Hoppa till innehåll

Pick Up


Beretta

Vilken skulle du köpa?  

20 röster

  1. 1.

    • Mitchubishi L200
      6
    • Nissan King Cab
      10
    • Annan, som du kan läsa om här längre ner..
      7

  • logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Recommended Posts

Jag skulle också vilja ha en pick-up. L200 är väl den som är mest intressant, perfekt att ha hundarna på flaket om man gör iordning en låda åt dem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

köp en beggad king cab från 90-talet!! http://www.blocket.se/view/5484192.htm?cal...c=1&city=0  där har du en http://www.blocket.se/view/5893297.htm?cal...;c=1&city=9 där har du en. det som är bra sånna här halvfina bilar är att man behöver ju inte va rädd om den så mycket om ni fattar t.ex om det spöregnar en jaktdag så kanske du inte vill sätta dig i en fin merca eller vad du nu kan ha för bil så då har du en lite halvful bil som det inte gör nått om du skitar net sätet i hehe  plus att om du har en pick up kan du ju köra vilt och sånt på flaket ;)

Tack för svar.

Jag har nog tänkt mig lite nyare.

Men tanken är inte så tokig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi har en L200 på jordbruket.Det är en trevlig bil...men...jag tycker att motorn är i minsta laget och att den varvar lite väl mkt när man ligger på E4:an å ökar farten lite.Nu tror jag att den nyare modellen har en lite större motor, så det kan ju vara nåt..

I övrigt är den trevlig att köra tycker jag...har inte haft nå krångel med den heller. Aningen långsnodd är den väl iofs....dock inte i jämförelse med den Cheva 2500 vi hade förut...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sen kan man ju undra om du måste ha just en pickup...vill du ha lite av en terrängbil och kunna ha hunden varmt till...och samtidigt kunna använda bilen "privat" så tycker jag personligen att nån slags jeep är bättre. Jag kör just nu en Nissan Terrano II, har tidigare haft en Opel Frontera....och jag har svårt att tänka mig en annan slags bil. Fick jag välja bil skulle jag nog ta en Toyota Landqruiser....men då är ju priset i en helt annan division...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har en Nissan Terrano nu. Är mycket nöjd men börjar mer och mer kolla in på diesel..

Rune; Inte helt tokig bil, men jag behöver dubbelhytt.

Jag ska använda Pick Upen till vardags också.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Håkan Spuhr

Jag har precis köpt en L200.

I min fick jag installerat en värmare på flaket så att hunden sitter varmt även på vintern.

SJälv vill jag överhuvudtagit varken ha vilt eller hundar inne i bilen och det är den största anledningen att jag valde pick up.

Sen om man jämför skatteklassen på terrano med L200 i dieselvarianterna så blir det förbannat mycket dyrare med terrano då den inte är lastbilsklassad.

MVH Håkan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Kari Lindström

Det går i stort sett regga om vilken bil som helst till lätt-LB och därmed få den lägre skatten och försäkringen. Dock kostar registreringsbesiktning någon tusenlapp, liksom de galler som kan behövas i bilen enligt myndighetens krav.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beretta....Terranon finns ju som diesel oxå...men det vet du ju säkert redan..å självklart kör jag diesel....

När det gäller att LB-regga bilen så är det ju inga problem alls...busenkelt rent ut sagt.Gäller det lastgaller till Terrano så kan jag ordna detta...jag svetsade mitt själv och kan göra fler.

Däremot var det mycket intressant som Spuhr har gjort...att installera värmare på flaket. Då skulle man ju kunna bygga en bra hundbur att ha på flaket..och kopplar man då in värme så är det ju inga problem alls. Det tål helt klart att tänkas på.....möjligtvis kommer jag ha en Terrano till salu om ett tag... :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har precis köpt en L200.

I min fick jag installerat en värmare på flaket så att hunden sitter varmt även på vintern.

SJälv vill jag överhuvudtagit varken ha vilt eller hundar inne i bilen och det är den största anledningen att jag valde pick up.

Sen om man jämför skatteklassen på terrano med L200 i dieselvarianterna så blir det förbannat mycket dyrare med terrano då den inte är lastbilsklassad.

MVH Håkan

Hoppas du har hittat ett bra exemplar, både patrik och ronny har haft en hel del problem med allt från knäckta bladfjädrar till strulande elektronik, pys på avgassystemet mm mm mm...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja jag och Ola gjorde vad vi kunde i helgen för att testa den, körde fast i leran och kom knappt över en rutten spång....

Har de nya eller gamla bilar?

MVH Håkan

Ronny's är ny, och patriks var ca 1 år.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

FArsan har en Cheva Silverado(tror jag det är :- ) diesel med baksäte , tror den går som LB.

Den är kanon både till vardags , till skogs och till långåkning.

Rejält flak och härligt muller i 8an :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

FArsan har en Cheva Silverado(tror jag det är :- ) diesel med baksäte , tror den går som LB.

Den är kanon både till vardags , till skogs och till långåkning.

Rejält flak och härligt muller i 8an :)

Dock lika smidig som en flodhäst...Vi hade en Silverado 2500 förut, den var mkt trevlig på landsväg...men hade en

vändradie som var lite för stor...Iofs så tycker jag att L200:an oxå är ganska långsnodd....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

En pickup är inte lika skön fjädring i, om man ska åka långt märks det.

Men kan du momsa så är pickuppen helt ok. 

Har själv en Mazda en och halvhytt -02 som är helt ok. Ska nog byta till en toyota(de kommer ju snart med nymodell)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...