Hoppa till innehåll

Användbart!


C-78

Recommended Posts

Vet inte om det är någon annan som provat denna sida tidigare? Men fick tips om den....välj bara språk ( verktygs ikonen ) på sidan så översätter den hela texter på exempelvis amerikanska hemsidor! Kan vara användbart om man har bråttom att få tag i information och inte orkar sitta själv och gissa sig till en översättning... ;) ....www.translate.google.se

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är någon annan som provat denna sida tidigare? Men fick tips om den....välj bara språk ( verktygs ikonen ) på sidan så översätter den hela texter på exempelvis amerikanska hemsidor! Kan vara användbart om man har bråttom att få tag i information och inte orkar sitta själv och gissa sig till en översättning... ;) ....www.translate.google.se

Använder länken sedan länge tillbaka i brevväxlingen med mina Kanadensiska släktingar. :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fast ni missar den roligaste funktionen med google translate...

Ta en valfri låttext. översätt till spanska och sen tillbaka till engelska eller svenska så får ni ett gott skratt ;):P:D

Som synes översätter den ganska värdelöst i många aspekter men man förstår ungefär vad det handlar om. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fast ni missar den roligaste funktionen med google translate...

Ta en valfri låttext. översätt till spanska och sen tillbaka till engelska eller svenska så får ni ett gott skratt <_<:(:D

Som synes översätter den ganska värdelöst i många aspekter men man förstår ungefär vad det handlar om. :P

Jupp, det blir lite lustigt ibland... :P

Tog denna text från forumet "Marlinowners", handlar om effekten av 308 Marlin Express.

Originaltext :

I shot a pair of deer from my Kentucky "mancabin" in the woods of the family farm last week. The first was a doe shot at 63 yards, I pulled the shot a bit and hit the rear of the chest cavity on the right side. The exit was in front of the rear leg on the left side. Entrance was normal size, exit was 5 inches with intestines pushed through to hole. There were 2 ribs broken on entrance, no bone broken on the offside. I was amazed and frankly a bit disappointed as the doe dropped immediately but managed to get up and run 30 yards before death. I generally have experienced 'bang-flops' and do not like runners because the area is so dense in downed trees and brush outside the mancabin killing field.

The second was a spike shot at 23 yards,spike walking right at me unalerted and shot straight into the chest, immediate 'bang-flop' with only 2 kicks. Heart, lungs and liver all destroyed. There was no exit and I hope the LE bullet will be found in processing. Both deer were young, the doe was this years and the spike was last years. Although not trophy quality, the will be fine 'eating quality', just as important to me!

I'm going to give the 308ME and LE ammo another years testing. It worked ok, but I'm not yet sold. I have much more confidence in a 308 or 30-06 with 180 grain sierra gamekings. I have dropped 118 deer with this combo, all but one a bang-flop. I will tell you, to keep me from justified abuse by other members --- I did buy a winchester 1895 anniversary carbine in 30-06 to shoot this load in.

Oversättning:

Jag sköt ett par rådjur från min Kentucky "mancabin" i skogen av familjejordbruk i förra veckan. Det första var ett Doe sköt på 63 meter, jag fick skjuts en bit och trycker på baksidan av brösthålan på höger sida. Utgången var framför den bakre benet på vänster sida. Entrance var normal storlek, utgång var 5 inches med tarmarna drivas igenom till hålet. Det fanns 2 revben brutet på, inga ben brutna på Offside. Jag blev förvånad och uppriktigt sagt lite besviken eftersom Doe sjönk omedelbart men lyckades gå upp och köra 30 varv innan de dör. I allmänhet har upplevt "bang-flops" och inte tycker om hästar, eftersom området är så tätt i downed träd och borste utanför mancabin dödande området.

Det andra var ett ax skott på 23 varv ax gångavstånd rätt på mig unalerted och sköt rakt in i bröstet, omedelbart "bang-flop" med endast 2 sparkar. Hjärta, lungor och lever alla förstöras. Det fanns ingen utgång och jag hoppas att LE bullet kommer att finnas på behandling. Både rådjur var unga, DOE var detta år och ax var senaste åren. Även om det inte Trophy kvalitet, det kommer bli bra "äta kvalitet", precis lika viktigt för mig!

Jag tänker ge 308ME och LE ammo ett annat år testning. Det fungerade ok, men jag är ännu inte sålts. Jag har mycket mer förtroende i en 308 eller 30-06 med 180 korn Sierra gamekings. Jag har hoppat 118 rådjur med denna combo, alla utom en en bang-flopp. Jag skall säga er, att hålla mig från motiverat missbruk av andra medlemmar --- Det gjorde jag köpa en Winchester 1895 årsdagen KARBIN i 30-06 skjuta denna belastning i.

B)

Men man får ju en bra uppfattning vad det hela handlar om, så användbar är den ju ändå.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...