har god natur- och skogsvana. Har även varit ute på vildsvinsjakt (vak & smyg) och trots min ringa jakterfarenhet har jag skjutit en del i mina dar. Bössor, bil, snus, tillstånd av alla de slag samt ett gott humör kan jag erbjuda...

Om det är någon som ska ut och vill ha lite nytt sällskap är jag den första att tacka ja!

MVH

David

Jag lägger in en inbjudan så snart fältjakten drar igång!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag är heter johan lejon. Är 24 år. Bor i halmstad på veckorna och kristianstad på helgen. Jag studerar nu så för min del är det helgerna som är mest intressanta. Jag tog jägarexamen för 8-10 år sen. Har god skytte vana. Jag har en vorsteh tik på 2 år som är tränad apportör. Jag har ingen egen jaktmark och söker därför plats i ett lag eller liknande i halland skåne eller blekinge.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest cliffrickard

Hej jag heter Rickard och är 28 år. Bor i Stockholm och har tyvärr jaktmarkerna 115 mil bort i Norrbotten. Tog jägarexamen i höstas (2008) och nu är första bössan inhandlad och insjuten (30-06).

Är egentligen sugen på att hänga med på vad som helst (som har med jakt eller viltvård att göra :wacko: )

Blir tokig av att bara sitta i en lägenhet och vill se och lära mig om andra jaktformer än bara älgjakten.

Har bil så det är inga större problem att ta sig runt i stockholm/mälardalen.

Oj det blev nästan som en desperat kontaktannons

Mvh

Cliffrickard

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej!

Jag är marklös newbie som letar jaktmöjligheter med ljus och lykta 1-2tim från Sthlm.

Vem är då jag? - http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=18852

Hälsar Fredrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Sugen att testa fågeljakt på "riktigt", kråka eller vad som.

Så om någon vill/kan/har möjlighet till en gäst så är jag evigt tacksam.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad som räknas som ungdom och inte heller nybörjare...

Patrik heter jag iaf (som iaf någon säkert vet) är 24 år (ungdom??) och bor i Västerås. Finns en presentation av mig någonstans här men hittar den inte... Jaja...

Har jagat sen jag va i 10-12 års åldern (nybörjare???)

Har tillgång till egen mark i Jämtland men ingen i närheten av Västerås... :D

Anser mig dock vara lite av en nybörjare då jag egentligen bara jagat älg och lockat räv på "riktigt".

Skulle vara kul att få följa med ut på riktigt jakt på rådjur/hare/vildsvin med hund.

Har en del erfarenheter av lock på räv och DET skulle var exceptionellt roligt att få komma ut med någon och bedriva.

Kan ju iaf grunderna i lockande så ifall någon är intresserad av att lära sig hjälper jag gärna till!

Självklart kan jag även ställa upp med unga, friska muskler(???) om passröjning etc behöver göras!

Allt inom 10-15 mil från Västerås är ett +. :D

MvH

Patrik

Ps. RIKTIG starkt och vänligt av alla som bjuder in oss mer oerfarna! EN ELOGE!!! ds.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad som räknas som ungdom och inte heller nybörjare...

Patrik heter jag iaf (som iaf någon säkert vet) är 24 år (ungdom??) och bor i Västerås. Finns en presentation av mig någonstans här men hittar den inte... Jaja...

Har jagat sen jag va i 10-12 års åldern (nybörjare???)

Har tillgång till egen mark i Jämtland men ingen i närheten av Västerås... :D

Anser mig dock vara lite av en nybörjare då jag egentligen bara jagat älg och lockat räv på "riktigt".

Skulle vara kul att få följa med ut på riktigt jakt på rådjur/hare/vildsvin med hund.

Har en del erfarenheter av lock på räv och DET skulle var exceptionellt roligt att få komma ut med någon och bedriva.

Kan ju iaf grunderna i lockande så ifall någon är intresserad av att lära sig hjälper jag gärna till!

Självklart kan jag även ställa upp med unga, friska muskler(???) om passröjning etc behöver göras!

Allt inom 10-15 mil från Västerås är ett +. :D

MvH

Patrik

Ps. RIKTIG starkt och vänligt av alla som bjuder in oss mer oerfarna! EN ELOGE!!! ds.

