Hoppa till innehåll

Ny mobiltelefon snart..


Hipshot

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • novacula

    18

  • Hipshot

    13

  • Wizard

    13

  • Ausch

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hehehe ;)

För att forsätta trådkapningen så fyller jag i lite, har en HTC diamond och är generellt nöjd, den där nya ROM:en du surrar om vad är det? var in på deras hemsida och hittade en uppdatering som skulle blåsa all data i nallen, nu är jag räd att den raderar allt skit jag laddat ner, Garmin 60 usb kabel funkar perfekt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För att forsätta trådkapningen så fyller jag i lite, har en HTC diamond och är generellt nöjd, den där nya ROM:en du surrar om vad är det? var in på deras hemsida och hittade en uppdatering som skulle blåsa all data i nallen, nu är jag räd att den raderar allt skit jag laddat ner, Garmin 60 usb kabel funkar perfekt.

Ja för tusan, spara undan allt viktigt. Kontakter, bilder och rubbet... den blåser bort det mesta =) Men telefonen mår mycket bättre efteråt =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ww.toughestphone.com denna har ett antal jag känner och är nöjda,inge lull lull men dock saknas kamera vilket du vill kunna msna med dina polare :o;) runt 3400kr köp köp köp

"Den uppdaterade versionen av Sonim XP1 är fortfarande en telefon för de användare som söker en lur som tål hårda tag och som inte har behov av kamera, mediaspelare eller minidator i telefonen."

http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...:en-US%26sa%3DN

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kan ställa mig till förfogande då det nog anses att jag är proffs på detta området.

Jag har jobbat 17 i branchen och jobbar i dag hos en större telefontillverkare... Gilla vilken... ;);)

Så har ni frågor kan jag svara på de som jag får svara på.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kan ställa mig till förfogande då det nog anses att jag är proffs på detta området.

Jag har jobbat 17 i branchen och jobbar i dag hos en större telefontillverkare... Gilla vilken... ;);)

Så har ni frågor kan jag svara på de som jag får svara på.

Låter som du är ganska partisk med andra ord :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För att hoppa tillbaka lite till tråden så har jag en c702 ca 2 månader gammal. Kan inte påstå att gps:en är något att skryta med, har funkat alla gånger utan när jag skulle ha användning för den. ;)

Får stänga av den ett par tre ggr i veckan för att den tappar allt va ljud heter.

Annars funkar den nog som alla andra telefoner, för det mästa men inte när man vill ;):wub:

Kom ner i helgen o prova den vetja :lol:

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter som du är ganska partisk med andra ord ;)

Partisk och partisk... Jag är ganska ärligt när det kommer till kvalitet osv. Jag har nog inte koll på 100% av produkterna på marknaden men rätt bra koll har jag!

Skall man vara kritisk så finns det inte så många telefoner att välja på, många är baserade på samma plattform, OS osv... Mycket är bara olika skal och vilken mjukvara man trycker in.

Detta gäller mellan tillverkare! Ericssons OSE plattform finns i mer telefoner än Sony Ericsson t ex. Nokia Series 60 sitter i en masasa telefoner, inte bara Nokia.

Sagem, som exempel, tillverar sina flesta telefoner i andras namn, bara ett fåtal heter Sagem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Partisk och partisk... Jag är ganska ärligt när det kommer till kvalitet osv. Jag har nog inte koll på 100% av produkterna på marknaden men rätt bra koll har jag!

Skall man vara kritisk så finns det inte så många telefoner att välja på, många är baserade på samma plattform, OS osv... Mycket är bara olika skal och vilken mjukvara man trycker in.

Detta gäller mellan tillverkare! Ericssons OSE plattform finns i mer telefoner än Sony Ericsson t ex. Nokia Series 60 sitter i en masasa telefoner, inte bara Nokia.

Sagem, som exempel, tillverar sina flesta telefoner i andras namn, bara ett fåtal heter Sagem.

och ÄNTLIGEN börjar sony ericsson att WM är rätt plattform.. och full MAPI-stöd.. äntligen.. Nokia och SE är iaf skit när man ska supportera...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För att hoppa tillbaka lite till tråden så har jag en c702 ca 2 månader gammal. Kan inte påstå att gps:en är något att skryta med, har funkat alla gånger utan när jag skulle ha användning för den. ;)

Får stänga av den ett par tre ggr i veckan för att den tappar allt va ljud heter.

