Hoppa till innehåll

Byte av tändhattar


Ausch

Recommended Posts

Tjena alla, jo nu har man varit i farten igen.

Var till Torsbo i dag o shoppade lite tändhattar, nu hade dom inte Winchester hattar som jag haft innan utan jag tog Remmington istället.

Skillnad?

Antar att det bara är att göra om nya laddstegar till laddningarna eller gör det någon större skilnad med annan hatt.

Det är samm typ av tändhattar som innan bara annat märke.

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjenare Lasse!

Tolkar det som normala LR-hattar alltså Rem 9 1/2 LR som du köpt istället.

Är det inte en onödigt kraftig laddning så hade jag vågat mig på ett byte rakt av alt så kan du ge tavlan en smäll med dina gamla (om du nu har några kvar) för att sen skjuta med ett halvt grain mindre OCH samma vikt som innan för att gämföra träffläget.

Dock hade jag personligen vågat mig på samma laddning så länge det inte är maxladdat då. :wub:

Mvh. Robban

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjenare Lasse!

Tolkar det som normala LR-hattar alltså Rem 9 1/2 LR som du köpt istället.

Är det inte en onödigt kraftig laddning så hade jag vågat mig på ett byte rakt av alt så kan du ge tavlan en smäll med dina gamla (om du nu har några kvar) för att sen skjuta med ett halvt grain mindre OCH samma vikt som innan för att gämföra träffläget.

Dock hade jag personligen vågat mig på samma laddning så länge det inte är maxladdat då. :wub:

Mvh. Robban

Faktum är att jag har magnum tändhattar till 7X64an annars stämmer det säkert med 9 1/2 har för mig att de till 222 hette 6 1/2

Till 222 an tror jag att jag har valt en moderat laddning, gick ner 1 gr från max testladdning, vet inte om den heller var maxad.

7X64 påstod gänget i skåne att tändhatten var ganska platt så jag går nog ner lite på den o provar.

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...