Hoppa till innehåll

Pris på jaktarrende


skaneman

Recommended Posts

Jagar maan på 2200ha så kan man skjuta 200rådjur 100 dovhjortar flera harar och mera fågel......?

Hittar du 2200ha i skåne kan du göra (nästan) vad du vill för den sjusiffriga summan det arrendet skulle kosta...

Som sagt, man skall inte skjuta mer än vad marken bär. Man brukar då räkna med ett rådjur per 10ha/år t ex... osv...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • skaneman

    11

  • Stocken1969

    6

  • Ausch

    5

  • Wizard

    4

Hur många gods eller gårdar i skåne är på 1500ha eller mer ? tror man kan räkna till 10-15 resten är marker 1-500 ha några lite större

Räkna sedan antalet jägare per m2 jämfört med norra delen av landet så har vi nog 100 mot 1 och det styr ju priset fett samt sen måste vi räkna in alla danska jägare som tar sig från DK till skåne på 20 min

Tillgång/efterfråga styr priset

Sen kan man tycka vad man vill om små marker men det var väl ändå inte frågan i denna tråden från början!!!!

I Örkelljunga får man t,ex 50ha skogs jakt för samma peng

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Norrland består av de fem länen Norrbotten, Västerbotten, Jämtland, Västernorrland samt Gävleborg. Tillsammans täcker de drygt 58 procent av Sveriges yta. Här bor 1,3 miljoner människor

jämför det med skåne

Areal : 10 984 kvkm --- 2,6 % av Sveriges areal

Befolkning : 1 129 550 (2001) --- 13,7 % av Sveriges befolkning

:lol::D hmm undrar varför priserna är högre här ..........

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 10 years later...
Skåne jägaren

Hej! Över 10 år har gått sedan du la ut denna fråga. Och på 10 år måste väl priset gått uppåt. Jag tycker det är på tog för dyrt med 22 hektar för 15000 kr oavsett vart marken ligger i Skåne. Jag betalar mellan 40-200 kr/h för olika marker i Skåne. 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago Skåne jägaren sa:

Hej! Över 10 år har gått sedan du la ut denna fråga. Och på 10 år måste väl priset gått uppåt. Jag tycker det är på tog för dyrt med 22 hektar för 15000 kr oavsett vart marken ligger i Skåne. Jag betalar mellan 40-200 kr/h för olika marker i Skåne. 

 

Är i Skåne en del och jagar, främst fågel. Har inte full koll på arrendepriser där nere, men 40 kr/ha låter extremt billigt. I Småland är normalt pris för bolagsmark skog mer än det dubbla och vilttätheten är betydligt lägre

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...