Annars funkar den nog som alla andra telefoner, för det mästa men inte när man vill :wub::lol:

Kom ner i helgen o prova den vetja ;)

/Lasse

Jag tycker att du skall uppdatera din mjukvara om du har problem med den. Men om den är operatörsbrandad kan det ta lite tid innan det släpps ny mjukvara.. ;)

En del operatörer tycker om att ändra (läs; förstöra) mjukvaran i telefonerna...

Den skall dock inte tappa ljudet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du skall uppdatera din mjukvara om du har problem med den. Men om den är operatörsbrandad kan det ta lite tid innan det släpps ny mjukvara.. ;)

En del operatörer tycker om att ändra (läs; förstöra) mjukvaran i telefonerna...

Den skall dock inte tappa ljudet.

Har senaste uppdateringen, kollar det ca en gång /vecka.

Den släpper ljudet både i den trådlösa luren och miccen.

Blir nog till att läna in den igen, tyv har jag bara den , centrex kopplad, men jag får ta den gamla luren en stund.

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

och ÄNTLIGEN börjar sony ericsson att WM är rätt plattform.. och full MAPI-stöd.. äntligen.. Nokia och SE är iaf skit när man ska supportera...

Smaken är ju som baken... Delad ;)

WM är ett intressant koncept men har ganska långt kvar i performance innan den slår OSE, Nautilus etc...

Därför kräver den kraftigare hårdvara.

Telefonen är inte längre bara "en telefon", nu skall den vara allt annat oxå.

Jag har testat att jaga med inbyggt aGPS och då gick det bra. Dock suger ju Google Maps så jag sparade bara NMEA datan och importerade det i min PC till ett riktigt kartprogram.

Jag tycker det är kul att se hur långt och vart man har gått. Men skall man använda telefonen och GPS till jakt så får vi nog skaffa dedicerad mjukvara för detta först.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmm Tack lassegubben ;) Hinner dock inte ned men jag kommer, mellanlandar i mellandagarna med MongoBohman i släptåg ;)

Wizard.. Som sagt, tänkt överge Nokia.. du såg väl kravspecen i trådens inledning.. vad har du för förslag?

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Smaken är ju som baken... Delad ;)

WM är ett intressant koncept men har ganska långt kvar i performance innan den slår OSE, Nautilus etc...

Därför kräver den kraftigare hårdvara.

Telefonen är inte längre bara "en telefon", nu skall den vara allt annat oxå.

Jag har testat att jaga med inbyggt aGPS och då gick det bra. Dock suger ju Google Maps så jag sparade bara NMEA datan och importerade det i min PC till ett riktigt kartprogram.

Jag tycker det är kul att se hur långt och vart man har gått. Men skall man använda telefonen och GPS till jakt så får vi nog skaffa dedicerad mjukvara för detta först.

Ja.. nog är den delad.. Mina HTC-telefoner har prestandamessigt slagit andra telefoner med hästlängder när det gäller prestanda och svarstider. Däremot kanske lite fler mjukvarufel i form av inbggda presenter från Ms.. (läs buggar). Men att idag inte bygga in stöd för MAPI i telefoner är ju helt sjukt dåligt.. Å andra sidan kanske jag tänker på det här ur lite väl mycket företagsperspektiv.. kanske inte så många privatpersoner som behöver en telefon med MAPI-stöd.. då duger nog era javalurar ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmm Tack lassegubben :lol: Hinner dock inte ned men jag kommer, mellanlandar i mellandagarna med MongoBohman i släptåg ;)

Wizard.. Som sagt, tänkt överge Nokia.. du såg väl kravspecen i trådens inledning.. vad har du för förslag?

Mvh!

Med tanke på hur mycket du är ute och jagar så bör du har en stryktålig telefon sim inte dör av lite fukt oxå.

Kamera sitter det i alla telefoner och det är inte megapixel som avgör kvalitet på bilderna, det är om den har autofokus och bra optik.

Jag tycker att C702 är en liten och smidig telefon som är ganska tålig, C902 är mycket tålig och har bra kamera men saknar GPS. Är dock inte lika tålig mot fukt och väta.

W890 är en mycket tunn och smidig telefon men tar kanske inte de bästa bilderna. Den lite äldre K800/K810 tar mycket bra bilder och är hyffsat tålig.

Jag tror inte det tillverkas telefoner i dag som skall hålla i 5 år längre, men man skall nog ta en funderare innan man köper en telefon så man inte får en massa finesser man egentligen inte behöver.

