Hoppa till innehåll

Bågjägare som rest och jagat..


ASAT_Pro

Recommended Posts

Vill göra ett förtydligande angående denna tråd.

ASATpro har inte längre som uppgift att samla in material till Svenska Bågjägareförbundets tidning BågJägaren.

Eventuella bidrag för publicering kan skickas till ordforande@bagjakt.org

JS/moderator

Hej!

Som sittandes i redaktionen för tidningen Bågjägaren (SBJF's medlemstidning) så tänkte jag uppmana alla bågjägare,

som rest och jagat med bågen, att skriva en artikel om era upplevelser!

Även ni Ålänningar får skriva, trotts att ni inte behöver resa någonstans. ;)

Den kan va kort eller lång, det spelar ingen roll.

Ni behöver inte fundera allt för mycket på att få det språkligt rätt, vi har en kille som rättar till sådant.

Det viktiga är att vi får veta just dina upplevelser och intryck från resan!

Lägg gärna ner lite extra tid när ni tar trofébilder, det lönar sig i slutändan.

Jag har bifogat en liten artikel om detta..

Vi tar även emot tips och förslag på saker ni skulle vilja läsa om.

Maila gärna till mig på: annonser@bagjakt.org

/Mickael

trofebilder.PDF

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Får man skriva även om man inte fått nåt? :D nä men jag skriver alltid dagbok dom dagar jag får något så då kan jag nog bjuda på dagboksberättelsen den dagen. Bara jag får några ex av tidningen när den kommer ut ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Får man skriva även om man inte fått nåt? :D nä men jag skriver alltid dagbok dom dagar jag får något så då kan jag nog bjuda på dagboksberättelsen den dagen. Bara jag får några ex av tidningen när den kommer ut ;)

Visst skulle det vara trevligt om artikeln hade den lilla "knorren" på slutet!

Alltså att det blev något nedlagt.

Men för all del så skriv så tangentbordet glöder, vi kan aldrig få för många berättelser! :D

Hur det står till med antalet ex vi kan skicka är inte jag rätt person att svara på.

Möjligt att S eller JS kan svara på detta..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag ska göra mitt bästa för att nedlägga något. För själva skrivandet är inga problem. Man har ju den där gnistan att få till inlevelsen i texten B) hähä skrytskryt.

Nä men vad skulle vara roligare än det, att få nedlägga sitt första djur samt att få skriva en dagboksnotis som hamnar med i en tidning.. Super det ju!

mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag & zoli åket till USA (WI) den 24:e & jagar vitsvanshjort, kanske kan vara något att ta med...ska se om vi kan skriva ihop nått & ta lite bra bilder B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!.. jag har 13 sidor dagbok redan färdigskriven i artikelform från min resa i Afrika!.. ska bara välja ut lämpliga bilder så ska du få den!..

Gästrike-Uppland Bågjägare kan också om du/ni vill skriva i hopp en artikel med bilder om våran senaste "pröva på träff"...

Mvh Mamre!..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter som vi har flera trevliga berättelser på gång nu, mycket bra!! ^_^

Om man nu har som Mamre, 13 sidor med material, så kan man ju välja ut en speciell händelse.

Nått som var väldigt kul, något som var ut över det vanliga eller så får man försöka krympa hela storyn till bara 3-4 sidor (vilket jag själv vet är väldigt svårt). Intrycken man fått på resan är ju nästan oändliga!

Beroende på hur mycket text man har, välj ut max 8-10 bilder som du helst vill ha med dock inte bara trofébilder.

Utan gärna lite vy bilder, bilder på levande vilt, bilder på boende etc..

Då har de som sätter tidningen lite valmöjligheter.

Skriv gärna en liten bildtext till varje bild..

När det gäller trofébilder så välj de mest "städade" bilderna där djuren är snyggt, värdigt och naturligt upplagda framför skytten.

Innan man tar bilderna, så försök få bort så mycket blod du kan. Har jaktspetsen gjort ett stort hål så är bågen perfekt att lägga framför.

På så sätt trollar man bort oönskade "bilddefekter".

Personen (eller stativet) som fotograferar, ska sättas lite i grodperspektiv.

Ungefär samma regler gäller när man fotar barn och mindre djur, gå ner på knä för att komma i deras höjd.

Det blir en otrolig skillnad!

Ta MÅNGA bilder! ;)

Glöm dock inte att kolla skärpan i bilden direkt på plats så man kan ta en ny bild om det blir suddigt.

Jobbigt att komma hem och upptäcka att bilderna inte är som man trott.

De flesta använder ju säkert digitalkamera, så då är det ju enkelt! :rolleyes:

Om möjligt, använd stativ..

Läs gärna igenom den lilla bilagan jag bifogade i början av tråden, med fler tips på hur man kan ta bättre trofébilder.

Säkert vet ni redan hur man gör men det skadar inte med en påminnelse.

/Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Vill göra ett förtydligande angående denna tråd.

ASATpro har inte längre som uppgift att samla in material till Svenska Bågjägareförbundets tidning BågJägaren.

Eventuella bidrag för publicering kan skickas till ordforande@bagjakt.org

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gäst
Det här ämnet är nu stängd för ytterligare svar.
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...