Fan... Nu blev det så där långt igen... Att jag ska ha det så svårt att uttrycka mig kort och konsist... :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror att jag räknas som nybörjare/ungdom inom jakt... Jag heter Christer är 18 år och bor i Strömsund i norra Jämtland. Har jaktmark ungefär 10 mil norr om Strömsund i Norråker, men då det ligger en bit bort kan man inte riktigt åka dit när och hur man vill. Har ingen bil eller körkort än så länge, men kan iofs ta bussen..

Äger jägarlicens och jaktkort än så länge. Kommer köpa vapenskåp och samtidigt få en 8x57JS, licens kommer den också..

Det skulle vara riktigt roligt att få följa med på rävjakt, fågeljakt eller rovdjursjakt i mina hemtrakter..

Mvh Dunderklumpen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag heter Christer är 18 år och bor i Strömsund i norra Jämtland.

Strömsund! Trevligt! Markerna jag jagar på ligger bara några mil utanför.

Fina trakter du bor i. ;) Längtar till älgjakten så man äntligen får komma upp och jaga av sig lite. ^_^

MvH

Patrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Strömsund! Trevligt! Markerna jag jagar på ligger bara några mil utanför.

Fina trakter du bor i. :o Längtar till älgjakten så man äntligen får komma upp och jaga av sig lite. ;)

MvH

Patrik

Roligt! Längtar nog mest till att vapenskåpet skall bli beställt, licensen kommer hem och att första älgjaktsmåran skall komma...

Ha det!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag är en ungdom på 40 år som aldrig har jagat, jag har färsk examen och tillbringar fantastiskt mycket tid på att öva skytte, framförallt hagel. skulle så gärna vilja jaga med mitt hagelgevär men eftersom jag inte har någon egen mark så blir det klurigt, Jag kan tänka mig att åka en bit från Falun om någon förbarmar sig över mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är en ungdom på 40 år som aldrig har jagat, jag har färsk examen och tillbringar fantastiskt mycket tid på att öva skytte, framförallt hagel. skulle så gärna vilja jaga med mitt hagelgevär men eftersom jag inte har någon egen mark så blir det klurigt, Jag kan tänka mig att åka en bit från Falun om någon förbarmar sig över mig.

Skönt att höra det finns andra ungdomar som mig här oxå :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Skönt att höra det finns andra ungdomar som mig här oxå :D

Har varken hund, licens eller vapen än men det vore roligt och förhoppningsvis lärorikt att komma ut och få en bild av jakt på riktigt.

Helst klövviltsjakt med drevhund eller fågeljakt/småviltsjakt med spaniel, då det finns mkt rå och hjort på marken jag kommer jaga på sedan samt att jag planerar inköp av spanielvalp, men alla jakt är av intresse!

Jag kan blistå med goda mackor och trevligt sällskap! Finns omväxlande i sthlm, katrineholm och uppsala men har en underbar liten audi som piggt och lätt tar mig var jag vill.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag heter Mattias och är en social killa på 20 år. Har precis blivit klar med min utbildning och min licens ligger inne för handläggning. Är som sagt nybörjare och skulle gärna se fram emot att få följa med någon erfaren jägare ut någon gång för att lära. Det behöver inte bara vara jakt utan viltvård uppskattas också. Helst i stockholmsområdet men angränsande län fungerar också.

Skicka gärna ett PM för mer information.

/Mattias

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej,

Är 25 år och ursprungligen från Falun, Dalarna men flyttade förra hösten ner till Göteborg.

Tog min jägarexamen i vintras och fick min hagelbock här i våras så nu kliar det i fingret! Kullicensen ska tas här till hösten.

Har än så länge varit ute på 2 sällskapsjakter på småvilt, 3-4 gånger med min egen hund (kortdrivande blandrastik på två år) och ett litet sällskap samt suttit och vakat på räv på egna lilla marken på 40 hektar.

Är intresserad av att få komma ut på småviltsjakt och fågeljakt för att lära mig mer. Har tyvärr inga jägare i släkten vilket gör det rätt rejält svårt att komma in i kretsarna. Skulle även vara intresserad av att få hjälpa till med diverse jaktrelaterade jobb på marken för att få lite inblick i vad som behöver göras.

Jobbar heltid, men har tid kvällar och helger. Kan åka en rätt bra bit om det behövs då jag har egen bil.

PM:a om det låter intressant!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...