Det är svårt att rekommendera en telefon på rak arm men jag gillar C902 som telefon. (jag har ett par hundra stycken olika telefoner att välja mellan... ;);):wub: )

Det var enklare förr när det fans 10 stycket att välja mellan...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmm Tack lassegubben ;) Hinner dock inte ned men jag kommer, mellanlandar i mellandagarna med MongoBohman i släptåg ;)

Wizard.. Som sagt, tänkt överge Nokia.. du såg väl kravspecen i trådens inledning.. vad har du för förslag?

Mvh!

Ser fram emot erat besök..

Ska se om inte Max o jag kan sy ihop något kul då

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hur mycket du är ute och jagar så bör du har en stryktålig telefon sim inte dör av lite fukt oxå.

Kamera sitter det i alla telefoner och det är inte megapixel som avgör kvalitet på bilderna, det är om den har autofokus och bra optik.

Jag tycker att C702 är en liten och smidig telefon som är ganska tålig, C902 är mycket tålig och har bra kamera men saknar GPS. Är dock inte lika tålig mot fukt och väta.

W890 är en mycket tunn och smidig telefon men tar kanske inte de bästa bilderna. Den lite äldre K800/K810 tar mycket bra bilder och är hyffsat tålig.

Jag tror inte det tillverkas telefoner i dag som skall hålla i 5 år längre, men man skall nog ta en funderare innan man köper en telefon så man inte får en massa finesser man egentligen inte behöver.

Det är svårt att rekommendera en telefon på rak arm men jag gillar C902 som telefon. (jag har ett par hundra stycken olika telefoner att välja mellan... B):):o )

Ska kolla på de olika lurarna så fort jag skrivit klart här, miljoner modeller vart plötsligt tre-fyra.. klart mer hanterbart!

Ser fram emot erat besök..

Ska se om inte Max o jag kan sy ihop något kul då

Hmm frågan är vad vi hinner? Nu har jag inte ens pratat med MongoBohman ännu, han ligger ju i topp på shitlisten så man får visa lite karaktär och vänta i det längsta med att pma honom :o

Men jag tänkte försöka sy ihop ngt mer där nere, jaga även måndagen eller något där. Ska kolla med Sluggo, Max och RW har träffat legenden innan och se om det finns några möjligheter.. Men vi får se hur det ser ut. Men det är klart, kan ni hitta på något som är galet kul så kanske man kan ompröva :D:D

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

K810I verkade vara mest kompatibel med min budget B)

Har ni ingen hajfena kvar?

:):o

Mvh!

Det var länge sedan telefoner hade extern antenn... hehe...

Det finns många människor som alltid skall ha den senaste mobilen, du kanske kan hitta en begagnad K810i?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter som en plan!

Ska kolla vad 15-åringen har för lur och pilla lite på den..

Som av en händelse så när jag kom hem ikväll så hittade jag frun i sängen och hon hade precis nattat Wilda.. Min teknikgalna hustru låg och pillade på en ny telefonjävel, en liten och smidigare Qtec moj som hette något flachigt.. På natthusbordet låg de två "gamla" lurarna, skitbra handdatorer men askassa telefoner.. Kanske dags att knalla in där och kolla om hon lagt luren ifrån sig?

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såg några "hajfenor" på Blocket idag en var nästan ny tror att det var nere i skåne

Då får man allt tejpa fast en billig digitalkamera på den oxå om den skall matcha kravet :huh:

Dock skall man se upp med så gamla telefoner. Det är inte säkert att moderna SWIM eller STK SIM fungerar i dessa gamla +5v (volt) telefonerna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måste korrigera mej själv, det var ingen Qtec som hustrun fått hem utan en .. HTC.. De två tidigare har varit Qtec och just HTC och de var kass, fungerade vansinnigt uselt som TELEFON och givet detta så skiter man ju i om det är en aldrig så sinnrik handdator :huh:;):mad::mad:

Jaja.. Pillat på en samsung och en nokia ikväll, förbannat platta grejjer! Ska iaf kolla SonyErikson lite mer.. gärna någon äldre modell som man vet är beprövad. Hörde idag att SonyErikson är lite för ivriga att få ut nya lurar på marknaden och testar dem därför inte ordentligt?

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter som en plan!

Ska kolla vad 15-åringen har för lur och pilla lite på den..

Som av en händelse så när jag kom hem ikväll så hittade jag frun i sängen och hon hade precis nattat Wilda.. Min teknikgalna hustru låg och pillade på en ny telefonjävel, en liten och smidigare Qtec moj som hette något flachigt.. På natthusbordet låg de två "gamla" lurarna, skitbra handdatorer men askassa telefoner.. Kanske dags att knalla in där och kolla om hon lagt luren ifrån sig?

Mvh!

Du kan få min gamla, en 850! tror jag det var.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...