Jump to content

Är det för mycket begärt

Sebbe

Recommended Posts

Att om man köpt en dyr jaktradio hos lantmännen

Och blir tvungen efter en kort tid att reklamera skiten då det visar sig att räckvidden är under 100m.

Är det då orimligt att be om att få låna en under tiden som den repareras?

Jag menar jag har ju inte oändligt med jaktdagar..

Visst går det att jaga utan vare sig radio eller mobil (ingen täckning), men det kan ju vara bra å veta vad som händer, när det är dags att bryta osv..

Skapligt less just nu :D

Att om man köpt en dyr jaktradio hos lantmännen

Och blir tvungen efter en kort tid att reklamera skiten då det visar sig att räckvidden är under 100m.

Är det då orimligt att be om att få låna en under tiden som den repareras?

Jag menar jag har ju inte oändligt med jaktdagar..

Visst går det att jaga utan vare sig radio eller mobil (ingen täckning), men det kan ju vara bra å veta vad som händer, när det är dags att bryta osv..

Skapligt less just nu :D

Har du knappt använt den så borde du ju helt sonika få en ny, enligt mn åsikt. TAskigt av Latmännen.. B)

Har precis haft samma diskussion med en lantmännenhandlare. Det krävdes mycket övertalning innan de skickade en låneradio!

Har precis haft samma diskussion med en lantmännenhandlare. Det krävdes mycket övertalning innan de skickade en låneradio!

Bra att dom gick dig till mötes..

Här fick jag kalla handen. Tydligen hade dom en låneradio tidigare men dom hade inte fått tillbaka den. De visste inte vem den var utlånad till...

Jädrans nötter u0102.gif

Hoppas innerligt att jag slipper ha nått mer å göra med dom.

Har nu fått låna en av en kamrat.. :D

Som sagt det är ganska färdighandlat där för min del.

Det blev inte bättre av att kärringen bakom disken försökta agera kunnigare än vad hon var..

När jag förklarade problemet med räckvidden för henne frågade hon om jag underhållsladdat. -Ja..

Som svar fick jag att jag behöver köpa ett nytt batteri. Då surnade jag till och frågade vad i helvete har batteriet med räckvidden att göra? Batteriet funkar fint.. prova!

Hon lyckades sedan få igång radion men kunde sedan för allt i världen inte stänga av den..

Så här i efterhand önskar jag hade agerat betydligt argare, men gjort är gjort..

vet tyvärr hur tungrott saker kan vara på lantmännen... nu mer anställer dom hellre personal som inte vet ett dugg om grejerna som säljs där :D o ledningen tja jag säger inget mer...

Ringde nyss GG och frågade om det gick bra att skicka in svärmor för att hämta lite grejor och att vi kommer till veckan och betalar och det gick finfint :huh::o

Nja.. Våran lokala GG ställer också ut grejor om man inte hinner in i tid innan stängning/ håller öppet en extra 15-20 minuter om man ber dem. De är suveräna på service B)

Nja.. Våran lokala GG ställer också ut grejor om man inte hinner in i tid innan stängning/ håller öppet en extra 15-20 minuter om man ber dem. De är suveräna på service B)

Ja givetvis ska man inte dra alla över en kam.. min lokala GG däremot har inte visat ett uns av service. Tyvärr!

kettukiller

Jag har inte stenkoll på läget men jag tror egentligen inte att Lantmännen numera äger Granngården...Har kanske inte så stor roll i det här fallet men jag gissar att det är just Granngården du handlat av.

Tycker själv att servicen ibland kan vara under all kritik från just GG...men Lantmännen tycker jag ställer upp bra i de allra flesta fall. Blev förresten mkt bra bemött för nån vecka sedan då mina Sordin öronkåpor slutat fungera..jag gick in för att reklamera dom...5 minuter senare gick jag ut med ett par splitternya...och det på Granngården...

• 3 weeks later...

Du borde ju ha rätt att ångra köpet tycker jag. och direkt köpa en ny.

Har föresten jobbat på Lantmännen / Granngården på deras lager, riktigt uselt företag.

Vart behandlad som skit av cheferna. Vart inte alltför långvarig där direkt.